عمل اسلیو معده برای چه کسانی رایگان است؟

خانه | جراحی ها | عمل اسلیو معده برای چه کسانی رایگان است؟
عمل اسلیو معده برای چه کسانی رایگان است؟

عمل اسلیو معده برای چه کسانی رایگان است؟ انجام اسلیو معده رایگان بدون پرداخت هزینه یکی از مسائل مهمی است که بیماران و متقاضیان جراحی چاقی می‌خواهند در مورد صحت آن بیشتر بدانند. در این مقاله دکتر حامد قدسی یکی از چهره‌های شناخته شده در زمینه جراحی متابولیک در مورد حقیقت این موضوع با شما صحبت خواهند کرد. چاقی یکی از مشکلات مهم سلامتی است که افراد بسیاری در سرتاسر جهان از آن رنج می‌برند.

چاقی و اضافه وزن نه تنها شکل کلی اندام را بد نشان می‌دهد بلکه مشکلات متعدد سلامتی مانند دیابت، فشار خون بالا، آپنه انسدادی خواب، بیماری‌های قلبی عروقی و غیره را نیز به همراه دارد. همیشه استفاده از تکنیک‌های طبیعی مانند ورزش و رژیم غذای کارساز نیستند به خصوص برای افرادی که از چاقی مفرط رنج می‌برند؛ بنابراین بهترین راه درمان، استفاده از تکنیک‌های نوین پزشکی در زمینه جراحی چاقی است. یکی از محبوب‌ترین روش‌های جراحی برای لاغری، عمل اسلیو معده می‌باشد.

واقعیت این است که انجام این جراحی در کنار تمام مزایایی که برای کاهش وزن و سلامتی به همراه دارد هزینه بر نیز هست. هزینه اسلیو معده تحت تاثیر عوامل متعددی قرار دارد که از جمله آنها می‌توان هزینه تهیه تجهیزات پزشکی را نام برد. بنابراین رایگان بودن جراحی اسلیو بعید به نظر می‌رسد. پس در پاسخ به این سوال که عمل اسلیو معده برای چه کسانی رایگان است باید به طور قطع پاسخ داد که انجام این جراحی بدون پرداخت هزینه امکان‌پذیر نیست.

با این وجود اگر هدف از انجام اسلیو معده درمان شرایط خاص سلامتی فرد باشد بیمه تا حدودی بخشی از هزینه‌ها را پرداخت خواهد کرد. در این مقاله ما به صورت کامل مورد این سوال که عمل اسلیو معده برای چه کسانی رایگان است و چگونه می‌توان زینه‌های جراحی را کاهش داد با شما به صورت مفصل صحبت خواهیم کرد. پس تا انتهای مقاله با ما بمانید.

عمل اسلیو معده برای چه کسانی رایگان است؟

عمل اسلیو معده برای چه کسانی رایگان است؟

رایگان بودن عمل اسلیو معده تبلیغات دروغینی است که توسط برخی سایت‌ها تبلیغ می‌شود. اگر به دنبال کاهش هزینه‌های جراحی هستید باید قبل از انجام عمل با بیمه طرف قرارداد خود صحبت کنید. بسیاری از بیمه‌ها بخشی از هزینه‌های جراحی را پرداخت می‌کنند. اینکه تا چه حد هزینه‌ها توسط بیمه پرداخت می‌شود به شرایط و ضوابط بیمه طرف قرارداد بستگی دارد. بیمه‌های مختلف فرانشیز‌های متفاوتی را برای این منظور در نظر می‌گیرند.

مطالعه بیشتر: جهت اطلاع کامل از عوارض عمل اسلیو معده و راه های درمان آن کلیک کنید.

اگر جراحی چاقی با هدف درمان انجام شود بیمه تا حدود زیادی هزینه‌ها را پرداخت خواهد کرد افرادی که شاخص توده بدنی بالای ۴۰ دارند و از مشکلات سلامتی مرتبط با چاقی رنج می‌برند می‌توانند با مراجعه به شرکت بیمه بخشی از هزینه‌های درمان خود را کاهش دهند.

البته افرادی که شاخص توده بدنی کمتر از ۴۰ دارند و دچار بیماری‌های حاد هستند نیز می‌توانند برای انجام اسلیو معده یا بای پس معده تحت پوشش بیمه قرار بگیرند. بنابراین به جای پرسیدن این سوال که عمل اسلیو معده برای چه کسانی رایگان است، بهتر است پرسید چگونه می‌توان هزینه‌های جراحی را کاهش داد.

هزینه جراحی اسلیو معده چگونه محاسبه می‌شود؟

هزینه انجام این عمل به فاکتورهای متعددی وابسته است و نمی‌توان به طور دقیق یک نرخ مشخص و ثابت را برای همه افراد در نظر گرفت. در کل بخش عمده‌ای از هزینه‌ها به تجهیزات مورد استفاده در جراحی بستگی دارند. جراحی اسلیو معده از طریق لاپاراسکوپی انجام می‌شود. برای این منظور برش‌هایی در شکم ایجاد شده تا ابزار جراحی و لاپاراسکوپی وارد بدن شده و چیزی حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد حجم معده برش داده شود. معده باقیمانده به شکل یک آستین یا موز کوچک از طریق منگنه‌های جراحی دوخته و بسته خواهد شد.

یکی از این تجهیزات منگنه‌هایی است که در طول جراحی مورد استفاده قرار می‌گیرند. منگنه‌ها و برخی دیگر از تجهیزات جراحی اسلیو وارداتی هستند. هزینه این اجناس با قیمت ارز ارتباط مستقیمی دارد. نوسانات و گران شدن ارز می‌تواند باعث شود تا بیمار مجبور شود هزینه بیشتری را برای تهیه وسایل جراحی پرداخت کند. همین موضوع باعث شده تا بسیاری از شرکت‌های بیمه دیگر مانند گذشته هزینه‌های جراحی را تحت پوشش قرار ندهند.

پس اگر قصد انجام این جراحی لاغری را دارید باید در مورد چگونگی پرداخت هزینه‌ها با جراح چاقی و بیمه طرف قرارداد خود صحبت کنید.

آیا تا به حال عمل اسلیو معده رایگان برای کسی انجام شده است؟

آیا تا به حال عمل اسلیو معده رایگان برای کسی انجام شده است؟ 

انجام عمل اسلیو معده رایگان در بیمارستان‌های دولتی یا خصوصی امکان‌پذیر نیست. با این وجود ممکن است در بعضی از شرایط با توجه به کارآزمایی بالینی یا مطالعه وضعیت فرد جراحی رایگان انجام شده باشد. اما این به تصمیم پزشک و بررسی همه جانبه شرایط بیمار بستگی دارد. این فرصت بسیار محدودی است که اغلب در اختیار همه افراد قرار نمی‌گیرد.

نباید به تبلیغات دروغین برخی سایت‌های پزشکی و کلاهبردارها در فضای مجازی مبنی بر انجام جراحی اسلیو معده رایگان اعتماد کرد. بیماران و متقاضیان جراحی‌های متابولیک، قبل از هر چیز باید به دنبال انتخاب بهترین کلینیک‌ها و مراکز درمانی باشند که تحت نظر پزشکان و جراحان متخصص و متعهد اداره می‌شوند.

آیا عمل اسلیو معده ارزان توسط جراحان و پزشکان عمومی انجام می‌شود؟

جراحی اسلیو یک عمل بزرگ محسوب می‌شود که برای کاهش عوارض و موفقیت آمیز بودن نتایج باید به فلوشیپ فوق تخصص جراحی و لاپاراسکوپی پیشرفته مراجعه کنید. اگرچه برخی پزشکان و جراحان عمومی ادعا می‌کنند که می‌تواند این جراحی را با هزینه بسیار کمتر انجام دهند، اما سوالی که اینجا مطرح می‌شود این است که آیا آنها به اندازه فوق تخصص جراحی چاقی با پیچیدگی‌ها و چالش‌های پیش روی جراحی آشنایی دارند؟ آیا می‌توانند بدون آسیب یا عارضه خاصی به اندام‌های داخلی جراحی را انجام دهند؟ آیا به جزئیات عمل مسلط هستند؟

بنابراین توصیه می‌شود به جای بررسی هزینه‌های جراحی به دنبال انتخاب جراحان حاذق و کاربلد باشید تا یک عمل عالی و بدون نقص داشته باشید. این در دراز مدت می‌تواند برای شما صرفه اقتصادی داشته باشد؛ زیرا مجبور نیستید برای درمان عوارض یا انجام جراحی ترمیمی دوباره هزینه‌ای پرداخت کنید.

در بیمارستان‌های دولتی عمل اسلیو معده برای چه کسانی رایگان است؟

در بیمارستان‌های دولتی عمل اسلیو معده برای چه کسانی رایگان است؟ 

متاسفانه با وجود تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی که امروزه اکثر بیمارستان‌های دولتی با آن درگیر هستند، انجام عمل اسلیو معده حتی برای بیمارانی که شرایط خاص سلامتی دارند، به راحتی امکان‌پذیر نیست. این به دلیل کمبود تجهیزات و گران بودن آنها است. با این وجود بیمارانی که شاخص توده بدنی بالای ۴۰ دارند، می‌توانند با پرداخت هزینه‌های کمتر در بیمارستان‌های دولتی عمل اسلیو را انجام دهند. اما برای انجام این جراحی در بیمارستان‌های دولتی باید صبور باشید‌؛ زیرا متقاضیان این جراحی در بیمارستان‌های دولتی زیاد است.

به بیمارانی که دارای بیمه تکمیلی هستند و نیاز فوری به جراحی دارند توصیه می‌شود که در بیمارستان‌های خصوصی جراحی را انجام دهند. بسیاری از بیمه‌های تکمیلی بخش عمده‌ای از هزینه‌ جراحی اسلیو که با هدف درمان مشکلات سلامتی بیماران انجام می‌شود را پرداخت می‌کنند.

آیا عمل اسلیو معده رایگان توسط بیمه‌های پایه امکان‌پذیر است؟

درگذشته بسیاری از بیمه‌های پایه مانند بیمه تامین اجتماعی و خدمات درمانی با توجه به شرایط سلامتی بیمار بخش عمده‌ای از هزینه‌های درمان را بر عهده می‌گرفتند؛ البته این در مورد بیمارانی بود که شاخص توده بدنی بالای ۴۰ داشتند و تاییدیه پزشک مبنی بر انجام جراحی برای بهبود وضعیت سلامتی و کاهش خطرات جانی مرتبط با چاقی را دریافت کرده بودند.

پس از تاییدیه بیمه توسط پزشکی معتمد کارشناسان بیمه با بررسی پرونده و وضعیت سلامتی بیمار بخشی از هزینه‌های درمان را پرداخت می‌کردند، بنابراین هزینه‌های جراحی تا حدود زیادی کاهش پیدا می‌کرد‌؛ اما به هیچ وجه عمل اسلیو معده رایگان توسط بیمه تامین اجتماعی و بیمه خدمات درمانی انجام نشده است.

جمع‌بندی نهایی در مورد عمل اسلیو معده رایگان

یکی از سوالات پرتکرار متقاضیان انجام جراحی چاقی این است که عمل اسلیو معده برای چه کسانی رایگان است؟ انجام این جراحی بدون پرداخت هزینه امکان‌پذیر نیست زیرا بسیاری از تجهیزات و ابزار پزشکی مورد استفاده وارداتی هستند که قیمت آنها به نوسانات ارز بسیار وابسته است. در واقع رایگان بودن عمل اسلیو معده حقیقت ندارد. ممکن است در شرایط بسیار نادر و خاص بیمارانی این جراحی را به صورت رایگان انجام داده باشند. این ممکن بسیار به مساعدت پزشک بر اساس وضعیت کلی بیمار بستگی داشته باشد.

در مواردی که عمل اسلیو با هدف درمان انجام شود، بیمه برخی از هزینه‌های جراحی را به عهده خواهد گرفت.  افرادی که دچار چاقی مفرط یا شاخص توده بدنی بالای ۴۰ هستند، می‌توانند از طریق بیمه تکمیلی بخش عمده‌ای از هزینه‌های جراحی را کاهش دهند. برای انجام عمل اسلیو معده ارزان نیاز به تایید پزشک معتمد بیمه و بررسی شرایط بیمار توسط کارشناسان بیمه است.

فراموش نکنید حتی انجام عمل اسلیو معده در بیمارستان‌های دولتی رایگان نخواهد بود و بیمار باید قسمتی از هزینه‌ها را پرداخت کند. برای اطلاع از چگونگی پرداخت هزینه‌ها بهتر است به بیمه طرف قرارداد مراجعه کرده یا با پزشک خود مشورت نمایید.آنچه که پیش از هزینه جراحی باید به آن توجه کرد، انجام اسلیو معده توسط بهترین جراح چاقی در تهران است. در این صورت بیمار می‌تواند یک جراحی امن با حداقل عوارض جانبی را تجربه کند و از نتایج سلامتی آن تا پایان عمر بهره‌مند شود.

دکتر حامد قدسی عضو انجمن بین‌المللی جراحان چاقی هستند که مدارک علمی خود را از دانشگاه‌های معتبر از جمله دانشگاه استراسبورگ فرانسه کسب نموده‌اند. انجام عمل‌های متعدد موفقیت آمیز و رضایت بیماران باعث شده تا کارنامه علمی و کاری ایشان درخشنان باشد.

منبع

How to get weight loss surgery on NHS? Criteria and waiting time.

جهت مشاوره و دریافت نوبت دکتر حامد قدسی میتوانید به صورت حضوری به آدرس مطب دکتر حامد قدسی یعنی تهران، خیابان ولیعصر، خیابان شهید عباسپور، روبروی بیمارستان دی، ساختمان پزشکان۱۸، طبقه دوم مراجعه کنید. شما می‌توانید برای پذیرش شنبه‌ها و دوشنبه‌ها ساعت ۱۸ به مطب و چهارشنبه‌ها ساعت 16 به بیمارستان دی مراجعه کنید.

برای دریافت نوبت و مشاوره به صورت غیر حضوری می‌توانید از طریق نوبت دهی آنلاین اقدام کنید یا با شماره تلفن های زیر تماس حاصل نمایید:

شماره مطب

02188870946

02188870945

شماره برای رزرو نوبت

09109254936

مشاوره آنلاین

 09931466388

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn
درباره دکتر حامد قدسی
متخصص لاپاروسکوپی پیشرفته و جراح چاقی، دوره تکمیلی از استراسبورگ فرانسه، عضو انجمن بین المللی جراحان چاقی IFSO

پست های مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *