رابطه زناشویی بعد از جراحی لاغری

خانه | لاغری | رابطه زناشویی بعد از جراحی لاغری
رابطه زناشویی بعد از جراحی لاغری

جراحی چاقی یک اقدام اساسی جهت بهبود سلامتی و تغییر سبک زندگی است. علاوه بر کاهش وزن و رهایی از بیماری ‌های مرتبط با چاقی، تغییرات دیگری نیز در بدنتان به وجود خواهد آمد که ممکن است نقش اساسی در زندگی‌تان داشته باشد. یکی از جنبه ‌های مهم زندگی هر فرد رابطه زناشویی و جنسی او است. با توجه به اینکه جراحی چاقی سبب افزایش اعتماد به نفس و بهبود تصویر بدن می‌شود، در زندگی جنسی فرد نیز تأثیر می‌گذارد. انواع عمل چاقی مانند، اسلیو در رابطه زناشویی تاثیر زیادی دارند و می توانند به بهبود و تقویت روحی زوجین کمک کنند. در این مقاله به بررسی کامل اسلیو بعد از رابطه زناشویی می‌پردازیم.

اسلیو در رابطه زناشویی چه تاثیری دارد؟

کاهش عملکرد جنسی، تغییرات هورمونی و کاهش رضایت در اتاق خواب، همگی بخشی از مشکلات ناشی از چاقی و اضافه وزن هستند که در نهایت بر روی رابطه زناشویی تاثیرات منفی دارند. وزن نقش مهمی در توانایی جنسی افراد دارد. مطالعات نشان می ‌دهند که باروری مردان به ازای هر ۱۰ کیلوگرم اضافه وزن ۱۰ درصد کاهش می‌یابد. بر اساس این مطالعات میل به رابطه زناشویی، لذت و عملکرد جنسی، همگی به دلیل اضافی بدن دچار افت می‌شود. بر اساس تحقیقات متعدد انجام شده، در افرادی که چاق هستند، ۲۵ برابر بیشتر از افرادی که شاخص توده بدنی نرمال دارند، کاهش میل جنسی گزارش شده است.

جراحی چاقی مانند بای پس معده و اسلیو معده می‌توانند به افراد چاق کمک کند تا با افزایش میل جنسی روابط زناشویی خود را دوباره احیا و تقویت کنند. اسلیو در رابطه زناشویی با کاهش وزن می‌تواند اعتماد به نفس فرد را افزایش داده و مشکلات جنسی ناشی از چاقی را کاهش دهد.

ارتباط بین وزن و میل جنسی

رابطه زناشویی بعد از جراحی لاغری

همانطور که گفته شد، چاقی می‌تواند تأثیر زیادی بر توانایی بدن در تجربه میل جنسی داشته باشد. این واقعیت را در نظر داشته باشید که وجود چربی اضافی در بدن، خونرسانی را در مناطق خاصی از بدن محدود می‌کند. کاهش خونرسانی می‌تواند منجر به اختلال در رابطه زناشویی شود.

تحقیقات نشان می‌دهند که میل جنسی در زنان هنگامی کاهش می‌یابد که جریان خون کمتری به کلیتوریس وارد شود.(این اتفاق می‌تواند به دلیل چاقی و سطوح بالای چربی در این ناحیه ایجاد شود)

مردان چاق نیز از این مشکل رنج می‌ برند. یک مطالعه نشان می‌دهد که 79 درصد از مردان دارای BMI 25 یا بیشتر با اختلال نعوظ دست و پنجه نرم می‌کنند. مردانی که دارای BMI 30 هستند، سه برابر بیشتر از سایر افراد دچار مشکل می‌ شوند.

ارتباط فیزیکی بین وزن و میل جنسی تنها یک قطعه از یک پازل بزرگ‌ تر است. موانع روانی که قبل و بعد از رابطه زناشویی وجود دارد هم می‌توانند سبب مشکل شوند. شرم از هیکل بدفرم و نگاه های بد اجتماعی باعث می‌شوند که افراد چاق هنگام رابطه زناشویی احساس شرم داشته باشند.  بسیاری از افرادی که با اضافه وزن دست و پنجه نرم می‌کنند دچار مشکلات مربوط به تصویر بدن می‌شوند و اغلب نمی ‌توانند خود را بدون لباس ببینند. اگر آسیب روانی بیش از حد بزرگ باشد، حتی ممکن است افراد در میل جنسی دچار افت شدید شوند. جراحی های چاقی مانند اسلیو در رابطه زناشویی تاثیرات مثبت زیادی دارند و باعث غلبه بر این مشکلات می شوند.

آیا اسلیو بعد از رابطه زناشویی بر روی بارداری تاثیر گذار است؟

اسلیو در رابطه زناشویی

اسلیو بعد از رابطه زناشویی می تواند بر بارداری، باروری و پیشگیری از بارداری نیز تاثیر داشته باشد.  نه تنها اسلیو در رابطه بین زوجین اثر گذار است، بلکه می‌تواند تأثیر مثبتی بر باروری آن ها نیز داشته باشد، اما ممکن است تأثیر برخی از شایع‌ترین روش‌های پیشگیری از بارداری هورمونی را تغییر دهد.

جراح چاقی و سایر پزشکان از زنان می‌خواهند که حداقل دو سال بعد عمل از بچه دار شدن اجتناب کنند. توجه به این نکته بسیار مهم است، زیرا بارداری خیلی زود پس از جراحی فشار بیشتری بر بدن وارد می‌کند و حتی ممکن است به جنین آسیب برساند.

ثابت شده است که PCOS یا سندرم تخمدان پلی کیستیک پس از جراحی کاهش وزن به شدت بهبود می‌یابد. بیمارانی که قبل از جراحی برای باردار شدن مشکل داشته‌اند، بعد از جراحی به میزان زیادی بهبود پیدا می‌کنند و به راحتی می توانند برای بارداری اقدام کنند.

نکته مهم: اسلیو بعد از رابطه زناشویی تاثیر مثبت خود را بر روی باروری می گذارد. توجه داشته باشید که جراحی کاهش وزن یک روش درمانی برای PCOS نیست و اگر توسط بهترین جراح چاقی در تهران یا دیگر شهرها انجام شود، تنها علائم PCOS را کاهش می‌دهد و می‌تواند تا حدودی توانایی تخمک گذاری زنان را بازگرداند.

توانایی باروری زنان اغلب سریع‌تر از روند کاهش وزن آن ها است. بنابراین، شما باید قبل از انجام جراحی چاقی به فکر روش‌های پیشگیری از بارداری باشید. بهتر است برای انتخاب بهترین روش پیشگیری از بارداری با پزشک متخصص خود مشورت کنید.

برای آموزش روش های جلوگیری از چاقی بعد از ازدواج کلیک کنید.

جمع بندی

چاقی می‌تواند تأثیرات مخربی بر رابطه زناشویی شما از نظر جسمی و روانی داشته باشد. با کاهش وزن می‌توانید میل جنسی خود را افزایش دهید و عملکرد جنسی خود را بهبود ببخشید. انجام عمل اسلیو در رابطه بهتر نقش زیادی دارد.

اگر احساس می‌کنید که به راهنمایی و مشورت در زمینه کاهش وزن نیاز دارید، می‌توانید از قسمت تماس با ما یا بخش نوبت دهی سایت اقدام کنید. در جلسه مشاوره به دکتر حامد قدسی، می‌توانید در مورد بهترین روش برای کاهش وزن و رسیدن به اهداف تناسب اندامتان صحبت کنید.

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn
درباره دکتر حامد قدسی
متخصص لاپاروسکوپی پیشرفته و جراح چاقی، دوره تکمیلی از استراسبورگ فرانسه، عضو انجمن بین المللی جراحان چاقی IFSO

پست های مرتبط

عوارض پودر لاغری
لاغری

عوارض پودر لاغری

اگر در حال حاضر برای کاهش وزن تلاش می‌کنید و به دنبال پیشرفت در مسیر لاغری و تناسب اندام خود هستید ممکن است در مورد

ادامه مطلب »

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *