عمل جراحی پیکرتراشی؛ توسط جراح متخصص

پیکر تراشی ( بادی کانتورینگ) یکی از دیگر از انواع جراحی های پلاستیک است که با هدف اصلاح و تقویت زیبایی بدن انجام می شود. در واقع عمل پیکر تراشی برای از بین ‏بردن رسوبات چربی واقع در بین پوست و عضله انجام می شود. هدف از این روش جراحی چاقی ‏طراحی مجدد و دائمی کانتور بدن است. این عمل در نواحی مختلف بدن انجام می شود و جایگزین مناسبی برای جراحی چاقی است.

در عمل پیکر تراشی با از بین بردن چربی مناطق خاص بدن، می توان آن را به شکل نرمان و دلخواه شکل داد.  این روش جراحی معمولاً با استفاده از بیهوشی عمومی انجام می شود. اما می توان با استفاده از دیگر متدهای جدید پزشکی، بدون بیهوشی هم این عمل را انجام داد. در برخی از متدهای جدید برای این جراحی پلاستیک و زیبایی فقط به بی حسی موضعی نیاز است.

از طرفی این جراحی به شکل های مختلفی نیز انجام می شود. اگر این روش جراحی را برای زیبایی بهتر و بیشتر اندام خود انتخاب کرده اید و به اطلاعات بیشتر نیاز دارید، می‌توانید این مطلب را تا انتها مطالعه کرده تا هر آنچه که در این باره نیاز دارید را بیاموزید.

پیکر تراشی

انواع روش‌های پیکر تراشی

پیکر تراشی (PAL) 

در این روش با استفاده از یک ابزار ارتعاشی به تجزیه سریع تر چربی ها کمک شده تا آن ها راحت تر از بین بروند. 

پیکر تراشی با کمک سونوگرافی (UAL)

در این تکنیک چربی های اضافه با انرژی اولتراسونیک از طریق یک هندپیس ذوب می شوند. این باعث می شود که مقادیر زیادی چربی را بتوان راحت تر خارج کرد، اما مدت زمان این عمل بیشتر است.

پیکر تراشی با لیزر

لیزر کمک می کند تا از طریق امواج کم انرژی چربی های اضافی را حذف کرد. مدت زمان استفاده از لیزر برای این روش نیز نسبتا طولانی است.

اینکه چه نوع تکنیکی برای شما انتخاب می شود به عوامل مختلفی از جمله منطقه تحت درمان و مقدار چربی بستگی خواهد داشت. جراح چاقی در هنگام مشاوره به شما می گوید که کدام روش برای شما بهتر است.

مزایای جراحی پیکر تراشی

گاهی هرچی تلاش می کنید نمی توانید چربی های اضافی را از نواحی مورد نظر بدن خود حذف کنید. در این صورت می توانید از پیکر تراشی کمک بگیرید. در واقع این روش جراحی می تواند چربی های اضافی در نواحی مختلف بدن که در برابر ورزش و رژیم غذایی مقاوم هستند، از بین ببرد. وقتی فردی وزن خود را افزایش می دهد ، سلول های چربی او از نظر اندازه و حجم افزایش می یابند. روش های مختلف جراحی پیکر تراشی تعداد سلول های چربی را در مناطق مورد نظر کاهش می دهد. از این طریق شما می توانید به آسانی به شکل و فرم دلخواه بدن خود دست پیدا کنید.

چه کسانی نیاز به عمل پیکر تراشی دارند؟

معمولا کسانی که BMI طبیعی یعنی BMI زیر 30 دارند کاندید انجام جراحی پیکر تراشی هستند. عمل پیکر تراشی برای کاهش وزن مناسب نیست و میزان زیادی از چربی را نمی توان از این طریق حذف کرد. نگران نباشید، اگر دچار اضافه وزن کمی هستید ممکن است پزشک به شما برنامه رژیمی یا تمرینی بدهد تا BMI به حد نرمال برسد از این پس می توانید جهت انجام این روش زیبایی اقدام کنید. اگر دچار اضافه وزن بسیار زیادی هستید، به شما روش های دیگر جراحی چاقی مانند بای پس معده و اسلیو معده پیشنهاد می شود.

اقدامات اساسی قبل عمل پیکرتراشی (body sculpting)

مانند هر نوع جراحی دیگر قبل از اقدام برای عمل پیکر تراشی باید اقداماتی را به شرح زیر انجام داد:

  • پزشک سابقه پزشکی و بیماری هایی که دارید را مورد بررسی قرار می دهد. اگر حساسیت خاصی دارید، سابقه لخته شدن خون یا مشکلات مرتبط با آن را دارید یا از فشار خون رنج می برید، به پزشک خود بگویید.
  • هر دارویی که مصرف می کنید، از جمله مکمل ها را با پزشک خود در میان بگذارید.
  • سیگار کشیدن را چهار هفته قبل و بعد از جراحی متوقف کنید.
  • دو هفته قبل از عمل از ایبوپروفن یا آسپرین استفاده نکنید.
  • مصرف نمک خود را کاهش دهید.
  • داروهایی را که پزشک تجویز می کند قبل از عمل تهیه کنید.
  • مصرف گیاهان و ویتامین ها را دو هفته قبل از جراحی متوقف کنید.
  • مقدار زیادی آب بنوشید.
  • هماهنگ کنید تا بعد از عمل کسی شما را به خانه ببرد و در ۲۴ ساعت اول همراه شما باشد.

آماده شدن برای عمل پیکرتراشی (body sculpting)

پزشک از شما می خواهد که سابقه پزشکی خود را برای او بگویید.
هر دارویی که مصرف می کنید، از جمله مکمل ها را با پزشک خود در میان بگذارید.
همچنین اگر سیگار می کشید ، حساسیت دارید ، در لخته شدن خون مشکل دارید یا فشار خون دارید ، به پزشک خود بگویید.

  • پزشک شما ممکن است بگوید که به مدت دو هفته قبل و بعد از جراحی از مصرف نوشیدنی های الکلی خودداری کنید.
  • سیگار کشیدن را چهار هفته قبل و بعد از جراحی متوقف کنید.
  • دو هفته قبل از عمل از ایبوپروفن یا آسپرین استفاده نکنید.
  • مصرف نمک خود را کاهش دهید.
  • داروهایی را که تجویز می کند قبل از عمل تهیه کنید.
  • مصرف گیاهان و ویتامین ها را دو هفته قبل از جراحی متوقف کنید.
  • مقدار زیادی آب بنوشید.
  • هماهنگ کنید تا بعد از عمل کسی شما را به خانه ببرد و در 24 ساعت اول همراه شما باشد.

حین عمل بادی کانتورینگ (پیکر تراشی) چه اتفاقی می افتد؟

جراح با استفاده از پیکر تراشی، چربی ها را از بین می برد و مقداری از چربی ها را به مناطق خاصی از بدن منتقل می کند. این عمل برای کاهش وزن استفاده نمی شود بلکه بیشتر برای سفت کردن مناطقی است که از خاصیت ارتجاعی خوبی برخوردار هستند. این عمل می تواند به برجسته تر شدن عضلات شکم یا باریک شدن کمر کمک کند.

به طور کلی جراحی پیکر تراشی بین دو تا چهار ساعت به طول می انجامد. در حین عمل ممکن است بی حسی موضعی و یا قرص مسکن به شما داده شود. اگر منطقه تحت جراحی وسیع تر باشد، بیهوشی عمومی یا آرام بخش وریدی دریافت خواهید کرد.

اکثر جراحان برای انجام پیکر تراشی از روش تومسنت ((tumescent  استفاده می کنند، روش تومسنت باعث می‌ شود تا فرد خون کمتری از دست داده و جای زخم کمتری روی بدن او مشاهده شود. در حین عمل ، پزشک یک محلول استریل حاوی داروی بی حس کننده به فرد تزریق می کند. سپس برش ریزی ایجاد می شود و یک لوله کوچک یا کانولا در زیر پوست در چربی قرار می گیرد. جراح با استفاده از این لوله چربی ها را حرکت داده، آ نها را آزاد می کند و سپس از طریق مکش چربی های اضافی خارج می شوند.  گاهی اوقات چربی تصفیه و فرآوری شده به قسمت های دیگر بدن مانند باسن یا صورت تزریق می شود تا به زیبایی این نواحی کمک شود.

بسیاری از بیماران عمل پیکر تراشی را با روش های دیگر مانند جراحی آبدومینوپلاستی ترکیب می کنند. ترکیب روش های مختلف می تواند به فرد در دستیابی به نتایج مطلوب کمک کند. پس از اتمام جراحی، ممکن است پزشک از شما بخواهد که یک شب در بیمارستان ‏بمانید.‏

.

پیکر تراشی شکم چگونه انجام می شود؟

عمل پیکرتراشی شکم می تواند شامل برداشتن پوست اضافی، چربی و کشیدن پوست جهت سفت شدن عضلات شکم باشد. برای این منظور پزشک برش  بزرگ در قسمت تحتانی شکم درست بالای ناحیه شرمگاهی ایجاد می کند. برش بعدی جهت آزاد کردن بافت اطراف ناف است، سپس پوست از دیواره شکم جدا می شود و چربی های اضافی حذف می شوند. یک سوراخ جدید برای قرار گیری ناف ایجاد شده تا ناف دوباره در جای مناسب قرار  گیرد. در مرحله بعد پوست کشیده شده و در جای خود بخیه زده می‌شود. این عمل بین دو تا پنج ساعت طول می کشد و ممکن است به بیهوشی عمومی نیاز باشد.

جدیدترین مقالات مرتبط با پیکر تراشی

عمل کشیدن پوست شکم
جراحی ها
کشیدن پوست شکم

عمل کشیدن پوست شکم چیست؟ یکی از مهمترین دلایل انجام جراحی چاقی با لاپاراسکوپی رسیدن به تناسب اندام و رفع مشکلات سلامتی مرتبط با چاقی است.

ادامه مطلب »

دوره نقاهت پیکرتراشی چقدر است؟

پس از جراحی، احتمالا تورم و کبودی خواهید داشت که کاملا طبیعی است و بعد از چند هفته برطرف می شود. نتایج بلافاصله پس از جراحی خود را نشان می دهند، بنابراین ممکن است تغییرات را به وضوح مشاهده نکنید. تقریباً شش ماه طول می کشد تا نتایج کاملاً مشخص شوند. در این مدت، بدن شما به بهبودی و تنظیم مجدد ادامه می دهد.

 

احتمالاً پزشک به شما توصیه خواهد کرد که یک هفته از کار خود مرخصی بگیرید. پیاده روی سبک برای جلوگیری از لخته شدن خون توصیه می شود. باید برای دو تا سه هفته از انجام فعالیت های سنگین و ورزش پرهیز کنید. برای کاهش تورم از لباس های مخصوصی که عضلات را فشرده می کنند، استفاده کنید. برای کمک به حفظ نتایج بعد پیکر تراشی، باید یک رژیم غذایی متعادل حاوی سبزیجات، میوه ها و غلات داشته باشید. رعایت همه این موارد باعث می‌شوند تا شما بتوانید بهبودی کامل خود را برای تر به دست آورید و برنامه کاری و زندگی خود را مانند گذشته دنبال کنید.

مهم ترین عوارض پیکر تراشی چیست؟

در تمامی روش های جراحی چاقی ممکن است بیمار بعد از جراحی یک سری عوارض و مشکلات جزئی یا حتی شدید را تجربه کند. البته اگر جراحی نزد بهترین جراح چاقی در تهران انجام شده باشد، به طور حتم عوارض جانبی  تا حد زیادی کاهش پیدا خواهند کرد. عوارض ناشی از عمل پیکر تراشی نادر هستند. شایع ترین عوارض جانبی ترک و برآمدگی پوست است. در صورت داشتن هر یک از عوارض جانبی زیر به پزشک مراجعه کنید:

  • واکنش بد به بیهوشی
  • لخته خون یا سروما
  • تغییرات دائمی در رنگ پوست
  • عفونت یا خونریزی
  • جای زخم در بالا یا پایین پوست
  • تغییر احساس در پوست

تفاوت پیکر تراشی و لیپوساکشن

حال که با عمل پیکرتراشی آشنا شدید، ممکن است بخواهید در مورد لیپوساکشن و مقایسه آن با پیکرتراشی بیشتر بدانید. علاقه این سوالی است که بسیاری از مراجعه کنندگان از پزشک خود می‌پرسند که چه تفاوتی بین پیکرتراشی ولی فشن وجود دارد؟ پیکر تراشی عملی برای از بین بردن و یا هدایت کردن چربی کانتورینگ است، در حالی که لیپوساکشن عملی برای حذف چربی ها با هدف کاهش وزن است. هزینه پیکر تراشی بیشتر از لیپوساکشن است. همچنین مدت زمان انجام عمل پیکر تراشی بیشتر از لیپوساکشن است. در هردو روش چربی از بین می رود، اما در صورتی که فرد رژیم نامناسب داشته باشد، امکان برگشت به شرایط قبلی وجود دارد.

آیا پیکر تراشی چربی ها را برای همیشه از بین می برد؟

بعد از اتمام جراحی پیکر تراشی چربی ها در مناطق مورد نظر از بین می روند. اما نکته مهم این است که فرد باید بعد از پیکر تراشی یک رژیم غذایی سالم داشته باشد. چون در غیر این صورت امکان بازگشت چربی ها وجود دارد. جراح چاقی برنامه رژیم غذایی را بر اساس وضعیت جسمی و پزشکی شما خواهد داد مطابق آن عمل کنید تا نتایج بعد از عمل با موفقیت و رضایت همراه باشد.

آیا بعد از پیکر تراشی ‏جای زخمی روی بدنم باقی می ماند؟

یک جراح پلاستیک باتجربه می داند که در طی عمل چه کاری باید انجام دهد و از چه کارهایی باید خودداری کرد تا پس از آن جای زخم به حداقل برسد. در حالت ایده آل، برش هایی که ایجاد می شوند بسیار کوچک هستند و خیلی زود ترمیم می شوند. از همین ‌رو مراجعه به بهترین جراح چاقی در تهران و دیگر شهرها بسیار مهم است، زیرا باعث می‌شود تا پزشک با شناخت کافی و آگاهی کامل بهترین روش را برای انجام جراحی انتخاب کند تا فرد حداقل زخم و جراحت را تجربه کند.

پیکر تراشی کدام قسمت های بدن را هدف قرار می دهد؟

پیکر تراشی ‏ با از بین بردن چربی اضافی خطوط بدن را افزایش می دهد. این روش بیشتر برای از بین بردن چربی در مناطقی که با رژیم و ورزش قابل درمان نیستند استفاده می شود. متداول ترین نواحی بدن که تحت پیکر تراشی قرار میگیرند عبارتند از:
هر منطقه ای که تحت درمان قرار دارد باید کشش خوبی داشته باشد تا پس از عمل پوستتان به حالت اول برگردد و افتادگی اضافی نداشته باشد.

هزینه پیکر تراشی چقدر است؟

نتایج حاصل پس از عمل بادی کانتورینگ آنقدر با ارزش هستند که دیگر نگرانی در مورد هزینه پیکر تراشی وجود نخواهد داشت. به طور دقیق نمی توان هزینه عمل را تعیین کرد، زیرا عوامل مختلفی در تعیین هزینه پیکر تراشی دخیل هستند. برای مثال برخی از عوامل دخیل در هزینه ها عبارتند از:

نکته مهم: از آنجایی که بادی کانتورینگ یک عمل زیبایی محسوب می شود، تحت پوشش بیمه قرار نمی گیرد.

نکات مهم در انتخاب جراح مناسب برای پیکر تراشی

پیدا کردن پزشک ماهر و باتجربه یکی از گام های بسیار مهم برای انجام عمل پیکر تراشی است. بهتر است قبل از تصمیم گیری به تعدادی از پزشکان مراجعه کنید. به عکسهای قبل و بعد جراحی هر پزشک نگاه کنید. از او بپرسید که از چه روش هایی استفاده می کند و در مورد شما چه روشی را پیشنهاد می دهد. می توانید نظرات مراجعه کنندگان را از طریق سایت پزشک مشاهده کنید و حتی با آنها در مورد این جراحی مشورت کنید و از تجربیات شان استفاده نمایید. فراموش نکنید، پزشک شما باید تجربه زیادی در زمینه عمل پیکر تراشی داشته باشد. دکتر سید حامد قدسی خورسند یکی از جراحان متخصص و با تجربه زیبایی هستند که کارنامه درخشانی در زمینه جراحی پیکر تراشی شکم و دیگر اندام های بدن دارند. جهت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر می توانید از طریق راه های ارتباطی موجود در ‏سایت اقدام نمایید.‏ منابع https://www.drlanzer.com.au/liposuction/faqs/what-is-liposculpture/ https://kashtemou.com/%D9%BE%DB%8C%DA%A9%D8%B1-%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D8%B4%DB%8C

همچنین می توانید فایل pdf متن توضیحات در مورد عمل پیکر تراشی رو از اینجا دانلود نمایید.

23 دیدگاه دربارهٔ «پیکر تراشی»

    1. تیم جراحی دکتر قدسی

      چنانچه عمل در محیطی استاندارد و توسط یک پزشک ماهر انجام شود، نمی‌توان عوارض چندانی را برای پیکر تراشی متصور شد. با این وجود برخی از عوارض این جراحی را که به ندرت نیز بروز می کنند، می توانید در بخش معایب عمل پکیر تراشی مطالعه کنید.

  1. من وزنم 125 کیلوئه. هرچی با ورزش و رژیم سعی میکنم وزنمو کم کنم و شکممو کوچک کنم موفق نمیشم. این عمل به من کمک میکنه لاغر بشم؟

    1. تیم جراحی دکتر قدسی

      بسته به محل تجمع چربی ممکن است این نوع از جراحی برای شما مفید باشد. لازم به ذکر است چنانچه شاخص توده بدنی شما بیش از حد بالا باشد، ممکن است به عمل جراحی چاقی دیگری نیاز داشته باشید.

    1. تیم جراحی دکتر قدسی

      هزینه جراحی لیپوماتیک بسته به عواملی نظیر مراقبت‌های ویژه به دلیل شرایط خاص بیمار، محل انجام و یا سایر فاکتورها می‌تواند متغیر باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با ما تماس بگیرید.

  2. خسته نباشید.
    می خواستم بدونم میشه پیکرتراشی چند ناحیه رو در یک جلسه انجام داد؟ مثلا میشه همزمان پیکرتراشی شکم و سینه رو انجام داد؟

    1. تیم جراحی دکتر قدسی

      شرایط و نحوه عمل از فرد تا فرد متفاوت بوده و تنها پس از معاینات بالینی قابل ذکر است. با این وجود در بعضی از موارد می‌توان عمل پیکر تراشی چند ناحیه از بدن را به صورت یکجا انجام داد.

  3. سلام. من 35 سالمه. رژیم غذایی سالمی دارم و ورزش می کنم. ولی داخل ران و پهلوهام چربی اضافه داره و پشت پام هم سلولیت داره. شما می تونین کمک کنین این مشکلات رفع بشه؟

    1. تیم جراحی دکتر قدسی

      چنانچه با وجود رژیم غذایی مناسب و فعالیت کافی نمی‌توانید از شر چربی‌های اضافی خلاص شوید، انجام عمل جراحی لیپوماتیک می‌تواند مشکل شما را رفع کند. جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

  4. سلام وقتتون بخیر. من 25 سالمه و وزنم 76 کیلوئه و تو ناحیه شکم و ران تجمع چربی دارم. پیکر تراشی برای من مناسبه؟ یا باید رژیم بگیرم؟

    1. تیم جراحی دکتر قدسی

      چنانچه فعالیت و تحرک کافی داشته و رژیم غذایی مناسبی دارید ولی با این وجود نمی‌توانید اضافه وزن خود را از بین ببرید، می‌توانید از عمل لیپوماتیک برای رفع مشکل خود استفاده کنید.

  5. سلام خسته نباشید، من میخوستم به باسن و سینه ام فرم بدم. اضافه وزن هم ندارم. می تونم این کارو از طریق عمل پیکرتراشی انجام بدم؟

    1. تیم جراحی دکتر قدسی

      در صورت تمایل بیمار، می‌توان در فرایند عمل لیپوماتیک، چربی استخراج شده را تصفیه کرد و به نواحی همچون باسن یا سایر نواحی به منظور اقدامات زیبایی تزریق کرد.

  6. سلام. من بعد از سزارین تو ناحیه شکم خیلی اضافه وزن پیدا کردم. می خوام چربی های این ناحیه رو از بین ببرم. پیکر تراشی بهم کمک می کنه؟

    1. تیم جراحی دکتر قدسی

      بله، برای رفع مشکل چربی‌های متمرکز موجود در ناحیه شکم که به رژیم‌های غذای و انجام فعالیت نیز مقاوم هستند پیکر تراشی یا لیپوماتیک گزینه‌ای بسیار مناسب محسوب می‌شود.

  7. میشه بگین معایب پیکرتراشی چیه؟ به بدن آسیب نمی زنه؟ من میخوام این عمل رو انجام بدم ولی خیلی از عوارضش می ترسم.

  8. سلام وقت بخیر، میخواستم بدونم عمل پیکر تراشی چقدر طول می کشه و مدت زمانش چقدره؟ همون روزی که عمل رو انجام میدم مرخص میشم یا نه؟

    1. تیم جراحی دکتر قدسی

      مدت زمان جراحی به میزان پیچیدگی عمل و تعداد موضع هایی که در جراحی روی آن ها کار می شود بستگی دارد. در مورد زمان مرخضی از بیمارستان پس از عمل لیوماتیک باید بگوییم که در اکثر موارد شما در همان روز عمل مرخص خواهید شد، اما در برخی موارد ممکن است بیمار یک شب در بیمارستان یا کلینیک بستری شود.

  9. احمدرضا دیانتی

    سلام وقت بخیر ممنون از محتوا خوبتون من یه سوال از اقای دکتر راجع به پیکر تراشی داشتم، میخواستم بدونم برای پیکر تراشی باید چه کارهایی انجام داد و مدت زمان هر کدام چقدر هستش؟
    من خیلی وقته مد نظر دارم پیکر تراشی انجام بدم اما نمیدونم باید چیمار کنم؟
    ممنون میشم راهنمایی کنید.

  10. سلام خسته نباشید
    من میخواستم عمل پیکرتراشی شکم انجام دهم به نظر شما کدام یک از روش های پیکرتراشی شکم عوارض کمتر و هزینه کمتری خواهد داشت؟

    1. سلام خدمت شما
      عمل پیکرتراشی شکم یکی از محبوب‌ترین جراحی‌های زیبایی است که به دستیابی به تناسب اندام کمک می‌کند.
      1. لیپوساکشن:
      عوارض: این روش کم تهاجمی‌تر است و عوارض کمتری دارد.
      هزینه: هزینه لیپوساکشن معمولاً پایین‌تر از روش‌های دیگر است².
      2. پیکرتراشی شکم:
      عوارض: این روش جراحی بیشتری دارد
      هزینه: هزینه ابدومینوپلاستی معمولاً بیشتر از لیپوساکشن است.
      قبل از تصمیم‌گیری، به مشاوره با پزشک متخصص مراجعه کنید تا بهترین روش برای شما مشخص شود. همچنین، هزینه‌ها ممکن است بسته به محل انجام عمل و تجربه پزشک متفاوت باشد.
      [جهت دریافت مشاوره با شماره ۰۹۹۳۱۴۶۶۳۸۸تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *