پیکر تراشی بعد از جراحی لاغری

خانه | لیپوماتیک | پیکر تراشی بعد از جراحی لاغری
بهترین روش پیکر تراشی (جراحی لاغری)

اگر به تازگی جراحی لاغری انجام داده‌اید، ممکن است افتادگی یا شلی پوست را در بخش‌های مختلف بدن تجربه کنید. استفاده از تکنیک‌های پیکرتراشی کمک می‌کند تا شما علاوه بر مبارزه با چربی‌های سخت بدن بتوانید فرم بدن خود را اصلاح نمایید. دکتر حامد قدسی متخصص در زمینه جراحی کاهش وزن با شما در مورد انواع روش‌های پیکرتراشی صحبت خواهند کرد.

مشاوره چاقی با دکتر قدسی tel://09109254936
رزرو نوبت دکتر حامد قدسی

پیکرتراشی همان کانتورینگ بدن است که با روش‌های تهاجمی و غیر تهاجمی کمک می‌کند تا افراد بتوانند پوست بدن خود را کشیده به تقویت عضلات کمک کرده و اندام خود را فرم دهند. پیکرتراشی با روش‌های مختلفی از جمله ابدومینوپلاستی، لیزر لیپولیز، کرایولیپولیز  و… انجام می‌شود.

شما می‌توانید پیکرتراشی را در قسمت‌های مختلف بدن از جمله شکم، ران، بازوها و غیره انجام دهید. بسته به وسعت و گستردگی جراحی ممکن است از یک یا چند روش پیکر تراشی استفاده شود. اینکه کدام تکنیک باید برای شما انجام شود به نظر پزشک و جراح متخصص بستگی دارد.

در این مقاله ما انواع روش‌های پیکرتراشی برای جراحی لاغری را مورد بحث قرار داده‌ایم. پس اگر می‌خواهید در این باره بیشتر بدانید تا انتهای مقاله ما را همراهی کنید.

مطالعه بیشتر: جهت آشنایی با جدیدترین روش تخلیه چربی شکم، تضمینی کلیک کنید.

جهت مشاوره و دریافت نوبت میتوانید به صورت حضوری به آدرس مطب دکتر حامد قدسی یعنی تهران، خیابان ولیعصر، خیابان شهید عباسپور، روبروی بیمارستان دی، ساختمان پزشکان۱۸، طبقه دوم مراجعه کنید. شما می‌توانید برای پذیرش شنبه‌ها و دوشنبه‌ها ساعت ۱۸ به مطب و چهارشنبه‌ها ساعت 16 به بیمارستان دی مراجعه کنید.

برای دریافت نوبت و مشاوره به صورت غیر حضوری می‌توانید از طریق نوبت دهی آنلاین اقدام کنید یا با شماره تلفن های زیر تماس حاصل نمایید:

  • شماره مطب: 02188870946 – 02188870945
  • شماره برای رزرو نوبت: 09109254936
  • مشاوره آنلاین: 09931466388

بعد از جراحی لاغری پیکرتراشی چگونه انجام می‌شود؟  

 

بسیاری از افراد بعد از جراحی لاغری کاهش وزن شدیدی را تجربه می‌کنند. این کاهش وزن باعث می‌شود تا خاصیت ارتجاعی پوست از بین رفته و پوست شل و افتاده به نظر برسد. پیکرتراشی از طریق برش و حذف پوست اضافی و چربی‌های موضعی سرسخت کمک می‌کند تا پوست کشیده و جمع شود و عضلات سفت و محکم به نظر برسند. برای این منظور ممکن است جراح تناسب اندام برش‌هایی را روی پوست انجام دهد. این نوع پیکرتراشی ابدومینوپلاستی نام دارد.

البته جای نگرانی نیست، پزشکی که از تخصص و مهارت بالا برخوردار است برش‌ها را به گونه‌ای در زیر شکم، خط بیکینی و کنار پهلوها ايجاد می‌کند که هنگام پوشیدن لباس هیچ جای زخم یا اسکاری مشاهده نشود. پس از ایجاد برش‌ها پوست اضافی و چربی از دیواره‌های کناری شکم جدا خواهند شد.

در ادامه پوست باقیمانده کشیده می‌شود تا روی بافت‌ها و عضلات به درستی قرار بگیرد. گاهی لیفت بدن نیاز به جراحی و ایجاد برش ندارد و با استفاده از دستگاه پالس و انواع تکنیک‌های لیپوساکشن می‌توان به روش غیر تهاجمی کانتورینگ بدن را انجام داد. البته در صورتی که حجم چربی کم باشد می‌توان از تکنیک‌های غیر تهاجمی بعد از جراحی لاغری استفاده نمود.

بررسی انواع روش‌های پیکرتراشی غیر تهاجمی و عوارض جانب آن‌ها 

پیکرتراشی به روش غیر تهاجمی با تخریب سلول‌های چربی به بهبود وضعیت اندام بدن کمک می‌کند. برای جراحی لاغری از تکنیک‌های مختلف زیر استفاده می‌شود :

1- کرایولیپولیز

کرایولیپولیز در واقع همان تخریب سلول‌های چربی از طریق انجماد آنهاست البته دمایی که چربی در آن منجمد می‌شود، بسیار کم است و هیچ گونه آسیب پوستی به همراه نخواهد داشت. این تکنیک برای حذف چربی‌هایی از بدن کاربرد دارد که به رژیم و تمرینات ورزشی مقاوم هستند. چربی‌های زیر شکم، ران یا باسن‌ها معمولاً از نوع چربی‌های مقاوم هستند. از طریق کرایولیپولیز می‌توان ساختار چربی در این نقاط را تخریب و به دفع آنها از بدن کمک کرد.

عوارض جانبی 

استفاده از این تکنیک ممکن است درد جزئی در طول عمل به همراه داشته باشد، اما پس از انجام فرایند کرایولیپولیز درد کاهش پیدا خواهد کرد. در روزهای پس از درمان ممکن است سفتی یا کبودی خفیفی در نواحی درمان احساس کنید.

2- حذف چربی از طریق دستگاه اولتراسوند 

امواج صوتی دستگاه اولتراسوند باعث می‌شوند تا سلول‌های چربی شکسته و متابولیزه شده و از بدن خارج شوند. برای این منظور دستگاه اولتراسوند ارتعاشاتی را به چربی‌های سرسخت انتقال می‌دهد.

جراحی لاغری + حذف چربی از طریق دستگاه اولتراسوند

عوارض جانبی

ممکن است احساس گرما و یا افزایش تعریق در حین کانتورینگ بدن با دستگاه اولتراسوند داشته باشید.

3- لیزر لیپولیز

در این روش از جراحی لاغری با تاباندن نور از طریق دستگاه لیزر به سلول‌های چربی حرارت و گرما داده می‌شود. این گرما باعث خواهد شد تا سلول‌های چربی از موقعیت خود خارج شده و تجمع چربی و حجم بافت چربی در ناحیه تحت درمان کاهش پیدا کند. ممکن است به چندین جلسه درمان از طریق لیپولیز نیاز باشد.

عوارض جانبی

استفاده از این تکنیک برای جراحی لاغری می‌تواند با ایجاد حساسیت و قرمزی پوست همراه باشد. احتمال ورم و کبودی نیز وجود خواهند داشت.

4- پیکر تراشی از طریق دستگاه پال

بعد از جراحی لاغری مانند اسلیو معده و بای پس معده می‌توانید از دستگاه پال برای پیکرتراشی بدن استفاده کنید. این دستگاه با ایجاد لرزش‌های بسیار ضعیف باعث می‌شود تا سلول‌های چربی تخریب و شکسته شوند. حذف چربی از طریق این دستگاه با استفاده از یک کانول انجام می‌شود. کانول وارد ناحیه تحت درمان شده و مرتب جلو و عقب حرکت داده می‌شود تا چربی‌های اضافی پس از تخریب خارج شوند.

عوارض جانبی

استفاده غیر درست از دستگاه پال بعد از جراحی لاغری ممکن است باعث ایجاد رنگدانه‌هایی روی پوست بیمار شود. همچنین ممکن است پوست شل، ناهموار یا کمی چروکیده به نظر برسد.

مطالعه بیشتر: جهت آشنایی با دستگاه پال و هر آنچه که باید در مورد آن بدانید کلیک کنید.

نکته مهم: انتخاب بهترین روش پیکرتراشی برای جراحی لاغری به نظر و صلاحدید پزشک شما بستگی دارد. همچنین میزان پوست و چربی که باید برداشته شود فاکتور مهم دیگری است که باید به آن توجه شود. گاهی لازم است چندین روش با هم ادغام شوند تا نتایج دلخواه کسب شود.

دوران نقاهت بعد از جراحی پیکرتراشی چگونه است؟

دوران نقاهت بعد از انجام کانتورینگ بدن به نوع تکنیکی که برای شما مورد استفاده قرار گرفته بستگی دارد. اگر از روش‌های کم تهاجمی یا غیر تهاجمی همزمان با هم استفاده شده باشد، بهبودی ممکن است چند هفته به طول بیانجامد. در طول این مدت صبور باشید و دستورالعمل‌های پزشک را با دقت رعایت کنید.

دوران نقاهت بعد از جراحی پیکرتراشی

افرادی که مشکل یا تورم بعد از انجام پیکرتراشی نداشته باشند می‌توانند ۴ تا ۶ هفته بعد از انجام جراحی لاغری به سر کار خود بازگردند. برای بهبودی سریعتر نکات زیر را رعایت کنید:

  1. از مصرف نوشیدنی‌های حاوی الکل بپرهیزید
  2. وعده‌های غذایی سبک میل کنید. از خوردن غذاهای بسیار چرب و قندی خودداری نمایید. مصرف کربوهیدرات را کاهش داده فیبر و پروتئین بیشتری مصرف کنید.
  3. آب زیاد بنوشید.
  4. از انجام فعالیت و تمرینات شدید ورزشی خودداری نمایید.

کلام پایانی

بعد از کاهش وزن شدید پوست خاصیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد و شما ممکن است دچار شلی و افتادگی پوست شوید. این می‌تواند اعتماد به نفس شما را هنگام پوشیدن لباس مورد علاقه کاهش دهد. برای رسیدن به اندام دلخواه می‌توانید از انواع تکنیک‌های پیکرتراشی برای جراحی لاغری مانند ابدومینوپلاستی، کرایولیپولیز، لیزر لیپولیز، پیکرتراشی از طریق دستگاه پال و… استفاده کنید.

استفاده از این روش‌ها می‌تواند عوارض جانبی مانند آسیب‌های پوستی، درد، تورم، قرمزی و کبودی به همراه داشته باشد با مراجعه به بهترین جراح چاقی در تهران شما می‌توانید علاوه بر درمان چاقی و مشکلات مرتبط با آن به بهترین شکل و با حداقل عوارض جانبی فرم بدن خود را اصلاح نمایید.

دکتر حامد قدسی عضو انجمن بین‌المللی جراحان چاقی هستند که مدارک علمی خود را از دانشگاه‌های معتبر از جمله دانشگاه استراسبورگ فرانسه کسب نموده‌اند.

سوالات متداول

1- آیا بعد از جراحی لاغری می‌توان افتادگی و شلی پوست را درمان کرد؟

بله شما می‌توانید با انجام انواع تکنیک‌های پیکرتراشی مانند ابدومینوپلاستی، لیزر لیپولیز، کرایولیپولیز و… اندام دلخواه خود دست پیدا کنید.

2- آیا استفاده از پیکرتراشی بعد از جراحی لاغری عوارضی به همراه دارد؟

احساس درد، کبودی، تورم، قرمزی و آسیب‌های پوستی از مهمترین عوارض بعد از انجام پیکرتراشی هستند.

3- کدام روش پیکرتراشی بهتر است؟

اینکه چه روشی باید برای شما استفاده شود به نظر پزشک و میزان گستردگی ناحیه تحت درمان بستگی دارد.

4- دوران نقاهت بعد از جراحی پیکر تراشی چقدر طول می‌کشد؟

این بستگی به استفاده از تکنیکی دارد که برای شما مورد استفاده قرار می‌گیرد. به طور معمول دوران نقاهت بعد از پیکرتراشی چند هفته به طول می‌انجامد.

منبع

https://alastin.com/blogs/intheglow/what-is-body-sculpting-and-does-it-work

https://my.clevelandclinic.org/health/treatments/24966-laser-lipolysis

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn
درباره دکتر حامد قدسی
متخصص لاپاروسکوپی پیشرفته و جراح چاقی، دوره تکمیلی از استراسبورگ فرانسه، عضو انجمن بین المللی جراحان چاقی IFSO

پست های مرتبط

عوارض پودر لاغری
لاغری

عوارض پودر لاغری

اگر در حال حاضر برای کاهش وزن تلاش می‌کنید و به دنبال پیشرفت در مسیر لاغری و تناسب اندام خود هستید ممکن است در مورد

ادامه مطلب »

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *