سیکس پک بعد از جراحی لاغری امکان پذیر است؟

خانه | لاغری | سیکس پک بعد از جراحی لاغری امکان پذیر است؟
سیکس پک بعد از جراحی لاغری امکان پذیر است؟

اگر می‌خواهید یک اندام زیبا داشته باشید و عضلات شکم خود را به حالت شش تکه فرم دهید، به طور حتم قبل از هر چیز باید از شر چربی‌های اضافی اطراف شکم و پهلو راحت شوید. اما آیا سیکس پک لاغری بعد از انجام جراحی چاقی امکان‌پذیر است؟ در اینجا دکتر حامد قدسی یکی از چهره‌های شناخته شده در زمینه جراحی متابولیک پاسخ سوال شما را خواهند داد.

سیکس پک لاغری از طریق استراتژی‌های مختلف از جمله تغییر سبک زندگی، اصلاح رژیم غذایی و انجام تمرینات ورزشی امکان‌پذیر است. با این وجود کاهش وزن به روش طبیعی برای همه افراد مقدور نمی‌باشد. جراحی کاهش وزن یکی از راهکارهای موثر و سریع درمان چاقی و اضافه وزن برای افرادی است که نمی‌توانند به طور طبیعی وزن خود را کم کنند.

اگر میخواهید بدانید عمل بای پس معده چیست و با سریعترین روش کاهش وزن آشنا شوید, کلیک کنید.

کاهش وزن آغاز راه برای رسیدن به اندامی زیبا و متناسب است بعد از آن شما باید با ترکیبی از تمرینات قدرتی، کاردیو و… ماهیچه‌های هستی مرکزی بدن خود از جمله شکم را تقویت نمایید. این کار باید زیر نظر متخصصان و مربیان حرفه‌ای انجام گیرد تا نتایج بهترین شکل ممکن حاصل شوند.

البته نباید فراموش کرد که سیکس پک لاغری خانم‌ها و آقایان با هم متفاوت است. سیکس پک لاغری آقایان بر تقویت و عریض کردن عضلات شکمی تمرکز دارد؛ در حالی که در خانم‌ها علاوه بر تقویت عضلات شکم باید پهلوها و بازوها نیز به فرم و انعطاف پذیری مورد نظر دست پیدا کنند. در این مقاله ما در مورد اینکه چگونه می‌توانید سیکس پک لاغری داشته باشید با شما صحبت خواهیم کرد و همه نکات و جزئیات لازم را در این زمینه برای شما بیان می‌کنیم.

سیکس پک لاغری چیست؟

سیکس پک لاغری چیست؟

داشتن سیکس پک و عضلات شکم زیبا از اهداف مشترک همه ورزشکاران است. تناسب اندام مبتنی بر زیباشناختی یکی از اصلی‌ترین رویکردهای افراد برای انجام جراحی لاغری است. از بین بردن چربی‌های اطراف شکم و پهلو علاوه بر اینکه به بهبود سلامت و رفاه کلی کمک می‌کند، می‌تواند ظاهر کلی اندام شما را بهبود بخشد.

اما سیکس پک چیزی فراتر از تناسب اندام است  و تنها از طریق جراحی متابولیک امکان‌پذیر نیست.  شما بعد از انجام جراحی لاغری یا کاهش وزن باید به تمریناتی بپردازید که به خوبی عضلات شش تکه شکم شما را برجسته سازند.  در واقع سیکس پک کمک می‌کند تا عضلات راست شکمی، عضلات عرضی شکم و عضلات مایل شکمی به خوبی فرم گرفته و نمایان شوند. داشتن چنین اندامی برای آقایان بیش از خانم‌ها حائز اهمیت است.

بعد از انجام جراحی چاقی ممکن است فرد دچار افتادگی و یا شل شدن پوست شکم شود. در این صورت لازم است تا فرد افتادگی پوست و شل شدن بافت را از طریق جراحی‌های زیبایی شکم مانند ابدومینوپلاستی، لیپوساکشن و تامی تاک اصلاح کند و سپس تمرینات ورزشی و حرفه‌ای خود را دنبال نماید. البته این در مورد افرادی است که به دلیل اضافه وزن بالا و کاهش وزن سریع دچار افتادگی پوست بیشتری می‌شوند. از طرفی خانم‌ها به دلیل بارداری و تفاوت‌های هورمونی درصد چربی بالاتری دارند به همین دلیل تقویت عضلات و افزایش مقدار ماهیچه‌ها به زمان و برنامه تمرینی متفاوت‌تری نیاز دارد. 

آیا شما هم نگران افتادگی پوست خود هستید؟ برای دسترسی به مطالب ویژه درباره جلوگیری از افتادگی پوست بعد از عمل اسلیو کلیک کنید.

انواع جراحی زیبایی برای داشتن سیکس پک

همانطور که گفته شد جراحی لاغری مانند اسلیو معده و بای پس معده  تنها راه رسیدن به تناسب اندام نیست. شما باید بعد از انجام این جراحی‌ها به تقویت عضلات و بافت‌های شکمی بپردازد. این کار از طریق انجام جراحی‌های زیبایی امکان‌پذیر است. در ضمن مهمترین انواع جراحی زیبایی برای رسیدن سریعتر به سیکس پک لاغری اشاره شده است:

  1. لیپوساکشن
  2. لیپولیز
  3. لیپوماتیک
  4. ابدومینوپلاستی

لیپوساکشن

جراحی لیپوساکشن در واقع با هدف رفع چربی‌های موضعی زیر شکم و اطراف پهلوها انجام می‌شود. این تکنیک بعد از انجام جراحی متابولیک کمک می‌کند تا پوست سفت‌تر شده و ماهیچه‌ها شکل و فرم مورد نظر را به دست آورند. در لیپوساکشن هدف از بین بردن سلول‌های چربی و خارج کردن آنها از طریق مکش و یا دفع طبیعی سلول‌های چربی آسیب دیده است. 

لیپولیز

لیپولیز

روش دیگری که به دفع چربی‌های احشایی پوست کمک می‌کند. در لیپولیز پزشک از طریق لیزر و با ایجاد گرما به تخریب سلول‌های چربی زیر پوستی کمک می‌کند. در این روش پس از بی‌حسی یک سوراخ کوچک در پوست بیمار ایجاد شده تا از این طریق میکروکانولا که حاوی فیبر نوری است به زیر پوست وارد شود و و با ایجاد گرما به تجزیه سلول‌های چربی کمک کند. 

لیپوماتیک

این در واقع نوعی پیکرتراشی محسوب می‌شود و روشی پیشرفته‌تر از لیپوساکشن و لیپولیز می‌باشد. افرادی که به دنبال دستیابی به سیکس پک لاغری سریع هستند می‌توانند از طریق انجام این عمل با حذف چربی‌های اضافی شکم و پهلوی خود را فرم دهند. در این روش با ایجاد سوراخ‌های کوچک و حرکات نوسانی دستگاه لیپوماتیک، چربی‌ها بدون تغییرات و آسیب از بدن خارج می‌شوند. از آنجا که سلول‌های چربی آسیب ندیده‌اند، می‌توان از آنها برای بهبود و شکل دهی بخش‌های دیگر بدن نیز استفاده نمود.

ابدومینوپلاستی

در ابدومینوپلاستی با ایجاد برش‌هایی در زیر ناف، پوست و چربی‌های اضافی شکم و پهلو جمع می‌شوند تا عضلات شکم سفت شده و سیکس پک لاغری به شکل برجسته‌تری نمایان شود. این تکنیک به افرادی که چربی و پوست سفتی دارند توصیه نمی‌شود. 

تغییر بزرگ در یک قدمی شماست! برای آشنایی با صفرتاصد ابدومینوپلاستی و گام به گام مراحل این جراحی, کلیک کنید.

نکته مهم: همه این روش‌های زیبایی شکم زمانی می‌توانند به زیبا شدن عضلات شکم کمک کنند که فرد با استفاده از رژیم یا انجام جراحی چاقی به وزن ایده آل دست پیدا کرده باشد و تنها کمی افتادگی یا شلی پوست داشته باشد. 

نکات مهم برای داشتن سیکس پک لاغری

نکات مهم برای داشتن سیکس پک لاغری

ممکن است بعد از انجام جراحی‌های متابولیک بسیار علاقمند باشید تا تمرینات بدنسازی خود را شروع کنید تا سریع‌تر به تناسب اندام مورد نظر خود دست پیدا نمایید. قبل از هر چیز باید کمی صبور باشید و نکات زیر را مورد توجه قرار دهید:

  1. بسته به نوع جراحی باید حداقل به مدت ۶ ماه تا یک سال صبر کنید و سپس تمرینات ورزشی را زیر نظر مربی یا جراح چاقی خود دنبال نمایید.
  2. تمرینات باید به تدریج شروع شوند با گذشت زمان می‌توانید شدت و تکرار تمرینات را بیشتر کنید. اگر احساس می‌کنید انجام تمرینات برای شما دردناک و آزاردهنده است بهتر است استراحت کرده و تمرینات را متوقف کنید.
  3. رژیم غذایی خود را اصلاح کرده و پروتئین بیشتر مصرف کنید. پروتئین به تقویت ماهیچه‌ها و بافت‌های بدن کمک می‌کند. مصرف گوشت ماهی و گوشت گوسفند گزینه‌های مناسبی برای تقویت بافت‌ها، ماهیچه‌ها، سیستم ایمنی و تسریع بهبودی بعد از عمل هستند.

چه افرادی کاندیدای انجام جراحی لاغری برای داشتن سیکس پک هستند؟ 

برای بسیاری از افراد رسیدن به اندامی زیبا و داشتن سیکس پک می‌تواند یک هدف جدی باشد. با این وجود رسیدن به این هدف ممکن است برای همه افراد امکان‌پذیر نباشد. در واقع افرادی می‌توانند به سیکس پک لاغری دست پیدا کنند که شرایط زیر را داشته باشند:

  1. افرادی که از پیگیری تمرینات ورزشی غفلت نورزند.
  2. کسانی که دچار افتادگی پوست و بافت شکم بعد از جراحی لاغری هستند.
  3. خانم‌هایی که حداقل ۶ ماه از بارداری آنها گذشته باشد و در حال شیردهی نباشند.
  4. افرادی که خود را مقید به رعایت رژیم غذایی و مراقبت‌های بعد از جراحی زیبایی و جراحی متابولیک می‌دانند.
  5. افرادی که الکل و دخانیات را قبل و بعد از جراحی کاملا کنار گذاشته‌اند.

سخن پایانی در مورد سیکس پک لاغری

سیکس پک به معنی فرم دادن عضلات شکم است. در این صورت عضلات شش تکه شکم برجسته خواهند شد. بسیاری از خانم‌ها و آقایان رسیدن به این فرم عضلات را یکی از اهداف زیبایی و تناسب اندام می‌دانند. یکی از مهمترین موانع برای داشتن سیکس پک لاغری وجود چربی‌های احشایی و اضافی شکم و پهلوهاست که ممکن است به راحتی از طریق رژیم و تمرینات ورزشی نتوان از شر آنها خلاص شد. انجام جراحی‌های متابولیک و زیبایی به حذف این چربی‌ها، رفع افتادگی پوست و تقویت عضلات شکم کمک میکنند. البته به شرط آنکه رد نسبت به رعایت تمرینات ورزشی، اصلاح رژیم غذایی توصیه‌های پزشک کاملا مقید باشد. 

راهکار نهایی اینجاست! برای آشنایی با بهترین عمل برای لاغری کلیک کنید و این دنیای فوق حرفه ای را کشف کنید.

از همین رو توصیه می‌شود قبل از هر چیز به دنبال انتخاب بهترین جراح چاقی در تهران باشید. دکتر حامد قدسی عضو انجمن بین‌المللی جراحان چاقی هستند که مدارک علمی خود را از دانشگاه‌های معتبر از جمله دانشگاه استراسبورگ فرانسه کسب نموده‌اند. 

جهت مشاوره و دریافت نوبت میتوانید به صورت حضوری به آدرس مطب دکتر حامد قدسی یعنی تهران، خیابان ولیعصر، خیابان شهید عباسپور، روبروی بیمارستان دی، ساختمان پزشکان۱۸، طبقه دوم مراجعه کنید. شما می‌توانید برای پذیرش شنبه‌ها و دوشنبه‌ها ساعت ۱۸ به مطب و چهارشنبه‌ها ساعت 16 به بیمارستان دی مراجعه کنید. 

برای دریافت نوبت و مشاوره به صورت غیر حضوری می‌توانید از طریق نوبت دهی آنلاین اقدام کنید یا با شماره تلفن های زیر تماس حاصل نمایید:

شماره مطب

02188870946

02188870945

شماره برای رزرو نوبت

09109254936

مشاوره آنلاین

 09931466388

منابع

https://www.healthline.com/nutrition/best-ways-to-get-abs

https://www.maxinutrition.com/blogs/sports/10-reasons-you-cannot-see-your-abs

https://www.ramsayhealth.co.uk/blog/weight-loss-surgery/exercise-after-weight-loss-surgery-7-things-you-need-to-know

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn
درباره دکتر حامد قدسی
متخصص لاپاروسکوپی پیشرفته و جراح چاقی، دوره تکمیلی از استراسبورگ فرانسه، عضو انجمن بین المللی جراحان چاقی IFSO

پست های مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *