بستن بازو برای لاغری + کوچک کردن بازو

خانه | لاغری | بستن بازو برای لاغری + کوچک کردن بازو
بستن بازو برای لاغری + کوچک کردن بازو

کوچک کردن بازو و بستن بازو برای لاغری ررویای داشتن اندامی زیبا دست یافتنی است به شرط آنکه شما برای سلامت و زیبایی آن وقت بگذارید. با رشد و پیشرفت علم پزشکی در ده های اخیر در زمینه  انواع جراحی چاقی مانند اسلیو، بای پس پیکر تراشی و… این رویا راحت تر از گذشته محقق می شود. با این وجود از دست دادن چربی های مقاوم بدن می تواند کار مشکلی باشد، به ویژه هنگامی که در ناحیه خاصی از بدن متمرکز باشد.

مشاوره چاقی با دکتر قدسی tel://09109254936

بازوها اغلب به عنوان یکی از مناطق مشکل ساز بدن برای کاهش چربی شناخته می شوند. بسیاری از افراد به دنبال راه هایی برای کوچک کردن بازو هستند. خوشبختانه روش های مختلفی وجود دارد که می توانید برای فرم دادن و لاغر کردن بازو از آنها استفاده کنید. در این مقاله سعی کردیم به روش های کوچک کردن بازو و چندین ورزش موثر برای این کار بپردازیم.

لازم به ذکر است اگر از این روش‌ها پاسخ مناسبی دریافت نکردید می‌توانید از روش جراحی پیکر تراشی نیز کمک بگیرید.

نکات مهم هنگام کوچک کردن بازوها

نکات اساسی زیر نقش مهمی در کوچک کردن بازو دارند:

  • روی کاهش کلی وزن تمرکز کنید

کار روی یک بخش بدن برای کاهش وزن به کاهش نقطه ای مشهور است. کاهش نقطه ای تکنیکی است که بر روی چربی سوزی در یک قسمت خاص از بدن مانند بازوها متمرکز است. بستن بازو برای لاغری و انجام تمرینات پر فشار در این منطقه نمونه هایی از این تکنیک می باشند. فراموش نکنید، بستن بازو برای لاغری به تنهایی کافی نمی باشد.  اگرچه کاهش نقطه ای در صنعت تناسب اندام رواج دارد، اما بیشتر مطالعات آن را بی اثر دانسته اند.

مطالعه در ۱۰۴ نفر نشان داد که پایان یافتن تمرینات مقاومتی در عرض ۱۲ هفته روی تمام اندام های بدن باعث کاهش کلی چربی می شود، اما وقتی فردی تنها روی نقطه ای خاص مانند لاغر کردن بازو تمرکز می کند، نتیجه کمتری می گیرد. بنابراین، بهتر است بیشتر به فکر کاهش کلی وزن بدن، ثبات و تقویت ماهیچه ها باشید و به جای کاهش چربی، ورزش هایی برای تقویت عضلات انجام دهید.

  • برای افزایش ساخت عضلات، میزان پروتئین دریافتی خود را زیاد کنید

تحقیقات منتشر شده در یک مجله تغذیه نشان می دهد که افزودن پروتئین بیشتر به رژیم غذایی باعث افزایش سنتز عضلات تا ۲۵٪ می شود، به این معنی که می توانید در حتی در خانه هم سریع عضلات قوی تری بسازید و بازوهای خوش فرم تری داشته باشید. غذاهای حاوی پروتئین بالا شامل تخم مرغ، گوشت گاو، مرغ، ماهی سالمون، لوبیا، پنیر توفو و پنیر محلی می باشند.

پروتئین بهتر است بعد از تمرینات مصرف شود تا نتایج خوش فرم سازی عضلانی و به ویژه کوچک کردن بازو به حداکثر برسد.

  • میزان مصرف فیبر خود را افزایش دهید

افزودن چند وعده اضافی فیبر به رژیم غذایی می تواند به شما در از دست دادن چربی اضافی بدن کمک کند.

فیبر به آرامی در سیستم گوارشی حرکت می کند، این منجر به افزایش مدت زمان تخلیه معده می شود و در نهایت به شما کمک می کند تا برای مدت طولانی تری احساس سیری کنید .

میوه ها، سبزیجات، غلات سبوس دار، مغزها، دانه ها و حبوبات نمونه هایی از غذاهای مغذی و سرشار از فیبر هستند که می توانید به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم از آنها لذت ببرید.

  • ورزش های هوازی را فراموش نکنید

اگر می خواهید کوچک کردن بازو را سریع تر انجام دهید و از دست چربی های بازو راحت شوید، مطمئن شوید که برای قلب و عروق خود نیز وقت گذاشته اید. ورزش های هوازی همراه با یک رژیم غذایی متعادل و مغذی بهترین نتیجه را برای برای کاهش چربی به همراه دارند.

انجام ورزش های عضله ساز و استقامتی برای قوی شدن عضلات لازم هستند، اما ورزش های هوازی هستند که باعث از بین رفتن چربی های اضافه می شوند. دانشمندان کشف کرده اند که افرادی که ورزش های هوازی انجام می دهند دوبرابر بیشتر از افرادی که ورزش های استقامتی انجام می دهند، کاهش وزن و چربی دارند.

  • هیدراته بمانید

نوشیدن مقدار زیادی آب در روز هنگام از دست دادن چربی  و لاغر کردن بازو بسیار مهم است. برخی تحقیقات نشان می دهند که نوشیدن آب همراه با وعده های غذایی می تواند احساس سیری را افزایش داده و مقدار کل غذا و تعداد کالری مصرفی را کاهش دهد.

آب همچنین ممکن است به افزایش موقتی متابولیسم کمک کند. در یک مطالعه نشان داده شد، نوشیدن  ۵۰۰ میلی لیتر آب میزان متابولیسم را به مدت ۳۰-۴۰ دقیقه تا ۳۰٪ افزایش می دهد.

با این حال، حتماً به جای نوشیدنی های شیرین شده با شکر مانند نوشابه یا آب میوه های صنعتی، آب، چای یا سایر نوشیدنی های بدون قند را انتخاب کنید. مصرف منظم نوشیدنی های پر کالری و قندی می تواند به سرعت باعث زیاد شدن حجم کالری در بدن شده و با گذشت زمان به افزایش وزن کمک کند.

ورزش های اختصاصی و  مناسب برای از بین بردن چربی بازوها

در کنار تغییر سبک زندگی و برنامه غذایی باید ورزش های مناسب را برای لاغر کردن بازو انجام داد. در زیر به برخی از مهم ترین تمرینات ورزشی جهت کوچک کردن بازو اشاره شده است از جمله بستن بازو برای لاغری:

  • وزنه زدن

این یک تمرین عالی برای کوچک کردن بازو و خوش فرم کردن آنهاست. همچنین وزنه زدن یکی از ورزش های موثر برای از بین بردن چربی شکم و تقویت عضلات هسته بدن است. برای انجام تمرین زیر باید از دمبل استفاده کنید. اگر دمبل ندارید می توانید از بطری های آب به عنوان وزنه استفاده کنید. وزنه را طوری باید انتخاب کرد که فشار زیادی حین تمرین به عضلات وارد نشود.

  • نحوه انجام تمرین

وزنه را با دو دست بگیرید و آن را بالای سر بلند کنید. بازوها باید صاف باشند. این موقعیت شروع ورزش شماست. اکنون وزن را پایین بیاورید و آن را پشت سر خود قرار دهید. شما باید تا آنجا که می توانید دستتان را به سمت پشت خم کنید، اما حواستان باشد که به خودتان آسیب نزنید. سپس دوباره وزنه بالای سر خود را بالا بیاورید. هرچه بازوهای خود را آهسته تر حرکت دهید، فشار بیشتری به بازوهای خود خواهید آورد. نکته مهم در انجام این تمرین این است که بازوها را نزدیک سر و گوش خود نگه دارید.

اگر می توانید این تمرین را جلوی آینه انجام دهید، زیرا وقتی خودتان را در آیینه می بینید، بهتر می توانید فرم خود را هنگام تمرین اصلاح کنید. باید ۳ ست ۲۰ تایی از این ورزش را انجام دهید. بعد از هر ست می توانید یک دقیقه استراحت کنید. افزایش وزنه یا افزایش زمان تمرین بعد از هر هفته به شما کمک می کند تا عضلات خود را به طور موثری تقویت کرده و بهتر بتوانید به لاغر کردن بازو کمک کنید.

  • دیپ با صندلی(Chair Dips)

این یک ورزش موثر برای کاهش چربی نه تنها در بازوها، بلکه در عضلات پشت نیز می باشد. برای این تمرین کوچک کردن بازو باید تخت یا صندلی را انتخاب کنید که کمی بالاتر از سطح زمین باشد. هر چیزی که روی زمین ثابت بماند انتخاب خوبی برای این تمرین است. استفاده از یک بالش نرم به جای صندلی یا تخت خیلی ایده آل نیست، اما اگر مجبور هستید، مشکلی ندارد. استفاده از بالش باعث دشوارتر شدن این تمرین می شود.

  • نحوه انجام تمرین

صندلی یا تخت باید حداقل ۶۰ سانتی متر بالاتر از سطح زمین باشد. شما باید حدود یک متر فضای آزاد در مقابل صندلی یا تخت داشته باشید تا این تمرین لاغر کردن بازو را با سهولت انجام دهید. از صندلی یا تخت دور شوید و دستان خود را روی آن قرار دهید. بازوها باید به اندازه عرض شانه باز باشند.

از تخت یا صندلی سه تا چهار قدم دور شوید. بالاتنه را صاف نگه دارید. این موقعیت شروع شماست. زانوهای خود را خم کنید تا با تخت یا صندلی هم سطح شود. آرنج خود را خم کرده و کل بدن خود را به سمت زمین حرکت دهید، هدف این است که زمین را لمس کنید. سپس به حالت عادی خود برگردید. شما باید هر روز ۳ ست ۲۰ تایی از این تمرین انجام دهید. این بدون شک یکی از بهترین تمرینات برای کاهش چربی و کوچک کردن بازو ها ست.

  • شنا

شنا یکی از بهترین تمرینات برای شکم و ایجاد سیکس پک بدون هیچگونه وسایل ورزشی خاصی است. اما این یک تمرین بسیار مناسب برای فرم دهی بازوها و هسته اصلی بدن نیز هست. شنا معمولی به شما کمک می کند تا عضلات خود را تقویت کنید. در ابتدا به دست آوردن تعادل ممکن است کمی دشوار باشد. بهتر است ابتدا به جای اینکه حرکت شنا را روی پنجه پا و دست انجام دهید، روی زانو و دست انجام دهید تا مهارت لازم را کسب کنید.

  • نحوه انجام تمرین

ابتدا با شنای زانو شروع کنید و سپس می توانید شنای معمولی را انجام دهید. این ورزش عضلات شما را تقویت کرده و آنها را تا حد ممکن خوش فرم می کند. هر روز ۳ ست ۱۰ تایی انجام دهید تا بهترین نتیجه را بگیرید. این یک تمرین عضله سازی بسیار موثر است، حتما آن را امتحان کنید.

نکته مهم: برخی افراد با بستن کش یا باند سعی در کوچک کردن بازو ها دارند. این روش نتایج چندان مثبتی به همراه ندارد.  انجام تمرینات ذکر شده بسیار بهتر و کار آمدتر از بستن بازو برای لاغری است.

  • بستن بازو برای لاغری

کوچک کردن بازوها با استفاده از عمل جراحی لیفت بازو

 

لیفت بازو، که گاهی اوقات آن را براکیوپلاستی نیز می نامند، نوعی جراحی زیبایی است که توسط جراح چاقی نیز انجام می شود. در این عمل پزشک افتادگی بازوها را با کاهش پوست اضافی، سفت و صاف کردن بافت و از بین بردن چربی اضافی درمان می کند. پس از انجام این جراحی، بازوهای شما خوش فرم و زیبا به نظر خواهند رسید. عواملی مانند پیری و ژنتیک هر دو در ایجاد افتادگی پوست نقش دارند. همچنین ممکن است بعد از کاهش ‏وزن زیاد پوست اضافی داشته باشید. لیفت بازو این مشکلات را درمان می کند و به کوچک کردن بازو کمک می نماید.

برای انجام این عمل، جراح شما برش هایی را در زیر بازوهای شما ایجاد می کند. طول و الگوی برش ها به میزان برداشتن پوست بستگی دارد. جراح  بعد از ایجاد برش ها، بافت های زیرین شما را محکم کرده و با بخیه ایمن می کند. وی همچنین ممکن است از تکنیک مکش برای از بین بردن چربی (لیپوساکشن) استفاده کند. برای بستن برش ها از بخیه یا نوار جراحی استفاده می شود.

جمع بندی

اگرچه تحقیقات نشان می دهند که کاهش نقطه ای یا بستن بازو برای لاغری به تنهایی ممکن است بی اثر باشند، اما استراتژی های زیادی وجود دارد که می توانید از آنها برای از لاغر کردن بازو استفاده کنید. علاوه بر رفتن به سالن بدنسازی، تغییر رژیم غذایی و حفظ سبک زندگی سالم نیز می تواند در تنظیم ترکیب و فرم  بدن نقش داشته باشد. در نتیجه انجام فقط چند تغییر کوچک در برنامه روزانه می تواند منجر به کاهش وزن شود و به شما کمک کند تا چربی ناخواسته بازوی خود را کاهش دهید و به کوچک شدن بازو کمک نمایید.

به علاوه اگر پس از انجام ورزش بازهم به نتیجه دلخواه برای لاغر کردن بازو خود نرسیدید، می توانید از عمل جراحی زیبایی نزد جراح چاقی در تهران و دیگر شهر ها استفاده کنید و به بازوهای خود فرم دهید.

دکتر سید حامد قدسی خورسند یکی از جراحان با تجربه و حاذق چاقی هستند ‏که بر متد ‏‏های مختلف جراحی چاقی مانند اسلیو معده، حلقه معده و لاپاراسکوپی پیشرفته تسلط ‏دارند. ایشان عضو انجمن بین المللی ‏جراحان چاقی ‏IFSO‏ هستند و تا کنون بیماران ‏بسیار زیادی را درمان کرده اند.‏ جهت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر می توانید از ‏طریق راه های ارتباطی موجود در ‏‏سایت اقدام نمایید.‏

منابع:

https://www.eatthis.com/lose-upper-arm-fat/

https://betterme.world/articles/10-effective-exercises-to-remove-arm-fat-in-2-weeks/

https://www.healthline.com/health/cosmetic-surgery/brachioplasty#results

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn
درباره دکتر حامد قدسی
متخصص لاپاروسکوپی پیشرفته و جراح چاقی، دوره تکمیلی از استراسبورگ فرانسه، عضو انجمن بین المللی جراحان چاقی IFSO

پست های مرتبط

عوارض پودر لاغری
لاغری

عوارض پودر لاغری

اگر در حال حاضر برای کاهش وزن تلاش می‌کنید و به دنبال پیشرفت در مسیر لاغری و تناسب اندام خود هستید ممکن است در مورد

ادامه مطلب »

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *