باسن برزیلی

خانه | لیپوماتیک | باسن برزیلی

باسن برزیلی: امروزه رسانه نقش مهمی در انتخاب نوع پوشش، آرایش و تغییر استایل افراد دارد. تغییر در شکل اندام‌های مختلف بدن نیز یکی دیگر از تأثیرات رسانه می‌باشد. بسیاری افراد به ویژه جوان‌ها دوست دارند شکل و فرم و اندام‌شان بسیار شبیه به سلبریتی مورد علاقه‌شان باشد. از همین رو به انواع جراحی‌های زیبایی روی می‌آورند. لیفت باسن برزیلی یکی از همین تغییرات زیبایی است.

مشاوره چاقی با دکتر قدسی tel://09109254936

فرم و تناسب باسن از عوامل مهم در داشتن اندامی جذاب و متناسب است. با جراحی لیفت باسن برزیلی نزد یک جراح چاقی یا زیبایی ماهر می‌توانید فرم دهی خوبی در این بخش از بدن خود ایجاد کنید. برای این منظور پزشک با استفاده از تکنیک‌های خاص جهت انتقال چربی ظاهر باسن را تغییر داده تا پرتر و گردتر به نظر برسد. این در نهایت موجب خوش فرم شدن باسن خواهد شد.

البته تغییرات باید به گونه‌ای باشند که تناسب و تعادل کلی اندام را به هم نریزند. اگر داشتن باسن برزیلی یکی از اهداف زیبایی شماست با ادامه مقاله زیر همراه باشید تا هر آنچه که لازم است در این مورد بیاموزید.

لیفت باسن برزیلی چیست؟

جراحی لیفت باسن برزیلی

لیفت باسن برزیلی(BBL) یکی از روش‌های جراحی پیکر تراشی است که چربی را از یک قسمت بدن به باسن انتقال می‌دهد. هدف این کار، ایجاد پری بیشتر در باسن و بهبود ظاهر آن است. این روش همچنین می‌تواند به رفع برخی از مسائل مانند افتادگی و بی شکلی باسن که ممکن است به دلیل افزایش سن رخ دهد، کمک کند.

بر خلاف سایر اشکال جراحی باسن، برای شکل دهی باسن برزیلی از ایمپلنت‌هایی مانند ایمپلنت‌های سیلیکونی باسن استفاده نمی‌شود و برای فرم دهی به باسن از چربی خود فرد کمک گرفته می‌شود. از این رو، لیفت باسن نتایج طبیعی‌تری به دنبال دارد و روشی بی خطر است چون جسمی خارجی در بدن قرار نمی‌گیرد. علاوه بر آن، لیفت باسن برزیلی نسبت به ایمپلنت‌های سیلیکونی باسن خطر عفونت و واکنش کمتری دارد.

نتایج لیفت می‌تواند ماه‌ها و سال‌ها دوام داشته باشد. البته ممکن است برای دستیابی به نتایج مطلوب، لازم باشد چند بار جراحی کنید. همچنین ممکن است ۶ ماه طول بکشد تا نتایج کامل جراحی اولیه را مشاهده کنید.

مطالعه بیشتر: جهت آشنایی با بهترین روش پیکر تراشی و اینکه چه افرادی میتوانند انجام دهند، کلیک کنید.

چرا لیفت باسن برزیلی انجام میشود؟

شکل و نسبت باسن فرد تا حد زیادی توسط ژنتیک تعیین می‌شود. نوع ساختار اسکلتی و نوع ذخیره‌سازی چربی‌های بدن بر ظاهر پایین تنه تأثیر می‌گذارند. در واقع اینکه بدن چگونه می‌تواند چربی را در قسمت‌های مختلف ذخیره کند تأثیر مستقیمی روی فرم بدن خواهد داشت.

به همین دلیل اندام به شکل‌های مختلفی مانند اندام الماسی، مثلثی، مستطیلی، گرد و… تعریف می‌شود. یک رژیم غذایی سالم و ورزش می‌تواند برای رسیدن به وزن سالم و تقویت ماهیچه‌ها مؤثر باشد، اما بسیاری از بیماران با وجود سبک زندگی سالم، از داشتن باسن مسطحی که فرم ندارد، ناراضی هستند.

لیفت باسن می‌تواند با تغییر شکل باسن و نواحی اطراف آن مانند کمر و ران تأثیر ژنتیک در این بخش را تا حد زیادی کمرنگ کرده و اندام جدیدی را شکل دهد. ممکن است به دلایل زیر، قصد انجام لیفت باسن برزیلی را داشته باشید:

  1. توده‌های چربی روی باسن، ران یا شکم خود را کاهش دهید و در عین حال باسن را پر کنید.
  2. تناسب کلی بدنتان را با بهبود تعادل بین بالا و پایین تنه افزایش دهید.
  3. فرم باسن خود را جذاب‌تر کنید.
  4. انحنای پایین تنه خود را تقویت کنید.

 

لیفت باسن برزیلی چگونه انجام میشود؟

اگرتصمیم خود را برای داشتن باسن برزیلی گرفته‌اید، بهتر است در مورد چگونگی انجام این جراحی بیشتر بدانید. در زیر مراحل جراحی به ترتیب آورده شده است:

این تکنیک زیبایی معمولاً تحت بیهوشی انجام می‌شود، اما در روش‌هایی که حجم کمتری از چربی منتقل می‌شوند، ممکن است تنها با بی‌حسی موضعی لیفت باسن برزیلی انجام شود. اگر بیهوشی باعث حالت تهوع شما می‌شود، بهتر است برای جلوگیری از موضوع قبل از بیهوشی از پرستار داروی ضد تهوع بخواهید.

جراح از دستگاه لیپوساکشن برای برداشتن چربی از سایر نواحی بدن مانند باسن، شکم و ران استفاده می‌کند. برای انجام لیپوساکشن برش‌هایی در پوست ایجاد می‌شوند و سپس استفاده از یک لوله چربی‌های بدن خارج خواهند شد.

توده‌های چربی که به تازگی از بدن خارج شده‌، تصفیه شده و برای تزریق به باسن آماده می‌شوند.

جراح سه تا پنج برش در اطراف باسن برای انتقال چربی ایجاد می‌کند. با تزریق چربی فرآوری شده به نواحی خاصی از باسن، ظاهری گردتر و خوش فرم‌تر ایجاد می‌شود.

هر دو برش لیپوساکشن و انتقال چربی با بخیه بسته می‌شوند. سپس یک گن یا لباس تنگ مخصوص به فرد داده می‌شود تا به خوبی نواحی تحت جراحی را بپوشاند. این کار باعث می‌شود تا خطر خونریزی به حداقل برسد.

عوارض جانبی لیفت باسن برزیلی

عوارض لیفت باسن برزیلی

جراحی‌هایی که با هدف زیبایی انجام می‌شوند مانند انواع جراحی چاقی، جراحی پیکرتراشی و… با خطرات و عوارضی همراه هستند. لیفت باسن برزیلی ممکن است خطرات کمتری را در مقایسه با سایر جراحی‌ها مانند کاشت باسن سیلیکونی به همراه داشته باشد. با این حال، نمی‌توان از عوارض این جراحی غافل شد. بعضی از این عوارض در صورت عدم رسیدگی می‌توانند به شرایط حاد و جدی منجر شوند.

  1. عفونت
  2. اسکار
  3. درد
  4. توده‌های زیر پوستی در نواحی مکش شده یا تزریق شده
  5. از دست دادن پوست در نواحی تحت درمان به دلیل عفونت عمیق
  6. آمبولی چربی در قلب یا ریه‌ها
  7. تورم

طبق گزارشات ارائه شده از هر 3000 عمل باسن برزیلی تنها یک مورد منجر به مرگ شده است. اگر جراحی که لیفت را انجام می‌دهد، به کار خود وارد نباشد، ممکن است چربی را اشتباهی به سیاهرگ‌های بزرگ باسن تزریق کند. این موضوع باعث می‌شود تا چربی ازطریق این سیاهرگ‌ها به ریه‌ها برود. این موضوع باعث ناراحتی تنفسی و در نهایت مرگ می‌شود.

یکی دیگر از عوارض جانبی شناخته شده ناتوانی باسن برای نگهداری ذخایر چربی پیوند شده است. ممکن است مقداری از چربی تزریق شده توسط بدن تجزیه شده و جذب شود و فرم باسن به شکل دلخواه درنیاید. معمولاً برای جلوگیری از این موضوع، جراح مقدار چربی بیشتری به باسن تزریق می‌کند.

آیا من کاندیدای خوبی برای لیفت باسن برزیلی هستم؟

داشتن باسن برزیلی می‌تواند یک گزینه عالی برای بهبود شکل و اندازه باسن باشد. با این حال، متقاضیان برای انجام این جراحی باید شرایط خاصی داشته و از سلامت کافی برخوردار باشند. داشتن انتظارات واقع‌بینانه در مورد جراحی، زمان بهبودی و نتایج مهم است. به طور کلی، برای داشتن باسن برزیلی باید به این موارد توجه کنید:

  • آیا می‌خواهید باسنتان را بدون ایمپلنت بزرگ کنید؟
  • کیفیت پوست خوبی دارید؟
  • در نواحی دیگر بدنتان ذخایر چربی کافی برای برداشت و تزریق به باسن دارید؟
  • می‌توانید برای چندین هفته از نشستن مستقیم روی باسن اجتناب کنید؟

علیرغم نام این جراحی، لیفت باسن برزیلی یک روش سنتی «لیفتینگ» نیست، چون در این جراحی هدف درمان افتادگی پوست روی باسن نیست. بنابراین اگر افتادگی پوست روی باسن یا ران شما زیاد است و این آزار‌دهنده به نظر می‌رسد، جراحی لیفت ران و باسن می‌تواند گزینه مناسب‌تری باشد.

بهبودی لیفت باسن برزیلی

بهبودی لیفت باسن برزیلی

برای داشتن باسن برزیلی مانند هر جراحی زیبایی باید مراقبت‌های ویژه‌ای انجام دهید. این مراقبت‌ها به صورت زیر هستند:

  • تا دوهفته پس از جراحی نمی‌توانید روی باسن خود بنشینید و باید به پهلو یا روی شکم بخوابید تا این ناحیه کاملاً بهبود یابد.
  • باسن شما ممکن است برای چند هفته پس از جراحی متورم شود. برای کاهش تورم در ناحیه فک تحت جراحی می‌تواند از کمپرس یخ به مدت یک هفته یا بیشتر استفاده کنید.
  • ممکن است به بیش از یکبار جراحی نیاز داشته باشید تا اینکه به نتایج دقیق مورد نظر خود برسید. همچنین ممکن است مشاهده نتایج کامل عمل اولیه حدود شش ماه طول بکشد.

لیفت باسن تا سالیان طولانی بدون تغییر باقی می‌ماند. سلول‌های چربی که با لیپوساکشن برداشته می‌شوند دوباره به ناحیه اول خود برنمی‌گردند و سلول‌های چربی که به باسن منتقل شده‌اند، برای سال‌ها آنجا می‌مانند.

با این حال، نوسانات وزنی قابل توجه، می‌توانند نتایج عمل را تحت تأثیر قرار دهند، بنابراین وزن ثابتی داشته باشید تا نتایج خود را به بهترین شکل ممکن حفظ کنید. اگر اضافه وزن بالایی دارید بهتر است قبل از انجام لیفت باسن با استفاده از رژیم، تمرینات ورزشی و حتی جراحی‌های چاقی مانند اسلیو معده و بای پس معده به محدوده وزن ایده‌آل و نرمال دست پیدا کنید.

نتایج معمولاً ظرف ۶ ماه بعد جراحی با برطرف شدن تورم باقیمانده و پس از بهبودی کامل، مشخص می‌شوند. در این زمان، باسن‌ها منحنی‌تر شده و تناسب پایین‌تنه بهبود می‌یابد.

نکته مهم: اگر این عمل بوسیله بهترین جراح چاقی در تهران انجام شود، یک روش مفید با نتایج طولانی‌مدت است. بهترین راه برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، ملاقات با یک جراح چاقی و زیبایی دارای بورد تخصصی است.

روشهای مختلف و تکنیکهای کمکی برای لیفت باسن برزیلی

جراحی‌های پیکرتراشی باسن در حال افزایش هستند، به همین دلیل روش‌های مختلفی برای کانتورینگ باسن وجود دارد. حتماً در جلسه مشاوره، با پزشک خود در مورد روش‌های مختلف جراحی باسن صحبت کنید:

1- فیلر زیبایی اسکالپترا

Sculptra نوعی فیلر پوستی است که برای حجیم کردن پوست کاربرد دارد. فیلر‌ها اغلب برای چین و چروک صورت استفاده می‌شوند، اما ممکن است برای دستیابی به نتیجه موردنظر، در کنار لیفت باسن برزیلی هم از آن‌ها استفاده شود.

2- کاشت باسن سیلیکونی

همانطور که از نام آن پیداست، این روش شامل استفاده از ایمپلنت‌های سیلیکونی است که در باسن قرار می‌گیرند. این روش بسیار تهاجمی‌تر از لیفت باسن است، اگرچه گاهی اوقات این دو روش با هم استفاده می‌شوند. ایمپلنت‌های سیلیکونی خطر جابجایی طولانی‌مدت را به همراه دارند، بنابراین احتمالاً در آینده باید دوباره جراحی را انجام دهید.

3- لیپوساکشن

اگر ذخایر چربی اضافی در ناحیه گلوتئال دارید، گاهی اوقات جراح حذف آن‌ها را به عنوان راهی برای خوش‌فرم‌تر شدن باسن توصیه می‌کند. این روش فقط بر حذف چربی متمرکز است.

جمعبندی

محبوبیت جراحی لیفت باسن برزیلی در دنیا در حال افزایش است. وقتی این عمل یا هر عمل زیبایی را توسط یک جراح مجرب و متخصص مانند دکتر حامد قدسی انجام دهید، شانس بیش‌تری برای دستیابی به نتیجه مطلوب خواهید داشت.

با اینکه لیفت باسن یک جراحی محبوب است، اما برای همه مناسب نیست. در مورد نتایج مورد نظر و همچنین سابقه پزشکی خود با جراحتان صحبت کنید. او ممکن است این روش یا چیزی متفاوتی را توصیه کنند که بهتر با نیاز‌های شما مطابقت داشته باشد. برای دریافت نوبت مشاوره از دکتر حامد قدسی جراح چاقی، می‌توانید به شماره واتس آپ یا دایرکت اینستاگرام پیام دهید.

منابع:

https://www.healthline.com/health/brazilian-butt-lift#summary

https://www.americanboardcosmeticsurgery.org/procedure-learning-center/body-procedures/brazilian-butt-lift/

https://tehransurgeryclinic.com

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn
درباره دکتر حامد قدسی
متخصص لاپاروسکوپی پیشرفته و جراح چاقی، دوره تکمیلی از استراسبورگ فرانسه، عضو انجمن بین المللی جراحان چاقی IFSO

پست های مرتبط

2 دیدگاه دربارهٔ «باسن برزیلی»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *