علت بزرگ شدن شکم بعد از عمل جراحی

خانه | لیپوماتیک | علت بزرگ شدن شکم بعد از عمل جراحی

علت بزرگ شدن شکم بعد از عمل جراحی : پیکرتراشی یکی از محبوب‌ترین روش‌های جراحی زیبایی است که در حال حاضر توسط جراحان پلاستیک در سراسر جهان انجام می‌شود. این جراحی زیبایی بر خلاف جراحی چاقی شیوه ای برای کاهش وزن نیست، بلکه یک روش کانتورینگ بدن است که با تغییر شکل شکم، منجر به زیبایی و تناسب هر چه بهتر اندام بدن می شود. در واقع زمانی از این روش استفاده می‌شود که پوست بدن فرد بعد از ورزش و کاهش وزن شل شده باشد. پوست اضافی زیر شکم اطراف ران ها بازوها می تواند بسیار آزاردهنده به نظر برسد. جراحی پیکر تراشی راهی برای از بین بردن پوست اضافی، لیفت کردن آن و فرم دهی به این مناطق بدن است. این نوع عمل زیبایی با روش های مختلفی مانند تامی تاک، لیپوساکشن و… انجام می شود.

با اینکه این جراحی بسیار موثر گزارش شده، با این وجود ورم شکم بعد از پیکر تراشی بسیار شایع است و باعث نگرانی برخی از بیماران می‌ شود. در این مقاله توضیح می دهیم علت بزرگ شدن شکم بعد از عمل جراحی چیست و چگونه می‌توان آن را برطرف کرد؟

دوره نقاهت بعد از پیکرتراشی چقدر طول می‌کشد؟

دوره نقاهت بعد از پیکرتراشی چقدر طول می‌کشد؟

قبل از اینکه در مورد علت بزرگ شدن شکم بعد از عمل جراحی صحبت کنیم، بهتر است کمی در مورد دوره نقاهت و بهبودی این عمل زیبایی بدانید. مدت زمان بهبودی بعد از عمل به عوامل متعددی از جمله سلامت کلی بیمار و انجام یا عدم انجام هرگونه عمل دیگر مانند اسلیو معده، بای پس معده، سزارین و… بستگی دارد. بنابراین، برای افراد مختلف دوره نقاهت و ورم شکم بعد از پیکرتراشی می‌تواند تفاوت داشته باشد. به عنوان مثال، زنانی که همزمان جراحی شکم را با بزرگ کردن سینه، لیفت ران و سایر درمان‌ ها ترکیب می‌کنند، ممکن است به زمان بهبودی طولانی‌تری نیاز داشته باشند.

به طور کلی، بیمارانی که پیکر تراشی شکم انجام می‌دهند، باید حدود دو هفته مرخصی از کار داشته باشند. معمولاً فعالیت‌های سبک را می‌توان حدود ۱ تا ۲ هفته بعد جراحی از سر گرفت، در حالی که فعالیت بدنی شدیدتر و ورزش باید حداقل ۶ تا ۸ هفته متوقف شود. البته باید زمان دقیق بازگشت به فعالیت‌های روزانه، توسط پزشک تعیین شود. نتایج جراحی شکم، بلافاصله پس از اتمام جراحی قابل مشاهده است؛ البته با گذشت زمان و کاهش تورم شکم ناشی از پیکرتراشی، نتایج بهتر هم می‌شوند.

بررسی علت بزرگ شدن شکم بعد از عمل جراحی

بررسی علت بزرگ شدن شکم بعد از عمل جراحی

همانطور که گفته شد، پس از جراحی پیکرتراشی شکم، توسط جراح چاقی یا زیبایی تورم در این ناحیه کاملاً مورد انتظار است. مهم ترین علت بزرگ شدن شکم بعد از عمل جراحی به شرح زیر است:

  • تاثیر جراحی بر عروق خونی و لنفاوی

    این اصلی ترین علت بزرگ شدن شکم بعد از عمل جراحی است. عروق خونی و عروق لنفاوی این ناحیه از بدن مانند یک سیستم تخلیه مایعات عمل می‌کنند. در حین جراحی، این عروق بریده می ‌شوند، به همین دلیل، بدن مایعات موجود در این ناحیه را بسیار کندتر از قبل خارج می‌کند و در نتیجه در این ناحیه تورم مایعات یا ادم ایجاد می ‌شود.پس از جراحی پیکرتراشی شکم، تورم در این ناحیه کاملاً مورد انتظار است. ورم شکم تا حدود ۲ ماه پس از انجام این عمل زیبایی در بدترین حالت خود قرار دارد، اگرچه میزان تورم در بدن افراد مختلف متفاوت است. هم‌زمان که بدن عروق خونی و لنفاوی این ناحیه را ترمیم می‌کند، ورم شکم هم کمتر و کمتر می‌شود؛ ترمیم عروق ممکن است تا یک سال یا بیشتر طول بکشد، بنابراین مشاهده تورم جزئی حتی پس از یک سال طبیعی است.

  • تکنیک و روش جراحی

    نوع برنامه درمانی که برای جراحی پیکر تراشی انتخاب می شود نیز دیگر علت بزرگ شدن شکم بعد از عمل جراحی است. میزان ورم بعد از جراحی پیکر تراشی نیز بسته به برنامه درمانی که انتخاب می‌کنید، می‌تواند متفاوت باشد. یک مینی تامی تاک معمولاً زمان بهبود و ورم شکم کمتری نسبت به یک تامی تاک معمولی دارد. از طرف دیگر، انجام لیپوساکشن نیز می‌تواند تورم را افزایش دهد.

مطالعه بیشتر : برای آشنایی با عمل آپاندیس ، کلیک کنید .

میزان ورم شکم بعد از پیکر تراشی

میزان ورم شکم بعد از پیکر تراشی

علت بزرگ شدن شکم بعد از عمل جراحی هرچه باشد، میزان تورم می‌تواند در طول روز متغیر باشد. پس از کاهش ورم اولیه، تورم جزئی برای مدت نسبتاً طولانی ادامه می‌ یابد و می‌تواند تحت تأثیر فعالیت روزانه فرد تغییر کند. به عنوان مثال:

  • ایستادن طولانی مدت می‌تواند ورم شکم بعد از پیکر تراشی را افزایش دهد.
  • خوابیدن به میزان کافی تورم را کاهش می دهد.
  • وقتی ورزش می‌کنید، ممکن است بعد از تمرین متوجه افزایش ورم شوید.

بنابراین باید به فعالیت‌های روزانه خود توجه کنید و از کارهایی که ورم را افزایش می‌دهند، دوری کنید. مسلماً بعد از جراحی های پیکر تراشی مانند تامی تاک، تورم بعد از عمل مشاهده خواهد شد. این یک قسمت کاملاً طبیعی و مورد انتظار در روند بهبود شکم است. ورم شکم بعد از پیکر تراشی می‌تواند چند هفته طول بکشد، بنابراین جای نگرانی نیست.

 

اقدامات اساسی برای کاهش میزان ورم شکم بعد از پیکر تراشی

علت بزرگ شدن شکم بعد از عمل جراحی بنا به دلایل ذکر شده در افراد مختلف متفاوت است .با این وجود کارهایی وجود دارد که می‌توانید برای تسریع فرایند بهبودی انجام دهید:

  • فعالیت بدنی را فرموش نکنید

با اینکه ضروری است در دوران نقاهت استراحت کافی داشته باشید، اما حتماً پیاده روی سبک را در برنامه روزانه خود قرار دهید. این کار به کاهش تورم، بهبود گردش خون و به حداقل رساندن عوارض بعد از عمل مانند لخته خون کمک می‌کند.

معمولاً چند بار در روز قدم زدن در اتاق پیشنهاد می شود.  در چند روز اول پس از عمل همین مقدار راه رفتن کافی است. اگر فعالیت بدنی شما زیاد یا شدید باشد، این می‌تواند روند بهبودی شما را کند کرده و عوارضی نیز ایجاد کند. در مورد شدت فعالیت‌های بدنی و مدت زمان مناسب پیاده روی، حتماً با جراح خود صحبت کنید.

  • از گن ها پزشکی مناسب استفاده کنید

بعد عمل، از شما خواسته می‌شود لباس‌های فشرده یا گن ها پزشکی استاندارد بپوشید. استفاده از این لباس‌ها به کاهش تورم و تسریع بهبودی بسیار کمک می‌کنند. مهم است که این نوع لباس‌ ها را مطابق دستورالعمل پزشک بپوشید.

  • مراقب رژیم غذایی خود باشید

چه عمل جراحی پیکرتراشی کرده باشید یا نه، خوردن نمک زیاد می‌تواند تورم، نفخ و احتباس آب را تشدید کند. مصرف نمک دیگر علت بزرگ شدن شکم بعد از عمل جراحی است. یک تصور غلط رایج این است که نوشیدن آب زیاد تورم را بدتر می‌کند، اما در واقع عکس این موضوع صادق است. حتماً حواستان باشد که به میزان کافی آب می‌نوشید و میزان مصرف سدیم خود را به حداقل برسانید تا ورم شکم تان کاهش یابد. استراحت کافی و بالا نگه داشتن پاها برای افزایش خون رسانی به ناحیه شکم سایر نکاتی هستند به کاهش ورم شکم کمک می کنند.

جمع بندی

اگر اثرات بارداری، کاهش وزن یا افزایش سن باعث شده است که خود را در آینه نگاه کنید و از بدن خود ناراضی باشید، ممکن است زمان آن فرا رسیده باشد که جراحی زیبایی را برای بازگرداندن تناسب اندام خود در نظر بگیرید. در مورد علت بزرگ شدن شکم بعد از عمل جراحی نگران نباشید، اگر این جراحی توسط برترین جراح چاقی در تهران انجام شود، حداقل عوارض این چنینی را تجربه خواهید کرد.  دکتر قدسی یکی از بهترین جراحان چاقی و زیبایی هستند که تجربه و دانش خود را متناسب با علم روز دنیا به کار می برند تا به خوبی رویای شما برای رسیدن به اندام ایده آل و متناسب محقق سازند. جهت مشاوره و نوبت دهی می توانید از طریق سایت اقدام کرده یا از طریق واتساپ پیام بدهید.

منابع:

https://www.realself.com/question/abdominal-swelling-normal-after-cool-sculpting

https://www.assurewellnessgroup.com/coolsculpting-after-effects

vipplasticsurgery.com

www.drmariotti.com

eips.com

www.ncbi.nlm.nih.gov

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn
درباره دکتر حامد قدسی
متخصص لاپاروسکوپی پیشرفته و جراح چاقی، دوره تکمیلی از استراسبورگ فرانسه، عضو انجمن بین المللی جراحان چاقی IFSO

پست های مرتبط

عوارض پودر لاغری
لاغری

عوارض پودر لاغری

اگر در حال حاضر برای کاهش وزن تلاش می‌کنید و به دنبال پیشرفت در مسیر لاغری و تناسب اندام خود هستید ممکن است در مورد

ادامه مطلب »

6 دیدگاه دربارهٔ «علت بزرگ شدن شکم بعد از عمل جراحی»

  1. سلام
    یه سوال داشتم اینکه علت بزرگ شدن شکم بعد از عمل هیسترکتومی چی میتونه باشه و آیا به صورت موقت هستش یا خیر؟

    1. سلام وقتتون بخیر

      بزرگ شدن شکم بعد از عمل هیسترکتومی یکی از مشکلاتی است که ممکن است برخی از زنان را درگیر کند.
      بزرگ شدن شکم بعد از عمل جراحی می تواند علت های مختلفی داشته باشد.
      برای بررسی دقیق علت و درمان این مشکل، بهتر است با پزشک متخصص جراحی مشورت کنید.
      موفق باشبد

  2. سلام خسته نباشید
    من 32 سال سن دارم مدت چهار سال که عمل اسلیو معده انجام دادم و همزمان کیسه صفرامو هم برداشتم سه ماه هست که گاهی اوقات حالت تهوع دارم
    به نظر شما این طبیعی هستش؟

    1. سلام وقتتون بخیر
      حالت تهوع بعد از عمل اسلیو معده ممکن است طبیعی یا ناشی از مشکلاتی باشد.
      و میتواند دلایل مختلفی داشته باشد
      لازم است برای تشخیص دقیق تر به پزشک متخصص عمل اسلیو معده مراجعه کنید.
      موفق باشید

  3. ساسان خدایی

    سلام من 1 ماه است که عمل اسلیو معده انجام داده ام
    یه مقدار شکمم احساس میکنم چاق شده است به نظر شما علت بزرگ شدن شکم بعد از عمل جراحی چی میتونه باشه
    آیا لازم هست دوباره به پزشک مراجعه کنم

    1. سلام آقای خدایی
      بزرگ شدن شکم بعد از عمل جراحی می تواند علت های مختلفی داشته باشد.
      برای بررسی دقیق علت و درمان این مشکل، بهتر است به پزشک متخصص جراحی عمل اسلیو معده مشورت کنید و دستورالعمل های او را دنبال کنید.
      موفق باشید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *