کویتیشن چیست | تاثیر دستگاه لاغری کویتیشن + عوارض

خانه | اسلیو | کویتیشن چیست | تاثیر دستگاه لاغری کویتیشن + عوارض
کویتیشن چیست

در این مقاله راجب اینکه کویتیشن چیست و آیا منجر به لاغری همیشگی خواهد شد یا خیر به طور مفصل صحبت میکنیم ، مهم نیست که چقدر سخت تمرین می‌کنید و چقدر از رژیم‌ های غذایی سالم و مغذی استفاده می‌کنید، از بین رفتن چربی به خصوص در برخی از نقاط بدن ممکن است به راحتی‌ ها امکان‌ پذیر نباشد.

استفاده از تکنیک‌ های جدیدی چون کویتیشن ممکن است به درمان سلول‌ های چربی سرسخت کمک کند. اما کویتیشن لاغری چیست؟ دکتر حامد قدسی یکی از جراحان چاقی ممتاز در ایران به سوالات و ابهامات شما در این زمینه پاسخ می‌دهند.

مشاوره چاقی با دکتر قدسی tel://09109254936

درمان کردن مشکلات مرتبط با چاقی سال‌ هاست که مورد توجه است. از همین رو تکنیک‌ های مختلفی از جمله جراحی چاقی به کمک افراد آمده تا بتوانند مسیر کاهش وزن خود را بهتر و سریع‌ تر طی کنند.

با این وجود برخی افراد به دنبال درمان‌ های غیر تهاجمی هستند و سعی می‌کنند با تمرینات سخت ورزشی و رژیم‌ های طاقت فرسا بدن ایده آل خود را بسازند.

مطالعه بیشتر : برای آشنایی با شام رژیمی برای لاغری ، کلیک کنید .

شاید در ابتدا همه چیز عالی پیش برود اما پس از مدتی ممکن است مقابله با چربی‌ های سر سخت مشکل باشد یا بعد از لاغری و کاهش وزن، افتادگی پوست باعث نگرانی و کاهش اعتماد به نفس شما شود در این صورت ممکن است به سراغ درمان‌ هایی بروید که امروزه برای سفت کردن پوست شل یا از بین بردن سلول‌ های چربی سرسخت بسیار تبلیغ می‌شوند.

یکی از این تبلیغات استفاده از دستگاه کویتیشن برای لاغری و کاهش وزن است. خوب قبل از هر چیز باید به شما بگوییم که استفاده از کویتیشن نمی‌تواند به درمان چاقی و اضافه وزن شما کمک کند. این تنها راهی برای از بین بردن چربی‌ های زیر پوستی است و یک تکنیک پیکرتراشی محسوب می‌شود.

چاقی و اضافه وزن بیشتر به چربی‌های احتشایی بدن مربوط می‌شود که در ناحیه عمیق بافت‌ ها به ویژه اطراف شکم و پهلو ها قرار دارند. این چربی‌ ها به راحتی و با استفاده از هیچ نوع دستگاهی از بین نمی‌روند. برای درمان چاقی این بخش‌ های بدن  قبل از هر چیز باید به متخصصین تغذیه، مربی ورزشی و حتی جراح چاقی مراجعه نمایید.

با این وجود دستگاه لاغری کویتیشن می‌تواند به تجزیه سلول‌های چربی زیر پوستی و رفع افتادگی پوست و ترمیم آن بعد لاغری تا حدی کمک کند. در این مقاله به این سوال که کویتیشن لاغری چیست؟ پاسخ داده شده و نکات اساسی و مهم  آن مورد بحث قرار گرفته است. پس به خواندن ادامه دهید.

  • کویتیشن لاغری چیست؟
  • کویتیشن چگونه کار میکند؟ چگونگی تاثیر دستگاه لاغری کویتیشن
  • کویتیشن چه عوارضی به همراه دارد؟
  • چه افرادی نمی‌توانند از دستگاه لاغری کویتیشن استفاده کنند؟

جهت مشاوره و دریافت نوبت میتوانید به صورت حضوری به آدرس مطب دکتر حامد قدسی یعنی تهران، خیابان ولیعصر، خیابان شهید عباسپور، روبروی بیمارستان دی، ساختمان پزشکان۱۸، طبقه دوم مراجعه کنید. شما می‌توانید برای پذیرش شنبه‌ها و دوشنبه‌ها ساعت ۱۸ به مطب و چهارشنبه‌ها ساعت 16 به بیمارستان دی مراجعه کنید.

کویتیشن لاغری چیست؟

کویتیشن یا کاویتاسیون چربی (آر اف)، اصطلاحی به معنی حفره سازی یا خلازایی است. که بر همین اساس به عنوان یک درمان لاغری ایمن و غیر تهاجمی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این تکنیک با استفاده از فناوری اولتراسوند به تجزیه سلول‌ های چربی زیر پوست کمک می‌شود.

کویتیشن لاغری چیست؟

در واقع این تکنیک غیر تهاجمی باعث می‌شود تا سلولیت و چربی‌ های موضعی زیر پوست کاهش پیدا کنند. برای انجام این روش لاغری از ارتعاشات اولتراسونیک استفاده می‌شود.

 شدت ارتعاشات تا اندازه‌ ای زیاد می‌شوند که بتوانند سلول‌ های چربی را شکسته و تجزیه کنند و سپس آنها را به شکل مایع درآورند. در نهایت این سلول‌ های تجزیه شده وارد کبد شده و به شکل مواد زائد از طریق ادرار دفع خواهند شد.

البته این روش به تنهایی باعث لاغری و کاهش وزن نمی‌شود و در ترکیب با سایر تکنیک‌ های کاهش وزن می‌تواند شما را از شر چربی‌ های اضافی نجات دهد. لاغری از این طریق به هیچ زمان استراحتی نیاز ندارد و جلسات معمولاً بین 45 تا 75 دقیقه طول می‌کشد.

مطالعه بیشتر : برای آشنایی با هزینه اسلیو معده، کلیک کنید .

تعداد جلسات به تشخیص پزشک و گستردگی ناحیه‌ای که تحت درمان قرار میگیرد، بستگی دارد. اگرچه تقریباً در هر ناحیه‌ ای از بدن می‌توان از این روش استفاده کرد، اما به طور مؤثر در مناطق پر چربی بدن مانند زیر شکم، ران‌ ها، باسن و بازوها بیشتر استفاده می‌شود.

اگر می‌خواهید از دستگاه کویتیشن برای لاغری استفاده کنید باید متعهد به ایجاد تغییرات در سبک زندگی خود باشید. در غیر این صورت این روش برای شما هیچ کارایی نخواهد داشت.

کویتیشن چگونه کار میکند ؟ چگونگی تاثیر دستگاه لاغری کویتیشن

حال که دانستید کویتیشن لاغری چیست بهتر است کمی در مورد چگونگی عملکرد آن نیز بدانید. از طریق استفاده از انرژی اولتراسوند نه تنها سلول‌ های چربی تجزیه می‌شوند، بلکه گردش خون و تخلیه لنفاوی نیز بهبود می‌یابد، که این در نهایت می‌تواند به کاهش رسوبات چربی سرسخت کمک کند.

کویتیشن چگونه کار میکند؟

در طول یک جلسه کاویتاسیون چربی، ابتدا مقداری ژل روی ناحیه تحت درمان اعمال می‌شود و سپس از یک دستگاه دستی برای انتقال انرژی اولتراسوند استفاده می‌شود. امواج اولتراسوند اختلاف فشاری بین داخل و خارج سلول‌ های چربی ایجاد می‌کند.

پس از آنکه فرکانس رادیویی این دستگاه به بدن انتقال یافت، حباب‌ هایی در اطراف رسوبات چربی زیر پوست تشکیل شده و باعث می‌شود که آنها به اسید های چرب و گلیسرول تجزیه شوند.

این چربی‌ ها به طور طبیعی توسط بدن متابولیزه شده و سپس حباب‌ ها می‌ترکند و رسوبات چربی به کبد ریخته و سپس از طریق ادرار تخلیه می‌شوند.

در حالی که کاویتاسیون چربی می‌تواند موثر باشد، مهم است که به یاد داشته باشید که این یک درمان معجزه آسا نیست. رژیم غذایی سالم، ورزش، اسلیو معده یا بای پس معده روش‌ های عالی برای کاهش وزن طولانی مدت هستند.

اما اگر در برخی از نواحی بدن چربی درد سرساز جزئی مانع رسیدن شما به تناسب اندام است، استفاده از دستگاه  لاغری کویتیشن می‌تواند ابزار مفیدی برای کمک به شما در دستیابی به اهدافتان باشد.

کویتیشن چه عوارضی به همراه دارد؟

کاویتاسیون چربی و سفت کردن پوست با آر اف کویتیشن به طور کلی بی خطر در نظر گرفته می‌شوند و اکثر مراجعین درمانی بدون درد و راحت خواهند داشت. با این حال، مانند هر درمان دیگری، ممکن است کویتیشن عوارض جانبی به همراه داشت.

کویتیشن چه عوارضی به همراه دارد؟

پس از آراف کویتیشن، برخی از افراد ممکن است حساسیت یا کبودی، تحریک پوست یا بی حسی موقت در ناحیه تحت درمان تجربه کنند. قرمزی ممکن است بعد از درمان با دستگاه کویتیشن رخ دهد، اما معمولاً به سرعت فروکش می‌کند.

از طرفی استفاده از این تکنیک در مقایسه با روش‌های تهاجمی مانند لیپوساکشن کاهش وزن کمتری به همراه دارد، برای افرادی که شاخص توده بدنی بالایی دارند کارآمد و مناسب نیست .

در این تکنیک میزان دقیق چربی از دست رفته نیز مشخص نمی‌شود و برای دستیابی به نتایج مطلوب باید آن را با سایر روش‌ های کاهش وزن ترکیب نمود. انجام کویتیشن در کنار برنامه تمرینی منظم می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌ های قلبی را کاهش دهد.

مطالعه بیشتر : بای پس معده چگونه است، برای اطلاع کلیک کنید .

برای دریافت نوبت و مشاوره به صورت غیر حضوری می‌توانید از طریق نوبت دهی آنلاین اقدام کنید یا با شماره تلفن های زیر تماس حاصل نمایید:

  • شماره مطب : ۰۲۱۸۸۶۶۳۲۸۴
  •  شماره برای رزرو نوبت : ۰۹۹۳۱۴۶۶۳۸۸
  • مشاوره آنلاین: ۰۹۱۹۵۵۰۴۲۵۱

چه افرادی نمی‌توانند از دستگاه کویتیشن استفاده کنند؟  

افرادی می‌توانند برای روش اولتراسونیک کاویتاسیون اقدام کنند که مانند بهترین عمل برای لاغری شرایط سلامت عمومی آنها خوب بوده و اضافه وزن جزئی داشته باشند. استفاده از این روش برای افراد زیر توصیه نمی‌شود:

  • آر اف کویتیشن برای افرادی که باردار هستند توصیه نمی‌شود.
  • افرادی که دچار چاقی مفرط هستند و اضافه وزن بالایی به ویژه در ناحیه شکمی دارند نمی‌توانند لاغری شکم با دستگاه کویتیشن را انجام دهند
  • افرادی که شاخص توده بدنی ثابت و زیر 18 یا 20 دارند نیز گزینه مناسبی برای انجام این عمل نخواهند بود
  • افرادی که چین پوستی کمتر از ۲ سانتی‌متر داشته باشند
  • بیمارانی که از ایمپلنت‌های فلزی مانند ضربان ساز قلب استفاده می‌کنند
  • افراد مبتلا به اختلالات انعقادی که از داروهای مختلف برای پیشگیری از لخته شدن خون استفاده می‌کنند
  • بیماران مبتلا به دیابت و پوکی استخوان نیز کاندیدای خوبی برای استفاده از دستگاه کویتیشن نیستند

مانند هر روش پزشکی، همیشه مهم است که با یک متخصص واجد شرایط صحبت کنید و مطمئن شوید که درمان در مورد شما به صورت مؤثر و بی خطر انجام می‌شود.

اگر به دنبال تحقیقات بیشتر در مورد عوارض استفاده از این تکنیک هستید می‌توانید نظرات کاربران در مورد لاغری با کویتیشن در نی نی سایت را نیز دنبال نمایید.

سخن پایانی

کویتیشن یک روش جدید برای از بین بردن سلول‌های چربی است که در بخشی از نقاط بدن تجمع یافته و به راحتی از بین نمی‌روند. استفاده از این روش نمی‌تواند به طور مؤثر به کاهش وزن و لاغری کمک نماید، به ویژه برای افرادی که دارای شاخص توده بدنی بسیار بالایی هستند.

در واقع با استفاده از دستگاه کویتیشن انرژی اولتراسوند جهت ایجاد خلأ و حباب به اطراف رسوبات چربی فرستاده می‌شود تا به تجزیه سلول‌های چربی کمک کند. پس از اینکه سلول‌های چربی تجزیه شدند، به مایع زائد تبدیل شده و از طریق کبد و سپس ادرار دفع خواهند شد.

البته استفاده از این تکنیک عوارضی نیز به همراه دارد که از جمله مهمترین آنها قرمزی یا تحریک پوستی در ناحیه تحت درمان است. از طرفی این تکنیک مانند لیپوساکشن و دیگر روش‌ های تهاجمی نتایج مثبت به همراه ندارد.

 اگر به دنبال یک روش موثر و کارآمد برای کاهش وزن و تناسب اندام خود هستید توصیه می‌شود که بهترین جراح چاقی در تهران مراجعه نمایید.

دکتر حامد قدسی عضو انجمن بین‌المللی جراحان چاقی هستند که مدارک علمی خود را از دانشگاه‌ های معتبر از جمله دانشگاه استراسبورگ فرانسه کسب نموده‌اند. با جراحی نزد ایشان می‌توانید یک عمل عالی و موفقیت آمیز با نتایج ماندگار  را تجربه نمایید.

سوالات پرتکرار

1 – آیا با استفاده از کویتیشن می‌توان چربی‌ های شکمی را از بین برد؟

استفاده از این دستگاه برای از بین بردن چربی‌های است که در زیر پوست و بافت‌های سطحی پوست قرار دارند. دستگاه کویتیشن در از بین بردن چربی‌های احشایی شکمی نقشی ندارد.

2 – آیا دستگاه کویتیشن با امواج مضر و خطرناک کار می‌کند؟

تجزیه سلول‌ های چربی با استفاده از این دستگاه از طریق انرژی اولتراسوند خواهند بود. اولتراسوند امواج رادیویی بی‌خطر و ایمن  است.

3 – آیا تنها از طریق کویتیشن می‌توان به لاغری و تناسب اندام رسید؟

خیر اگر به دنبال کاهش وزن و تناسب اندام هستید باید رژیم غذایی تمرینات ورزشی منظم و حتی جراحی‌ های چاقی را در اولویت قرار داده و پس از رسیدن به وزن دلخواه برای از بین بردن چربی‌ های سطحی از این تکنیک استفاده نمایید.

4 – آیا زنان باردار می‌توانند از دستگاه لاغری کویتیشن استفاده کنند؟

استفاده از این دستگاه به هیچ وجه برای زنان باردار و زنان شیرده توصیه نمی‌شود.

5 – آیا بعد از کویتیشن نیاز به استراحت و بستری شدن است؟

کویتیشن یک روش لاغری غیر تهاجمی است که به صورت سر پایی انجام می‌شود و بعد از عمل بیمار می‌تواند بدون هیچگونه مشکلی به خانه برگشته و فعالیت‌ های روزمره خود را ادامه دهد.

جهت مشاوره و دریافت نوبت میتوانید به صورت حضوری به آدرس مطب دکتر حامد قدسی یعنی تهران، خیابان ولیعصر، خیابان شهید عباسپور، روبروی بیمارستان دی، ساختمان پزشکان ۱۸، طبقه دوم مراجعه کنید. شما می‌توانید برای پذیرش شنبه‌ها و دوشنبه‌ها ساعت ۱۸ به مطب و چهارشنبه‌ها ساعت 16 به بیمارستان دی مراجعه کنید.

منابع

 https: //www.skinfromwithin.online/blog/fat-cavitation-skin-tightening

https: //www.webmd.com/beauty/what-to-know-about-ultrasonic-cavitation

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn
درباره دکتر حامد قدسی
متخصص لاپاروسکوپی پیشرفته و جراح چاقی، دوره تکمیلی از استراسبورگ فرانسه، عضو انجمن بین المللی جراحان چاقی IFSO

پست های مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *