بهترین نوشیدنی گرم چربی سوز کدام است؟

خانه | لاغری | بهترین نوشیدنی گرم چربی سوز کدام است؟
What is the best fat burning hot drink

آیا برای کاهش وزن تلاش می‌کنید یا به دنبال انتخاب نوشیدنی گرم چربی سوز و گزینه‌ های بهتری برای مدیریت وزن خود هستید؟ افزودن برخی نوشیدنی‌ ها به رژیم غذایی می‌تواند تلاش‌ های شما را برای کاهش وزن  سریعتر به نتیجه برساند. در این مقاله شما مشاوره‌ های اصولی در این زمینه را زیر نظر یکی از برترین‌ های جراحان چاقی یعنی دکتر حامد قدسی دریافت خواهید کرد.

درخواست مشاوره تخصصی رایگان

برای دریافت مشاوره  توسط کارشناسان کلینیک چاقی دکتر قدسی  فرم زیر را تکمیل کنید.

حذف انواع خاصی از نوشیدنی‌ ها به خصوص آنهایی که قند و کالری اضافی بیشتری دارند، می‌تواند نقش موثری در کاهش وزن داشته باشد. این موضوع بدیهی است که اکثر افراد نسبت به آن آگاهی دارند. یکی از مهم‌ ترین نکاتی که هنگام تلاش برای کاهش وزن قبل هر نوع جراحی چاقی یا حتی بعد آن باید به خاطر بسپارید.

کاهش تعداد کالری و سوزاندن کالری اضافی روزانه است. اما در کنار حذف نوشیدنی‌ های مضر، انواع دمنوش و نوشیدنی گرم چربی سوز نیز وجود دارند که علاوه بر کمک به کاهش وزن، می‌توانند به شما کمک نمایند تا مواد مغذی مورد نیاز بدن را تامین کرده و به بهبود سلامت کلی خود کمک کنید.

بنابراین مهم است که مقداری نوشیدنی سالم مانند آب یا دیگر  نوشیدنی‌ های سالم را به برنامه غذایی خود اضافه کنید تا از حداکثر فواید سلامتی آنها برخوردار شوید.در این مقاله سعی شده تا انواع نوشیدنی گرم چربی سوز بیشتر مورد بررسی قرار گیرد.

  • چگونگی تاثیر نوشیدنی گرم چربی سوز بر لاغری
  • انواع نوشیدنی گرم چربی سوز و دستورالعمل تهیه آنها
  • آیا کاهش وزن به معنی چربی سوزی است؟
  • آیا نوشیدنی گرم چربی سوز عوارضی دارد؟

مطالعه بیشتر : برای دانستن بهترین زمان مصرف قهوه برای لاغری ، کلیک کنید

پس اگر می‌خواهید با خوردن نوشیدنی‌ ها پیمایش در مسیر کاهش وزن را سریعتر نمایید تا انتهای مقاله به خواندن ادامه دهید.جهت مشاوره و دریافت نوبت میتوانید به صورت حضوری به آدرس مطب دکتر حامد قدسی یعنی تهران، خیابان ولیعصر، خیابان شهید عباسپور، روبروی بیمارستان دی، ساختمان پزشکان۱۸، طبقه دوم مراجعه کنید.

شما می‌توانید برای پذیرش شنبه‌ ها و دوشنبه‌ ها ساعت ۱۸ به مطب و چهارشنبه‌ها ساعت 16 به بیمارستان دی مراجعه کنید. برای دریافت نوبت و مشاوره به صورت غیر حضوری می‌توانید از طریق نوبت دهی آنلاین اقدام کنید یا با شماره تلفن های زیر تماس حاصل نمایید:

  • شماره مطب : ۰۲۱۸۸۶۶۳۲۸۴
  •  شماره برای رزرو نوبت : ۰۹۹۳۱۴۶۶۳۸۸
  • مشاوره آنلاین: ۰۹۱۹۵۵۰۴۲۵۱

چگونگی تاثیر نوشیدنی گرم چربی سوز بر لاغری

چربی سوزها در واقع چربی را نمی‌سوزانند، اما به شما کمک می‌کنند چربی بدن را به طور موثرتری از دست بدهید . در واقع سه کار اصلی که نوشیدنی گرم چربی سوز برای لاغری و کاهش‌ وزن انجام می‌دهد، عبارتند از:

چگونگی تاثیر نوشیدنی گرم چربی سوز بر لاغری

  • افزایش دمای داخلی بدن
  • افزایش متابولیسم برای سوزاندن کالری
  • سرکوب اشتها و کمک به احساس سیری بیشتر

انواع نوشیدنی گرم چربی سوز و دستورالعمل تهیه آنها

در زیر چند نوشیدنی گرم چربی سوز برای کاهش وزن آورده شده است که میتوانید به راحتی آنها را در خانه درست کنید. با تهیه این نوشیدنی‌ ها شما از  تاثیر فوق العاده آنها بر لاغری شگفت زده خواهید شد.

  • آب لیمو و زنجبیل

زنجبیل دارای خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی است. تحقیقات نشان میدهند که این ماده به کاهش کلسترول و کاهش خطر ابتلا به دیابت کمک میکند. با این حال، جایگزینی برای درمان پزشکی نیست.

یک تکه کوچک زنجبیل را شسته شده و به صورت نوار های نازک خرد کنید. زنجبیل را با یک لیوان آب در مخلوط کن بریزید و خوب هم بزنید تا  یکدست شود. حالا آن را در یک لیوان بریزید و آب لیمو را اضافه کنید. می‌توانید مقداری زیره به آن اضافه کرده تا اثر دهی بیشتری داشته باشد.

مطالعه بیشتر : برای مطالعه مقاله ، لاغری شکم و ران در 5 روز ، کلیک کنید .

  • دمنوش زیره یا محلول آب و زیره

زیره دارای یک ماده فعال بسیار منحصر به فرد است که به آن تیموکینون می‌گویند. این یک ابزار بسیار قدرتمند و موثر در کاهش وزن است. زیره همچنین دارای خواص آنتی اکسیدانی بسیار بالایی است که برای کاهش وزن بسیار مفید است. زیره کالری بسیار کمی دارد و میتواند به افزایش متابولیسم کلی و بهبود هضم کمک نماید.

دمنوش زیره یا محلول آب و زیره

یک قاشق چای‌ خوری زیره را یک شب تا صبح در آب نگه دارید تا خوب خیس بخورد و فرد آن را صاف کرده میل کنید. همچنین می‌توانید پودر زیره را در یک لیوان آب جوشیده حل کرده و به عنوان نوشیدنی گرم چربی سوز میل نمایید.

  • دمنوش دارچین

دارچین به بهبود سطح کلی گلوکز خون کمک کرده و از این طریق به مدیریت بهتر وزن کمک می‌کند. این یک نوشیدنی مفید برای افرادی است که اسلیو معده یا بای پس انجام داده‌اند. همچنین این ماده نقش موثری در کاهش اثرات چربی بدن دارد. دو قاشق چای‌ خوری پودر دارچین را در یک لیوان آب گرم حل کنید و با آبلیموی تازه ترکیب نمایید.

  • چای نعنا و لیمو

نعنا یک ماده بسیار موثر در کاهش یا مدیریت بهتر وزن است. برگ‌ های نعناع می‌تواند به بهبود هضم و همچنین افزایش متابولیسم کلی شما کمک کنند. نعناع کالری کمی دارد، از همین رو اضافه کردن آن به نوشیدنی‌ها نقش موثری در کاهش وزن خواهد داشت.  از طرفی لیمو باعث تقویت احساس سیری شده، متابولیسم را افزایش داده و همچنین شما را هیدراته نگه می‌دارد.

یک فنجان آب و چند برگ نعنا را در ظرفی ریخته و بگذارید بجوشد. وقتی به جوش آمد از روی حرارت بردارید و بگذارید خنک شود. پس از عبور از صافی آب لیموی تازه را اضافه کنید. همچنین می‌توانید برگ‌ های نعناع را نیز میل کنید تا از تمام فواید آن بهره‌مند شوید. این یک نوشیدنی گرم چربی سوز است که حتی بعد از جراحی لاغری می‌توانید آن را در برنامه غذایی خود قرار دهید.

  • آب دانه چیا

دانه چیا میتواند به کاهش چربی شکم کمک کند. شما به راحتی میتوانید آن را برای کاهش وزن به نوشیدنی‌ های خود بیافزایید.یک قاشق چایخوری دانه چیا را در یک لیوان آب خیس کنید و بگذارید حدود یک ساعت خیس بخورد. همچنین می توانید آن را یک شب در آب خیس کنید. بهتر است این مخلوط را اول صبح یا یک ساعت قبل از غذا میل کنید تا احساس سیری بیشتری در شما ایجاد کرده و مانع  پرخوری شود.

  • چای لیمو، دارچین و فلفل سیاه

فلفل سیاه حاوی ترکیبی به نام پیپرین است که به بهبود هضم و افزایش متابولیسم کلی شما کمک میکند. لیمو  نیز با افزایش متابولیسم، سیری و هیدراته نگه داشتن بدن نقش موثری در چربی سوزی خواهد داشت . برای تهیه این نوشیدنی گرم چربی سوز یک فنجان آب را با نصف یک چوب دارچین یک قاشق چایخوری پودر فلفل سیاه بجوشانید. پس از آنکه خنک شد، مقداری لیمو تازه اضافه کرده و میل کنید.

مطالعه بیشتر : برای مطالعه مقاله ، هزینه عمل معده برای لاغری، کلیک کنید .

  • آب دانه شنبلیله

دانه شنبلیله سرشار از آنتی اکسیدان و فیبر است و به دفع هر گونه سموم مضر از بدن کمک میکند. یک فنجان آب  و نصف قاشق چایخوری دانه شنبلیله را در آب خیس کنید و بگذارید یک شب بماند. صبح این مخلوط را صاف کرده و  میل کنید.

  • آب رازیانه

رازیانه منبع غنی فیبر است که می‌تواند به شما کمک کند برای مدت طولانی‌ تری احساس سیری کنید و همچنین به شما کمک می‌کند تا از هوس‌ های غذایی در طول روز و همچنین پرخوری جلوگیری کنید.

آب رازیانه

یک فنجان آب و یک  قاشق چایخوری دانه رازیانه را در آب خیس کنید و بگذارید یک شب خیس بخورد. صبح این مخلوط  را صاف کرده و میل کنید.

آیا کاهش وزن به معنی چربی سوزی است؟ 

اگر به دنبال لاغری هستید، ممکن است این سوالات هنگام مراجعه به متخصص تغذیه یا جراح چاقی برای شما پیش آمده باشد که آیا باید روی کاهش وزن متمرکز شد یا کاهش چربی؟ وزن کمتر بدن با بهبود تناسب اندام و سلامتی مرتبط است. اما آیا کاهش وزن به این معنی است که ما در حال از دست دادن چربی نیز هستیم؟

کاهش وزن و کاهش چربی به هم مرتبط هستند. وقتی ما چربی بدن را از دست می‌دهیم اغلب وزن هم کم می‌کنیم، اما این دو اصطلاح مفاهیم بسیار متفاوتی برای بدن و سلامت ما بیان میکنند. کاهش وزن یک کاهش کلی در وزن بدن است که شامل وزن ناشی از چربی، آب باقی مانده و ماهیچه‌ ها می‌شود. با این حال، از دست دادن چربی، کاهش خاص چربی از بدن است که میتواند شامل چربی زیر جلدی و چربی احشایی باشد.

اما کدام بهتر است؟

به طور کلی، اگر می‌خواهید وزن خود را به سالم ترین روش کاهش دهید، باید روی کاهش چربی تمرکز کنید. این نه تنها سریع ترین راه برای پوشیدن لباس‌های مورد علاقه است، بلکه با پایین نگه داشتن درصد چربی بدن، میتوانید احتمال بروز چاقی، دیابت و بیماری‌ های قلبی عروقی را کاهش دهید. بنابراین مصرف مواد غذایی و نوشیدنی گرم چربی سوز را در لیست رژیم غذایی خود قرار دهید.

مطالعه بیشتر : برای مطالعه مقاله ،۱۰ حرکت برای لاغری شکم، کلیک کنید . 

آیا نوشیدنی گرم چربی سوز عوارضی دارد؟

انواع نوشیدنی گرم چربی سوز تا زمانی که فرد مشکل سلامتی خاصی نداشته باشد و با احتیاط مصرف شود عوارضی به دنبال نخواهد داشت و می‌توانند منجر به کاهش وزن شوند، اما اگر در مصرف این نوشیدنی‌ها زیاده روی شود می‌تواند عوارضی همچون کم آبی بدن، مشکلات قلبی، تغییر خلق و خو و بی‌خوابی به همراه داشته باشند.

آیا نوشیدنی گرم چربی سوز عوارضی دارد

اگر هر کدام از این عوارض جانبی را تجربه کردید یا نسبت به یک نوشیدنی خاص آلرژی داشتید باید مصرف آنها را کنار بگذارید. فراموش نکنید که چربی سوزها معجون جادویی برای کاهش وزن نیستند. آنها تنها درصد کمی از سوخت چربی و کالری را بر عهده می‌گیرند. برای رسیدن به نتیایج عالی و موفقیت آمیز شما باید در کنار مصرف انواع نوشیدنی گرم چربی سوز تغذیه، ورزش و خواب کافی را نیز در نظر بگیرید.

کلام آخر

نوشیدنی گرم چربی سوز خانگی مختلفی برای کاهش وزن وجود دارند که می‌توانید در طول سفر کاهش وزن خود و حتی برای مدیریت بهتر وزن از آنها استفاده کنید. با این حال، به یاد داشته باشید که اینها نوشیدنی‌های معجزه آسا نیستند و زمانی بهترین کارایی را خواهند داشت .

که رژیم غذایی متعادل، سالم و سبک زندگی فعال داشته باشید. اگر شما نیز به کاهش وزن فکر می‌کنید، اما رسیدن به وزن ایده‌ا‌ل‌تان دشوار به نظر می‌رسد می‌توانید به بهترین جراح چاقی در تهران یعنی دکتر حامد قدسی مراجعه کنید تا به یک برنامه منحصر به فرد، ایمن، علمی و پایدار که توسط تیم پزشکی و حرفه‌ای ایشان طراحی شده، دست پیدا کنید.

برنامه‌ها بر اساس شرایط پزشک و سلامتی فرد دارای یک رویکرد جامع که شامل رژیم غذایی، تناسب اندام، بهبود خواب، مدیریت استرس و حتی جراحی چاقی می‌باشند. عضویت در انجمن بین‌المللی جراحان چاقی و کسب مدرک از دانشگاه‌های معتبر از جمله دانشگاه استراسبورگ فرانسه باعث شده تا دکتر قدسی بتوانند به بهترین شکل به شما در دستیابی به اهداف سلامتی و کاهش وزن‌تان کمک کنند.

جهت مشاوره و دریافت نوبت میتوانید به صورت حضوری به آدرس مطب دکتر حامد قدسی یعنی تهران، خیابان ولیعصر، خیابان شهید عباسپور، روبروی بیمارستان دی، ساختمان پزشکان۱۸، طبقه دوم مراجعه کنید. شما می‌توانید برای پذیرش شنبه‌ها و دوشنبه‌ها ساعت ۱۸ به مطب و چهارشنبه‌ها ساعت 16 به بیمارستان دی مراجعه کنید.

برای دریافت نوبت و مشاوره به صورت غیر حضوری می‌توانید از طریق نوبت دهی آنلاین اقدام کنید یا با شماره تلفن های زیر تماس حاصل نمایید:

  • شماره مطب : ۰۲۱۸۸۶۶۳۲۸۴
  •  شماره برای رزرو نوبت : ۰۹۹۳۱۴۶۶۳۸۸
  • مشاوره آنلاین: ۰۹۱۹۵۵۰۴۲۵۱

سوالات متداول :

1- تاثیر نوشیدنی گرم چربی سوز بر لاغری چگونه است ؟

  • افزایش دمای داخلی بدن
  • افزایش متابولیسم برای سوزاندن کالری
  • سرکوب اشتها و کمک به احساس سیری بیشتر

2-  چند نمونه نوشیدنی گرم چربی سوز که تاثیر بالایی دارند کدامند ؟

آب لیمو و زنجبیل ،  دمنوش زیره یا محلول آب و زیره ، دمنوش دارچین ، چای نعنا و لیمو ، آب دانه چیا ، چای لیمو، دارچین و فلفل سیاه

منابع :

https://www.fitterfly.com/blog/homemade-drinks-to-lose-weight/

https://www.miamiherald.com/health-wellness/article265059044.html

https://www.healthkart.com/connect/side-effects-of-fat-burners-you-should-be-mindful-of/

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn
درباره دکتر حامد قدسی
متخصص لاپاروسکوپی پیشرفته و جراح چاقی، دوره تکمیلی از استراسبورگ فرانسه، عضو انجمن بین المللی جراحان چاقی IFSO

پست های مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *