دستگاه پال

خانه | لیپوماتیک | دستگاه پال
دستگاه پال و هر آنچه که باید در مورد آن بدانید

زیبایی و تناسب اندام بیش از گذشته طرفدار پیدا کرده است به همین دلیل امروزه علم پزشکی از ابزارها و تکنیک‌های مختلفی برای تحقق اهداف زیبایی و تناسب اندام استفاده می‌کند. یکی از این ابزارها دستگاه پال است. در این مقاله دکتر حامد قدسی یکی از چهره‌های شناخته شده در زمینه جراحی چاقی با شما در مورد نحوه عملکرد این دستگاه و تاثیر آن بر تناسب اندام شما صحبت خواهند نمود.

 

مشاوره چاقی با دکتر قدسی tel://09109254936

روش‌های زیبایی مختلفی برای جوان‌سازی و  بهبود جذابیت اندام وجود دارد. در میان روش‌های زیبایی موجود، لیپوساکشن یکی از محبوب‌ترین تکنیک‌ها به دلیل توانایی در ارائه سریع نتایج قابل توجه است. لیپوساکشن نوعی پیکر تراشی است که از طریق آن می‌توان چربی‌های موضعی پوست را تحت تاثیر قرار داد تا این چربی‌ها تجزیه شده و سپس از بدن دفع شوند.

روش‌های متعددی برای لیپوساکشن وجود دارند. دستگاه پال یا لیپوساکشن قدرتی یکی از تکنیک‌هایی است که توانست به سرعت در بین جراحان سراسر جهان مورد توجه قرار گیرد. نتایج سریع و اثبات شده مهم‌ترین دلیل محبوبیت این تکنیک است.

مطالعه بیشتر: برای اطلاع از عوامل تاثیر گذار در تعیین هزینه های برداشت چربی کلیک کنید.

لیپوساکشن قدرتی یا پال از یک کانول استفاده می‌کند. این کانولا به یک هندپیس نوسانی متصل است و با ایجاد ارتعاش باعث می‌شود تا سلول‌های چربی از اتصالات اطراف جدا شده و از طریق مکش از بدن خارج شوند.

استفاده از این روش بسیار کم تهاجمی می‌تواند چربی‌های موضعی زیر پوست را از بین برده و ظاهر صاف و کشیده در نواحی تحت درمان ایجاد نماید.

ما در این مقاله برای آگاهی بیشتر شما با لیپوساکشن قدرتی یا لیپوساکشن با استفاده از دستگاه پال به بررسی نحوه عملکرد این دستگاه، مزایا و اثربخشی آن اشاره خواهیم کرد. پس اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری در این زمینه داشته باشید تا انتهای مقاله به خواندن ادامه دهید.

جهت مشاوره و دریافت نوبت میتوانید به صورت حضوری به آدرس مطب دکتر حامد قدسی یعنی تهران، خیابان ولیعصر، خیابان شهید عباسپور، روبروی بیمارستان دی، ساختمان پزشکان۱۸، طبقه دوم مراجعه کنید. شما می‌توانید برای پذیرش شنبه‌ها و دوشنبه‌ها ساعت ۱۸ به مطب و چهارشنبه‌ها ساعت 16 به بیمارستان دی مراجعه کنید.

برای دریافت نوبت و مشاوره به صورت غیر حضوری می‌توانید از طریق نوبت دهی آنلاین اقدام کنید یا با شماره تلفن های زیر تماس حاصل نمایید:

  • شماره مطب: 02188870946 – 02188870945
  • شماره برای رزرو نوبت: 09109254936
  • مشاوره آنلاین: 09931466388

 

دستگاه پال چیست و چگونه کار میکند؟

دستگاه پال یکی از ابزارهای مدرن پزشکی است که از یک کانول برای شکستن و حذف سلول‌های چربی به صورت موثرتر از روش سنتی استفاده می‌کند.

دستگاه پال چیست

کانولا پس از اتصال به هندپیس (ابزار پزشکی با قدرت چرخش و نوسان بالا) به سرعت نوسان می‌کند و به جراح اجازه می‌دهد تا چربی را با دقت و کنترل بیشتری استخراج کند. این فناوری پیشرفته می‌تواند در زمان کوتاه تر نتایج بهتری داشته و باعث افزایش رضایت بیمار شود.

نحوه عملکرد دستگاه پال

در طی جراحی، پزشک یا جراح چاقی شما برش‌های کوچکی در نواحی مورد نظر ایجاد می‌کند.

سپس کانولا با کمک برق از طریق برش‌ها وارد بافت چربی می‌شود. در طول روش لیپوساکشن قدرتی با پال، کانولا به همراه دستگاه نوسانگر وارد بدن میشود.

ارتعاشات منتقل شده، به سرعت حرکت می‌کنند. این ارتعاشات باعث شکسته شدن سلول‌های چربی در ناحیه می‌شود. جراح شما برای رسیدن به ذخایر چربی مختلف مجبور نیست مانند روش سنتی کانولا را مرتب حرکت دهد. کانولای موتوردار با سرعت زیاد به جلو و عقب نوسان می‌کند و سلول‌های چربی را با کمترین ضربه به بافت اطراف می‌شکند.

در نهایت  سلول‌های چربی که تجزیه می‌شوند از طریق یک لوله توخالی در کانولا استخراج می‌شوند. این روش به طور کلی کم و بیش شبیه به روش سنتی لیپوساکشن است، اما بسیار کارآمدتر است.

این فرآیند حذف چربی کارآمد به جراح اجازه می‌دهد تا بدن را با دقت بیشتری کانتور کند. هنگامی که مقدار مورد نظر چربی برداشته شد، برش‌ها بسته می‌شوند و از یک لباس فشرده برای حمایت از نواحی تحت درمان در طول فرآیند بهبودی استفاده می‌شود.

مطالعه بیشتر: برای اطلاع از اینکه عمل لیپوساکشن به چه افرادی می تواند کمک کند، کلیک کنید.

مزایای انتخاب لیپوساکشن با دستگاه پال

دستگاه پال مزایای زیادی جهت بهبود و زیبایی تناسب اندام شما به شرح زیر دارد:

1- حذف موثر و دقیق چربی

حذف موثر و دقیق چربی با دستگاه پال

روش لیپوساکشن قدرتی باعث حذف سریع و کارآمد چربی می‌شود. استفاده از دستگاه پال به صورت آسان و ایمن تر به حذف چربی‌ها کمک می‌کند. برای اصلاح دقیق رسوبات چربی در مناطقی که دسترسی به آنها سخت است، استفاده از دستگاه پال روش راحت‌تر و مؤثرتری است.

2- بهبودی سریعتر و آسانتر

لیپوماتیک از این طریق تنها به برش کوچکی نیاز دارد. برش کوچکتر به معنای زمان بهبودی سریعتر است.

3- کبودی و تورم کمتر

استفاده از دستگاه پال باعث ایجاد درد کمتر در حین جراحی می‌شود. در واقع نوسان سریع کانولا باعث کاهش ضربه به بافت‌های اطراف شده و به طور بالقوه منجر به کبودی و تورم کمتر می‌شود.

4- تطبیق پذیری بهتر

پال را می‌توان در نواحی مختلف بدن از جمله شکم، باسن، ران‌ها، بازوها و گردن استفاده کرد، به  همین دلیل استفاده از دستگاه پال به گزینه‌ای همه کاره برای بیمارانی که به دنبال کانتورینگ بدن هستند تبدیل  شده است.

5- استخراج چربی بیشتر

استفاده از دستگاه پال باعث می‌شود تا حداقل ۳۰ درصد بیشتر از روش لیپوساکشن سنتی بتوان حجم چربی‌های موضعی را کاهش داد.

6- نتایج سریع و ماندگار

این یکی از کارآمدترین اشکال لیپوساکشن است و حذف چربی  با نتایج بهتر و ماندگاری همراه است.

 

روش لیپوساکشن سنتی در مقابل لیپوساکشن با دستگاه پال

یکی از مشکلات اصلی که جراح در حین انجام عمل لیپوساکشن سنتی با آن مواجه می‌شد، محدودیت حرکت کانولا بود. برای رفع این مشکل، برش را نمی‌توان به طور گسترده ایجاد کرد. این همان چیزی است که الهام بخش ساخت دستگاه پال بود.

روش لیپوساکشن سنتی در مقابل دستگاه پال

این روش با یک برش کوچک شروع شده و بسیار سریعتر از روش سنتی لیپوساکشن عمل می‌کند زیرا سلول‌های چربی سریعتر شکسته شده و استخراج آنها آسان تر می‌شود.

بهبودی از این روش دوران نقاهت بسیار کوتاه‌تری نسبت به روش سنتی دارد. چند روز پس از جراحی می‌توانید فعالیت‌های عادی خود را به تدریج از سر بگیرید و پس از سه هفته می‌توانید بدون هیچ مشکلی به روال عادی خود بازگردید.

 

خطرات و عوارض استفاده از دستگاه پال

خطرات و عوارض استفاده از دستگاه پال

مانند هر عمل جراحی کاهش وزن، استفاده از این دستگاه خطراتی از جمله عفونت، خونریزی و جای زخم را به همراه دارد. در صورت عدم مهارت پزشک استفاده از این تکنیک برای بیماران میتواند با ایجاد خطوط ناهموار، بی حسی یا تغییر در احساس پوست همراه باشد، بنابراین برای انجام این تکنیک قبل از هر چیز به دنبال انتخاب یک پزشک ماهر با تجربه باشید.

مطالعه بیشتر: برای آگاهی از دلایل اصلی سرگیجه بعد از عمل اسلیو معده، کلیک کنید.

ریکاوری و مراقبت‌های بعد از لیپوساکشن پال

روند بهبودی و رعایت مراقبت‌های بعد از لیپوساکشن با دستگاه پال مانند لیپوساکشن سنتی است. مراقبت‌های بعد از این جراحی به شرح زیر است:

1- از انجام فعالیت‌های شدید بپرهیزید

بیماران ۲ تا ۳ روز پس از استفاده از دستگاه می‌توانند فعالیت‌های روزانه خود را از سر بگیرند اما برای انجام فعالیت‌ها و تمرینات شدیدتر باید حداقل  ۲ تا ۴ هفته صبر کنید.

2- گن و لباس فشاری مخصوص بپوشید

لباس فشاری به کاهش تورم کمک کرده و از نواحی تحت درمان در حین بهبودی حمایت می‌کند. بسته به توصیه جراح، ممکن است لازم باشد گن و لباس فشاری را تا چند هفته بعد عمل با دستگاه بپوشید.

3- داروهای ضد درد استفاده کنید

بعد از عمل با دستگاه پال ممکن است ناراحتی خفیف تا متوسط ​​و حتی تورم را تجربه کنید. جراح برای کمک به مدیریت درد در دوره نقاهت اولیه، داروهای ضد درد تجویز می‌کند.

4- از زخم به درستی مراقبت کنید

تمیز و خشک نگه داشتن محل برش برای جلوگیری از عفونت ضروری است. دستورالعمل‌های جراح خود را برای تمیز کردن و مراقبت از برش‌های دنبال کنید.

 5- ماساژ تخلیه لنفاوی

برخی از بیماران ممکن است از ماساژهای تخلیه لنفاوی بهره مند شوند که به کاهش تورم و بهبودی کمک می‌کند.

 

چه افرادی کاندیدای مناسبی برای لیپوساکشن با دستگاه پال هستند؟

کاندیدهای ایده‌آل برای پال افرادی هستند که از سلامت کلی برخوردار بوده و به دنبال حذف چربی‌های سرسخت هستند که در برابر رژیم غذایی و ورزش مقاوم می‌باشند. توجه به این نکته ضروری است که لیپوساکشن یک روش کاهش وزن مانند اسلیو معده و بای پس معده  نیست، بلکه یک تکنیک کانتورینگ بدن است.

بنابراین، نامزدها باید در محدوده وزن استاندارد یا در وزن ایده آل خود باشند و انتظارات واقع بینانه در مورد نتایج این روش داشته باشند.

 

سخن نهایی

لیپوساکشن قدرتی یا  لیپوساکشن با دستگاه پال یک روش پیشرفته حذف چربی است که از یک کانولا تخصصی با نوک ارتعاشی برای کمک به شکستن سلول‌های چربی برای حذف آسان‌تر و کارآمدتر نسبت به روش سنتی استفاده می‌کند.

با استفاده از این دستگاه فرآیند حذف چربی دقیق و کم تهاجمی‌تر انجام خواهد شد. برای کسب نتایج عالی و رضایت بخش باید به دنبال انتخاب عالی ترین جراحی چاقی در تهران بود.

دکتر حامد قدسی عضو انجمن بین‌المللی جراحان چاقی هستند که مدارک علمی خود را از دانشگاه‌های معتبر از جمله دانشگاه استراسبورگ فرانسه کسب نموده دانش مهارت و تخصص بالای ایشان باعث شده تا چاقی و مشکلات زیبایی مرتبط با آن به راحتی مهار شوند.

 

سوالات متداول در مورد لیپوساکشن با دستگاه پال

  • لیپوساکشن با دستگاه پال چه تفاوتی با لیپوساکشن سنتی دارد؟

برخلاف لیپوساکشن سنتی، که در آن جراح به صورت دستی کانولا را به جلو و عقب حرکت می‌دهد تا سلول‌های چربی را بشکند، در این نوع لیپوساکشن از دستگاهی با نوک ارتعاشی با سرعت نوسان بالا استفاده می‌شود. این ارتعاش به شکستن سلول‌های چربی به طور موثرتر و با نیروی کمتر کمک می‌کند، می‌تواند آسیب بافت را کاهش دهد و منجر به بهبودی سریع‌تر شود.

  • دوره نقاهت پس از لیپوساکشن با دستگاه پال چقدر است؟

زمان نقاهت پس از لیپوساکشن با پال بسته به فرد و وسعت عمل متفاوت است، اما بسیاری از بیماران می‌توانند در عرض چند روز به فعالیت‌های سبک بازگردند. ممکن است لازم باشد به مدت 2 تا 4 هفته از فعالیت‌های شدیدتر و ورزش اجتناب شود.

  • نتایج حاصل از لیپوساکشن با پال چقدر دائمی است؟

سلول‌های چربی حذف شده از طریق دستگاه پال برای همیشه از بین می‌روند. با این حال، برای حفظ نتایج این روش، داشتن یک سبک زندگی سالم بسیار مهم است. افزایش وزن بعد از عمل می‌تواند باعث بزرگ شدن سلول‌های چربی باقیمانده شده و خطوط جدید بدن را تغییر دهد.

منابع

https://www.newportbody.com/blog/pal-a-more-efficient-liposuction-technique/

https://www.tarikcavusoglu.com/en/power-assisted-liposuction-pal

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn
درباره دکتر حامد قدسی
متخصص لاپاروسکوپی پیشرفته و جراح چاقی، دوره تکمیلی از استراسبورگ فرانسه، عضو انجمن بین المللی جراحان چاقی IFSO

پست های مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *