لاغری شکم در شب + 10 نوشیدنی چربی سوز قبل از خواب

خانه | لاغری | لاغری شکم در شب + 10 نوشیدنی چربی سوز قبل از خواب
نوشیدنی چربی سوز قبل از خواب

در این مقاله قصد داریم به شما، 10 نوشیدنی چربی سوز قبل از خواب را معرفی کنیم . اگر از اضافه وزن و چاقی رنج می‌برید به احتمال زیاد ‌راه‌های مختلفی را برای کاهش وزن امتحان کرده‌اید. دکتر حامد قدسی یکی از بهترین جراحان چاقی در تهران هستند که می‌توانند به شما کمک کنند تا رویای خود را برای داشتن اندام زیبا و متناسب به حقیقت برسانید.

مشاوره چاقی با دکتر قدسی

چربی اضافی برای بسیاری از افراد یک مشکل نسبتا رایج است. از همین رو راه‌حلهای سریع برای سوزاندن چربی اضافی را در اولویت برنامه‌های رژیمی خود قرار می‌دهند. تا قبل از مراجعه به جراح چاقی و اقدام برای جراحی بتوانند به محدوده وزن نرمال دست پیدا کنند.

اکثر افراد بر روی غذاهایی تمرکز می‌کنند که می‌توانند به سوزاندن چربی کمک نمایند، تعداد کمی می دانند که نوشیدنی‌های خاص نیز راهکار دیگری برای کاهش وزن است. اگر برنامه کاهش وزن به درستی دنبال شود کاهش وزن و چربی سوزی حتی در زمان استراحت نیز اتفاق می‌افتد.

هنگام که شب  به خواب می‌رویم، بدن ما باز کالری می‌سوزاند، بنابراین زمان ایده آلی برای مصرف نوشیدنی‌هایی است که به تسریع این روند کمک می‌کنند.این مقاله به بررسی و معرفی 10 نوشیدنی چربی سوز قبل از خواب می‌پردازد. در این جا خواهید آموخت.

که چگونه مواد مختلف می‌توانند به چربی سوزی کمک کنند و چگونه افرادی که یک سبک زندگی سالم را دنبال می‌کنند با خوردن نوشیدنی‌های خاص قبل از خواب می‌توانند به افزایش متابولیسم خود کمک کرده و ​​مزایای سلامتی بیشماری نیز دریافت کنند.

پیشنهاد ویژه : بسیاری از افراد به دنبال رژیم لاغری سریع شکم و پهلو در سه روز  برای دست یابی به شکم و پهلوی بدون چربی هستند، کلیک کنید.

جهت مشاوره و دریافت نوبت میتوانید به صورت حضوری به آدرس مطب دکتر حامد قدسی یعنی تهران، خیابان ولیعصر، خیابان شهید عباسپور، روبروی بیمارستان دی، ساختمان پزشکان۱۸، طبقه دوم مراجعه کنید.

شما می‌توانید برای پذیرش شنبه‌ها و دوشنبه‌ها ساعت ۱۸ به مطب و چهارشنبه‌ها ساعت 16 به بیمارستان دی مراجعه کنید.برای دریافت نوبت و مشاوره به صورت غیر حضوری می‌توانید از طریق نوبت دهی آنلاین اقدام کنید یا با شماره تلفن های زیر تماس حاصل نمایید:

  • شماره مطب : ۰۲۱۸۸۶۶۳۲۸۴
  •  شماره برای رزرو نوبت : ۰۹۹۳۱۴۶۶۳۸۸
  • مشاوره آنلاین: ۰۹۱۹۵۵۰۴۲۵۱

چگونه نوشیدن مواد مختلف قبل از خواب به چربی سوزی کمک می‌کند؟

چربی سوزها راه حل‌های سریع و پرطرفدار برای کاهش وزن هستند. با این حال، پیش از اینکه به  معرفی 10 نوشیدنی چربی سوز قبل از خواب بپردازیم، باید نحوه عملکرد آنها را بررسی کنیم.

1.تقویت کننده انرژی

چربی سوزها مانند چای سبز و گارسینیا کامبوجیا حاوی مواد مختلفی هستند که به عنوان تقویت کننده انرژی عمل می‌کنند. کافئین و سایر اجزا موجود در این مواد باعث افزایش متابولیسم و ​​سطح انرژی میشوند که در نهایت به سوزاندن کالری بیشتری در طول روز کمک خواهند کرد. افزایش انرژی همچنین به افراد کمک میکند تا تمرینات مفیدتری داشته باشند.

مطالعه بیشتر: برای آشنایی  14 نوع حرکت ورزش پهلو برای چربی سوزی کلیک کنید.

2.افزایش متابولیسم از طریق ترموژنز و لیپولیز

چربی سوزها با افزایش متابولیسم کار می‌کنند. این همان فرآیند سوزاندن کالری برای تولید گرمای بدن است. طبق تحقیقات، ترموژنز فرآیند متابولیکی است که مسئول سوزاندن کالری است. روش دیگری که چربی سوزها کار می‌کنند از طریق لیپولیز است که چربی‌های ذخیره شده را با استفاده از آنزیم‌ ها و آب تجزیه می‌کند.

فزایش متابولیسم از طریق ترموژنز و لیپولیز

3.کنترل اشتها

همچنین میتوان از چربی سوزها به عنوان سرکوب کننده اشتها استفاده کرد. افرادی که با رژیم غذایی و کنترل غذا دست و پنجه نرم می‌کنند، می‌توانند از این مزیت بهره مند شوند. وقتی هوس غذایی شدید نیست، انتخاب غذاهای سالم‌ آسان‌تر است. این در طولانی مدت به کاهش وزن کمک خواهد کرد.

مطالعه بیشتر : اگر می خواهید با انواع لاغری شکم و ران در 5 روز آشنا شوید و به وزن ایده آل خود دست یابید، کلیک کنید.

10 نوشیدنی چربی سوز قبل از خواب

کاهش وزن نیازمند تلاش مداوم و طولانی مدت است و هیچ راه میانبری وجود ندارد. با این حال، برخی از نوشیدنی‌ها می‌توانند علاوه بر آرامش و خواب بهتر، نقش موثری در سفر کاهش وزن شما داشته باشند. فراموش نکنید، کیفیت خواب خوب و الگوهای خواب با کاهش وزن مرتبط  هستند. 10 نوشیدنی چربی سوز قبل از خواب شامل موارد زیر می‌باشند:

 1.چای دارچین

چای دارچین یک نوشیدنی محبوب و عالی برای چربی سوزی است و فواید سلامتی مختلفی دارد. چای دارچین حاوی خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی است که به کاهش وزن کمک میکند. علاوه بر این، اثرات افزایش متابولیسم و ​​سم زدایی این نوشیدنی به دفع مواد زائد از بدن و بهبود فرآیندهای متابولیک کمک خواهد کرد.

چای دارچین

چای دارچین یک نوشیدنی عالی برای کاهش چربی  و وزن بدن است. طبق تحقیقات سینامالدئید، ترکیبی که در دارچین یافت میشود، تولید گرما را افزایش داده (ترموژنز) و منجر به افزایش کالری سوزی خواهد شد.

2.آب دانه شنبلیله خیس شده

دانه‌‎های شنبلیله، که به عنوان دانه‌های متی نیز شناخته می‌شوند، دارای چندین فواید سلامتی از جمله کمک به کاهش وزن هستند. یک قاشق غذاخوری دانه شنبلیله را به مدت شش ساعت در آب خیس کنید، سپس آن را از صافی عبور دهید و بعد از شام یا با معده خالی بنوشید.

همچنین می‌توانید آن را دم کرده و به عنوان چای مصرف کنید. این ماده گرما را در بدن تولید کرده و هنگام خواب شبانه به چربی سوزی کمک میکند. علاوه بر این، تحقیقات نشان می‌دهد که دانه‌های شنبلیله حاوی گالاکتومانان (یک هتروپلی ساکارید محلول در آب) هستند که ذخیره چربی را کاهش داده و با افزایش احساس سیری، اشتها را سرکوب می‌نماید.

مطالعه بیشتر : اگر می خواهید بدانید که بهترین زمان مصرف قهوه برای لاغری چه زمانی می باشد؟ کلیک کنید.

3.چای لیمو زنجبیل

چای لیمو زنجبیل یک نوشیدنی محبوب برای کاهش وزن در بسیاری از خانواده های هندی است. زنجبیل دارای خواص ضد التهابی است و به هضم غذا کمک میکند. علاوه بر این، تحقیقات نشان داده که زنجبیل باعث افزایش ترموژنز و کاهش گرسنگی میشود. ترکیب زنجبیل و لیمو برای حفظ سلامتی مفید است. این علاوه بر کاهش گرسنگی، افزایش متابولیسم و تسکین ناراحتی معده باعث میشود به برنامه کاهش وزن خود پایبند باشید.

4.نوشیدنی سرکه سیب

برای تهیه این نوشیدنی سرکه سیب را با آب لیمو و دارچین ترکیب نمایید و آن را در یک لیوان آب جوش رقیق کنید. اجازه دهید مخلوط چند دقیقه قبل از نوشیدن خنک شود. سرکه سیب حاوی اسید استیک است، متابولیسم را افزایش داده، چربی بدن را کاهش می‌دهد و احساس گرسنگی را سرکوب می‌کند. برای بهره مندی از فواید آن، با مصرف یک قاشق غذاخوری  سرکه سیب شروع کنید و به تدریج دوز را به دو قاشق غذاخوری در روز افزایش دهید.

5.چای زردچوبه

یکی از 10 نوشیدنی چربی سوز قبل از خواب زردچوبه است که علاوه بر درمان سرماخوردگی، سرفه و التیام جراحات، به افزایش متابولیسم و بهبود هضم غذا نیز کمک می‌کند و اگر با زنجبیل ترکیب شود منجر به کاهش وزن اضافی خواهد شد. همچنین خواص آنتی اکسیدانی آن سموم مضر را از بدن دفع  خواهد کرد.

6.چای سبز

چای سبز با لیمو و حتی بدون آن یک نوشیدنی سالم شناخته شده است که فواید زیادی دارد. این نوشیدنی یک تقویت کننده سیستم ایمنی است و میتواند به شما کمک کند تا احساس شادابی و آرامش داشته باشید. چای سبز حاوی ال تیانین است که می تواند به آرامی حواس شما را آرام کند و به خواب بهتر کمک کند، بنابراین کیفیت خواب شما را بهبود می‌بخشد.

مطالعات نشان می‌دهند که چای سبز می‌تواند مواد شیمیایی مرتبط با استرس را کنترل کند، هیجان نورون‌ها را در مغز کاهش دهد و موجب آرامش بیشتر شود.

نوشیدن چای سبز قبل از خواب به افزایش متابولیسم شما نیز کمک میکند. خواص ترموژنیک آن می‌تواند چربی سوزی و سرعت متابولیسم  را افزایش دهد تا بدن به طور موثرترین چربی بسوزاند. این به دلیل  پلی فنول‌ها و کاتچین‌های موجود در چای سبز نیز می‌باشد.

مطالعه بیشتر : هر آنچه را که راجع به چربی سوزی بازو  و بستن بازو برای لاغری باید بدانید را مطالعه کنید.

 7.چای بابونه

نه تنها به کاهش وزن کمک میکند بلکه تا حد زیادی نفخ را کاهش میدهد. مصرف یک فنجان چای بابونه داغ قبل از خواب میتواند به شما کمک کند تا خوابی آرام داشته باشید. بابونه حاوی آنتی اکسیدان‌هایی است که باعث خواب آلودگی میشوند و کیفیت کلی خواب را بهبود می‌بخشند.

مهمتر از همه، به محافظت در برابر اسهال، زخم معده و حالت تهوع کمک می‌کند، این  احتمالا به دلیل اثرات ضد التهابی آن است که به کنترل قند خون نیز کمک می‌نماید. این نوشیدنی به ویژه برای افرادی که بای پس معده یا اسلیو معده انجام داده‌اند توصیه می‌شود.

8.چای نعناع فلفلی

چای نعناع سرشار از آنتی اکسیدان‌ها و مواد مغذی است و فواید زیادی برای بدن از جمله کاهش وزن دارد. این چای که از 10 نوشیدنی چربی سوز قبل از خواب محسوب می‌شود نه تنها کالری کمی دارد، بلکه گرسنگی را مهار کرده و هضم غذا را تقویت می‌کند.

چای نعنا فلفلی

نعناع فلفلی به افزایش دمای بدن کمک کرده و متابولیسم بهبود می‌بخشد. همچنین سردردهای تنشی و گرفتگی سینوس‌ها را کاهش داده و به خواب بهتر کمک می‌کند. این چای به دلیل خواص تسکین دهنده‌ای که دارد به شما کمک می‌کند کالری دریافتی خود را در طول روز کاهش دهید و در نتیجه قبل از اقدام برای جراحی لاغری بتوانید بهتر وزن خود را کم کنید.

9.چای اسطوخودوس

این یک ماده بسیار مفید برای رشد مو است. یکی دیگر از فواید عالی چای اسطوخودوس کمک به کاهش وزن است. چای اسطوخودوس را می توان به عنوان یک چای آرام بخش قبل از خواب میل کرد و کیفیت خواب خود را افزایش داد.علاوه بر این، چای اسطوخودوس به کاهش استرس، اضطراب و بی خوابی نیز کمک می‌کند.

10.آب خیار و جعفری

این نوشیدنی سبز یکی از بهترین نوشیدنی‌ها قبل از خواب برای سوزاندن چربی است. آب خیار و جعفری با محتوای آب و فیبر بالا و تقریباً بدون کالری، احتباس مایعات را در بدن کاهش داده و چربی‌های انباشته شده را هنگام خواب هدف قرار میدهد. مقداری زنجبیل و آب لیمو رنده شده را به آن اضافه کنید تا طعم بیشتری بگیرد.

نوشیدنی‌ هایی که باید قبل خواب از خوردن آنها اجتناب کنید !

پس از آشنایی با ۱۰ نوشیدنی چربی سوز قبل از خواب، بهتر است با نوشیدنی‌هایی که باعث اختلال در مسیر کاهش وزن شما خواهند شد نیز آشنا شوید. این نوشیدنی‌ها می‌توانند خواب را مختل کرده یا کالری‌های ناخواسته را به رژیم غذایی اضافه کنند و مانع کاهش وزن شما حتی پس از جراحی چاقی شوند. در اینجا چند نوشیدنی وجود دارد که باید قبل از خواب از آنها اجتناب کنید:

  • نوشیدنی‌های قندی: نوشابه، آبمیوه و نوشیدنی‌های ورزشی حاوی مقادیر زیادی قند هستند که می‌توانند منجر به افزایش وزن و اختلال در خواب شما شود.
  • نوشیدنی‌های الکلی: این نوع نوشیدنی‌ها کالری بالایی دارند، اشتهای شما را تحریک کرده و باعث میشوند بیشتر غذا بخورید.

نوشیدنی‌های قندی

  • نوشیدنی‌های قهوه پر کالری: لاته و موکاهای طعم دار حاوی کالری و قند قابل توجهی هستند که میتوانند به مرور زمان منجر به افزایش وزن شوند.
  • نوشیدنی‌های انرژی زا: نوشیدنی های انرژی‌زا مملو از قند و کافئین هستند که می‌توانند بر سلامت شما تأثیر منفی گذاشته و منجر به افزایش وزن شوند.

به جای این نوشیدنی‌ها، گزینه‌های کم کالری مانند انواع دمنوش‌های ذکر شده یا آب شیرین نشده را انتخاب کنید.

کلام پایانی

10 نوشیدنی چربی سوز قبل از خواب زمانی می‌توانند برای کاهش وزن موثر باشند که فرد از آنها به عنوان بخشی از یک سبک زندگی سالم که شامل رژیم غذایی مناسب و برنامه ورزشی است استفاده کند. با این حال، درک این نکته ضروری است که آنها یک راه حل جادویی برای کاهش چربی نیستند.

نوشیدنی‌ های چربی‌سوز با افزایش متابولیسم، افزایش سطح انرژی و کنترل اشتها عمل می کنند. در حالی که آنها ممکن است مفید باشند، باید با احتیاط و تحت راهنمایی یک متخصص از آنها استفاده کرد. دکتر حامد قدسی عضو انجمن بین‌المللی جراحان چاقی هستند که تخصص بالایی در لاپاراسکوپی پیشرفته دارند.

مطالعه بیشتر : هر آنچه را که باید راجع به اینکه یک نهار چربی سوزی باید شامل چه مواد یا مواد غذایی باید باشد؟ را مطالعه کنید.

ایشان به دلیل مهارت، دانش و تخصص بالا در زمینه تکنیک‌های مختلف و به روز جراحی چاقی، عمل‌های متعدد موفقیت آمیز  را در کارنامه کاری خویش ثبت نموده‌اند.جهت مشاوره و دریافت نوبت میتوانید به صورت حضوری به آدرس مطب دکتر حامد قدسی یعنی تهران، خیابان ولیعصر، خیابان شهید عباسپور، روبروی بیمارستان دی، ساختمان پزشکان۱۸، طبقه دوم مراجعه کنید.

شما می‌توانید برای پذیرش شنبه‌ها و دوشنبه‌ها ساعت ۱۸ به مطب و چهارشنبه‌ها ساعت 16 به بیمارستان دی مراجعه کنید.برای دریافت نوبت و مشاوره به صورت غیر حضوری می‌توانید از طریق نوبت دهی آنلاین اقدام کنید یا با شماره تلفن های زیر تماس حاصل نمایید:

  • شماره مطب : ۰۲۱۸۸۶۶۳۲۸۴
  •  شماره برای رزرو نوبت : ۰۹۹۳۱۴۶۶۳۸۸
  • مشاوره آنلاین: ۰۹۱۹۵۵۰۴۲۵۱

منابع:

https://www.healthifyme.com/blog/fat-burning-drinks-before-bed/

https://fitelo.co/fat-burning-drinks/

https://www.healthshots.com/healthy-eating/nutrition/5-bedtime-teas-for-weight-loss/

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn
درباره دکتر حامد قدسی
متخصص لاپاروسکوپی پیشرفته و جراح چاقی، دوره تکمیلی از استراسبورگ فرانسه، عضو انجمن بین المللی جراحان چاقی IFSO

پست های مرتبط

4 دیدگاه دربارهٔ «لاغری شکم در شب + 10 نوشیدنی چربی سوز قبل از خواب»

  1. برای لاغری بدون هزینه. و قت. و استرس .
    فقط کم خوردن . آب بیشتر ‌ کمی هم ورزش . همه چیز را بخورید. و لی تقریبا نصف. لطفا

  2. سلام و درود اقای دکتر قدسی ممنون بابت مقاله خوبتون میخواستم بدونم ایا لاغری شکم در شب امکان پذیر است؟

    1. علیرضا اوستا

      سلام وقت بخیر من کاملا توضیح میدم خدمتتون
      بله، لاغری شکم در شب امکان‌پذیر است، اما باید توجه داشت که لاغری شکم به تنهایی ممکن نیست و باید به یک رژیم غذایی کلی و فعالیت بدنی منظم توجه داشته باشید.

      در طول شب، بدن در حال استراحت است اما همچنین در حال سوخت و ساز می‌باشد. برای کاهش چربی شکم در طول شب، می‌توانید به موارد زیر توجه کنید:

      مصرف وعده شام: مهم است که وعده شام خود را به موقع و با ترکیب مناسبی از مواد غذایی مصرف کنید. از مصرف مواد غذایی پرکربوهیدرات یا پرچربی در وعده شام خود خودداری کنید. به جای آن، به منابع پروتئینی، میوه‌ها و سبزیجات توجه کنید.

      کنترل اندازه وعده شام: مصرف وعده شام بزرگ و پرکالری می‌تواند منجر به ذخیره چربی شود. سعی کنید اندازه وعده شام را کنترل کنید و مصرف کالری را در محدوده مناسبی نگه دارید.

      فعالیت بدنی: قبل یا بعد از وعده شام، فعالیت بدنی ملایمی مانند پیاده روی کوتاه یا تمرینات کاردیو واقعاً می‌تواند به سوزاندن چربی شکم کمک کند.

      اجتناب از خوردن قبل از خواب: خوردن وعده شام زیاد و دقیقاً پیش از خواب ممکن است منجر به هضم نامناسب شود و در نتیجه، چربی شکم افزایش یابد. سعی کنید حداقل 2-3 ساعت قبل از خواب آخرین وعده خود را مصرف کنید.

      به طور کلی، لاغری شکم نیازمند ترکیبی از رژیم غذایی مناسب، فعالیت بدنی منظم و تغییرات در سبک زندگی است. همچنین، به یاد داشته باشید که هر فرد ممکن است به طور متفاوتی به رژیم‌ها و تمرینات واکنش نشان دهد، بنابراین ممکن است نیاز به تنظیمات خاص و شخصی‌سازی داشته باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *