عوارض پودر لاغری

خانه | لاغری | عوارض پودر لاغری
عوارض پودر لاغری

اگر در حال حاضر برای کاهش وزن تلاش می‌کنید و به دنبال پیشرفت در مسیر لاغری و تناسب اندام خود هستید ممکن است در مورد راه‌هایی برای سرعت بخشیدن به این روند فکر کرده باشید. استفاده از پودر لاغری یکی از گزینه‌هایی است که افراد برای این منظور انتخاب می‌کنند، اما آیا مصرف این پودرها عوارضی به همراه دارد؟ در این مقاله دکتر حامد قدسی یکی از چهره‌های شناخته شده در زمینه جراحی تناسب اندام با شما در مورد عوارض پودر لاغری صحبت خواهند کرد.

مشاوره چاقی با دکتر قدسی tel://09109254936

بهترین راه برای کاهش وزن و طولانی مدت متعهد به استفاده از یک رژیم غذایی سالم با کالری کم و انجام ورزش منظم و روزانه است. با این حال برخی افراد مصرف مکمل‌های کاهش وزن مانند انواع پودرهای چربی سوز را برای تسریع به روند کاهش وزن خود موثر می‌دانند. امروزه شاهد تبلیغات بسیار زیادی در زمینه انواع پودر و مکمل‌های چربی سوز هستیم.

انواع مختلفی از مکمل‌های چربی سوز به شکل قرص و پودر بازار به راحتی در دسترس قرار دارند. سازندگان پودرهای لاغری ادعا دارند که استفاده از این پودرها و مکمل‌ها می‌تواند باعث افزایش متابولیسم،سرکوب اشتها، کمک به چربی سوزی و افزایش انرژی برای حمایت از تلاش‌های کاهش وزن شود.

مطالعه بیشتر: برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اینکه بهترین زمان خوردن قرص cla و نحوه مصرف قرص cla 1000، کلیک کنید.

در حالی که پودر لاغری می‌تواند یک ابزار کمکی در مسیر کاهش وزن باشد، اما استفاده مداوم از آن میتواند و عوارضی برای بدن به همراه داشته باشد. عوارض پودر و مکمل لاغری بر اساس دوزهای توصیه شده و شرایط فیزیکی در همه افراد به یک شکل مشاهده نمیشود. این عوارض از فردی به فرد دیگر ممکن است متفاوت باشد.

 برای آنکه بدانید این چربی سوزها می‌توانند به لاغری شما کمک کنند بهتر است قبل از هر چیز با پزشک خود صحبت کنید تا بر اساس شرایط جسمی و فیزیکی شما تشخیص داده شود که آیا استفاده از پودر و مکمل لاغری بی‌خطر ایمن است، آیا عوارض پودر لاغری می‌تواند برای سلامتی شما خطرناک باشد؟ برای اطلاع از نحوه عملکرد پودرهای چربی سوز، نحوه استفاده ایمن از آنها و همچنین آگاهی از عوارض پودر لاغری ادامه مطالب زیر را بخوانید.

 

جهت مشاوره و دریافت نوبت میتوانید به صورت حضوری به آدرس مطب دکتر حامد قدسی یعنی تهران، خیابان ولیعصر، خیابان شهید عباسپور، روبروی بیمارستان دی، ساختمان پزشکان۱۸، طبقه دوم مراجعه کنید. شما می‌توانید برای پذیرش شنبه‌ها و دوشنبه‌ها ساعت ۱۸ به مطب و چهارشنبه‌ها ساعت 16 به بیمارستان دی مراجعه کنید.

برای دریافت نوبت و مشاوره به صورت غیر حضوری می‌توانید از طریق نوبت دهی آنلاین اقدام کنید یا با شماره تلفن های زیر تماس حاصل نمایید:

  • شماره مطب : 02188870946 – 02188870945
  • شماره برای رزرو نوبت : 09109254936
  • مشاوره آنلاین : 09931466388

پودر لاغری چیست؟

پودر لاغری که به عنوان پودر کاهش وزن یا پودر رژیم نیز شناخته می شود، یک مکمل غذایی است که برای حمایت از کاهش وزن با افزایش متابولیسم، کاهش اشتها و کمک به چربی سوزی طراحی شده است. معمولاً به صورت پودر می آید و ترکیب آن را با آب، اسموتی ها یا سایر نوشیدنی ها آسان می کند.

پودر لاغری چیست؟

فرمول پودر لاغری ممکن است متفاوت باشد، اما معمولاً شامل ترکیبی از مواد طبیعی است که دارای خواص زیادی برای کاهش وزن هستند. از جمله این مواد میتوان به عصاره چای سبز، گارسینیا کامبوجیا، کافئین و فیبر اشاره کرد. علاوه بر مواد طبیعی چربی سوزهایی همچون کارنیتین، کیتوزان، کروم اسید لینولئیک مزدوج، گلوکومانان و… نیز به این پودرها اضافه می‌شود.

هر کدام از این مواد ممکن است واکنش‌های خاصی در افراد ایجاد کنند و حتی تهدیدی برای سلامتی آنها باشند. بنابراین قبل از مصرف هر کدام از این پودرها و مکمل‌ها با پزشک و جراح چاقی خود مشورت نمایید. عوارض جانبی آن ممکن شامل افزایش ضربان قلب، اختلالات گوارشی، افزایش فشار خون، اضطراب، خواب آلودگی و حتی افزایش خطر بروز مشکلات قلبی و عروقی می‌باشد.

مطالعه بیشتر: برای اطلاع از لیستی بهترین و  بی رحم ترین چربی سوز شکم و پهلو و همچنین مواد غذایی موثر در چربی سوزی، کلیک کنید.

همچنین، باید توجه داشت که استفاده از این پودرها و مکمل‌ها تنها بخشی از راهکارهای کاهش وزن است و نباید به تنهایی به عنوان راه حل نهایی برای کاهش وزن در نظر گرفته شوند. رعایت رژیم غذایی مناسب، فعالیت بدنی منظم و تغییرات سبک زندگی به طور کلی از اهمیت بالایی برخوردارند و باید همراه با استفاده از پودرهای لاغری مورد توجه قرار گیرند.

پودر لاغری چگونه کار می کند؟

پودرهای لاغری با ترکیبات مختلفی در بازار موجود هستند. از مهم‌ترین آنها می‌توان به پودر لیپو اسلیم، پودر یاسیناژ و پودر و مکمل لاغری الن بیوتی اشاره کرد. اما مصرف این پودرها چگونه به لاغری کمک می‌کند؟ در زیر به نحوه عملکرد پودر لاغری اشاره شده است:

1. تقویت متابولیسم

تقویت متابولیسم

یکی از مکانیسم های اولیه و موثر پودر لاغری در کاهش وزن، سرعت بخشیدن به متابولیسم بدن است. افزایش متابولیسم منجر به سوزاندن کالری بیشتر بدن حتی در زمان استراحت می شود. موادی مانند عصاره چای سبز و کافئین به دلیل خواص افزایش دهنده متابولیسم اغلب در پودرهای لاغری گنجانده شده است.

اگر نگران عوارض پودر لاغری هستید بهتر است این مواد را در رژیم غذایی روزانه خود به صورت طبیعی قرار دهید.

2. سرکوب اشتها

پرخوری و زیاده روی هنگام مصرف میان وعده ها از موانع رایج کاهش وزن هستند. پودر لاغری اغلب حاوی داروهای سرکوب کننده اشتها است که به کاهش هوس و کنترل گرسنگی کمک می کند. با احساس سیری طولانی تر، احتمال کمتری دارد که کالری اضافی مصرف کنید.

3. چربی سوزی

مشخص شده است که برخی از مواد موجود در پودر و مکمل لاغری ، توانایی چربی سوزی بدن را افزایش می دهند. آنها ممکن است با تجزیه چربی های ذخیره شده و تبدیل آن به انرژی کار کرده و کاهش وزن را آسان تر کنند. یکی از مواد شایع در این دسته، کافئین است. کافئین به عنوان یک محرک موثر، می‌تواند فعالیت سیستم عصبی مرکزی را افزایش داده و فرآیند چربی‌سوزی را تحریک کند.

مطالعه بیشتر: جهت آشنایی بیشتر در خصوص جدول کالری سوزی ورزش ها و همچنین ورزش های مناسب چربی سوزی در خانه، کلیک کنید.

علاوه بر این، موادی مانند کارنیتین، کیتوزان، و کروم اسید لینولئیک مزدوج نیز به فرآیند چربی‌سوزی کمک می‌کنند. برای مثال، کارنیتین به انتقال اسیدهای چرب به داخل میتوکندریها که محل اکسایش آنها است کمک می‌کند، در نتیجه باعث افزایش انرژی و کاهش چربی‌های ذخیره شده می‌شود.

همچنین، برخی از پودرها و مکمل‌ها ممکن است حاوی عصاره‌های گیاهی باشند که خاصیت چربی‌سوزی دارند، مانند عصاره چای سبز یا گارسینیا کامبوجیا.

چربی سوزی
اگر به دنبال لاغری هستید ..

البته توانایی چربی سوزی تنها با مصرف پودر بعید به نظر می‌رسد. این ادعایی است که اغلب تولید کنندگان مکمل و پودر لاغری دارند. مصرف پودر بدون انجام تمرینات ورزشی و داشتن رژیم غذایی سالم تاثیر چندان مثبت در چربی سوزی نخواهد داشت. اگر به دنبال لاغری سریع و نتایج ماندگار کاهش وزن هستید بهتر است به جای مصرف این پودرها به دنبال تکنیک‌های پزشکی مانند جراحی لاغری باشید.

4. افزایش انرژی

سفر در مسیر کاهش وزن می تواند از نظر جسمی و روحی سخت باشد. بسیاری از پودرهای لاغری حاوی مواد انرژی زا مانند چای سبز و کافئین هستند که نه تنها هوشیاری را افزایش می دهند بلکه استقامت مورد نیاز برای تمرینات را نیز فراهم می کنند.

مصرف چای سبز در پودرهای لاغری می‌تواند باعث افزایش هوشیاری و تمرکز شما شود. این مواد دارای اثرات ضد اکسیدانی قوی هستند که می‌توانند در مقابله با خستگی و خواب زودرس کمک کنند، به خصوص در طول سفرهای طولانی یا تمرینات ورزشی سنگین است.

همچنین، کافئین که در بسیاری از پودرهای لاغری یافت می‌شود، می‌تواند به افزایش استقامت شما کمک کند. با افزایش انرژی و هوشیاری، ممکن است تمرینات و ورزش‌هایتان را با تمرکز بیشتری انجام دهید و بدنتان را برای سوختن چربی‌ها و ساختن عضلات آماده کنید.

عوارض پودر لاغری چیست؟ 

پودر و مکمل لاغری تا زمانی می‌تواند موثر باشد که همراه با یک رژیم غذایی سالم و تمرینات ورزشی منظم همراه باشد و از ترکیبات شیمیایی و مضری برای تهیه آن استفاده نشده باشد. میزان مصرف و دوزهای لازم برای هر فرد باید بر اساس نیازهای جسمی و فیزیکی او توسط پزشک تشخیص داده شود.

بیشتر بدانید: جهت کسب اطلاعات در مورد هزینه برداشتن چربی شکم بدون جراحی و مهمترین عوامل موثر در تعیین هزینه جبرداشتن چربی شکم، کلیک کنید.

در غیر این صورت مصرف روزانه و خودسرانه پودر و مکمل لاغری می‌تواند عوارضی به همراه داشته باشد. ما در زیر به مهمترین عوارض پودر لاغری اشاره شده است:

1.ایجاد مشکلات قلبی

بسیاری از داروهای کاهش وزن با افزایش سرعت متابولیسم بدن و ضربان قلب شما کار می کنند تا میزان سوخت انرژی را افزایش دهند. از آنجایی که پودر لاغری به طور مصنوعی ضربان قلب را بالا میبرد، این می توانند منجر به ضربان قلب نامنظم ( آریتمی ) و آسیب یا اختلال در ماهیچه‌های قلب شما شود. این در نهایت می‌تواند با حمله قلبی یا بیماری قلبی عروقی همراه باشد.

ایجاد مشکلات قلبی

2.افزایش خطر سکته مغزی

بسیاری از موادی که در پودر و مکمل لاغری وجود دارد، محرک هستند و باعث تحریک قلب برای پمپاژ سریعتر می شوند. خطرات این نوع تحریک افزایش فشار خون است که می تواند منجر به سکته مغزی یا خونریزی در مغز شود. شاید ایمن ترین محرکی که بتوان به آن فکر کرد کافئین باشد، اما حتی مصرف یک قاشق غذاخوری کافئین خالص می‌تواند با افزایش فشار خون خطر سکته مغزی را افزایش دهد.

3.ایجاد اختلال در عملکرد صحیح کبد

 

کبد یکی از اندام‌های حیاتی و مهم بدن است. کبد مواد مغذی موجود در غذای شما را پردازش کرده، مواد سمی را از سیستم بدن شما دفع میکند و نقشی در تثبیت قند خون شما دارد. مصرف پودر لاغری یا یک مکمل چربی سوز می تواند این عملکردها را در معرض خطر قرار دهد.

دسته ای از ترکیبات گیاهی و درختی موجود در این پودرها می تواند منجر به مسمومیت و نارسایی حاد کبد شود. هنگامی که این مواد را مصرف می‌کنید، کبد شما باید با ترکیبات و محصولات جانبی شیمیایی مقابله کند و این می‌تواند باعث ایجاد آنزیم‌های سمی شود. تحقیقات همچنین برخی از داروهای کاهش وزن را با هپاتیت، نوعی التهاب کبد که می تواند منجر به آسیب دائمی یا زخم شود، مرتبط دانسته است.

4.قرمزی و خارش پوست

استفاده از ترکیب کاهش وزن به نام 2،4-دینیتروفنول (DNP) در مکمل‌های کاهش وزن و پودرهای لاغری ممنوع است، اما هنوز برخی شرکت‌ها از این ماده به عنوان  چربی سوز استفاده می‌کنند. استفاده بیش از حد آن می‌تواند ضربان قلب را بالا برده و با خارش و التهاب پوست همراه باشد. این یک واکنش آلرژیک است. همچنین ممکن است باعث زرد شدن پوست به دلیل آسیب کبدی شود.

5.کاهش بینایی

برخی پودر و مکمل‌های لاغری می توانند باعث آب مروارید و مشکلات بینایی مرتبط با آن شوند. این می‌تواند به دلیل ایجاد تغییرات در سلامت و تولید سلول‌های خونی باشد که با کاهش دائمی بیماری و همچنین مشکل در ادراک نور همراه است.

بیشتر بدانید: اگر به دنبال این هستید به جای شام چی بخوریم لاغر شویم و در نهایت بهترین جایگزین شام برای لاغری چیست؟ کلیک کنید.

6.سرگیجه و زنگ زدن گوش

خواندن عبارت “عصاره چای سبز” روی برچسب پودر لاغری ممکن است اطمینان بخش به نظر برسد و این حس را القا کند که شما یک محصول طبیعی و ایمن را مصرف می‌کنید. نوشیدن چای سبز ساده خوب است، اما از مصرف عصاره چای سبز اجتناب کنید. مصرف زیاد و روزانه این ماده ع با سرگیجه، زنگ زدن گوش، جذب ضعیف آهن، افزایش فشار خون و آسیب کبدی مرتبط است.

اگر راهکارهای طبیعی مانند رژیم، دارو و تمرینات ورزشی نتوانسته شما را به  تناسب اندام و وزن ایده آل برساند، پیشنهاد می‌شود به پزشک یا جراحی چاقی برای انجام عمل اسلیو معده یا بای پس معده مراجعه نمایید

عوارض پودر لیپو اسلیم چیست؟

پودر لیپو اسلیم یکی مکمل لاغری است که امروزه بسیار تبلیغ می‌شود سازندگان این محصول ادعا می‌کنند که یک مکمل فیبری پروتئینی است که می‌تواند در کاهش اشتها و احساس سیری نقش بسیار موثری داشته باشد اما عوارض پودر لیپو اسلیم چیست؟

  • یکی از عوارض عوارض پودر لیپو اسلیم به صورت روزانه ایجاد یبوست می باشد.
  • استفاده از این پودر برای افراد که شاخص توده بدنی بالایی دارند تاثیری ندارد
  • همچنین مصرف آن می‌تواند در زنان باردار با سرکوب اشتها مانع تغذیه صحیح جنین شود
  • این می‌تواند با اختلالات دارویی همراه باشد بنابراین افرادی که دارای بیماری خاص هستند، نباید خودسرانه از این پودر استفاده نمایند.
  • از عوارض پودر لیپو اسلیم زمانی است که کسی تصمیم می‌گیرد وزن خود را بیش از ۲۰٪ از وزن اولیه‌اش کاهش دهد، مصرف پودرهای لاغری باید زیر نظر متخصص مصرف شود تا نغص هایی مانند مشکلات جسمی پیش نیاید.

مطالعه بیشتر: برای اطلاع از بهترین زمان خوردن قهوه برای لاغری و اینکه طرز استفاده قهوه برای لاغری شامل چه تکنیک ها می شود؟ کلیک کنید.

عوارض پودر یاسیناژ چیست؟

پودر لاغری دیگری که در بازار به راحتی قابل دسترس است. پودر یاسیناژ می‌باشد. ترکیبات اصلی این پودر سبوس جو دوسر است. ادعا می‌شود مصرف این پودر می‌تواند به بهبود عملکرد دستگاه گوارش کمک کرده و چربی خون را کاهش دهد، با این وجود مصرف این پودر و مکمل لاغری در افرادی که به غلات حساسیت دارند که عوارض پودر یاسیناژ می‌توان باعث ایجاد درماتیت تماسی شود.

این یکی از عوارض جدی پودر یاسیناژ محسوب می‌شود. از جمله عوارض پودر یاسیناژ این است باعث تحریک پوست شود و علائمی مانند خارش، قرمزی، تورم و التهاب در پوست ایجاد کند. علاوه بر این، در برخی از موارد، ممکن است این واکنش‌های پوستی به شدت باشند و به احتمال زیاد نیاز به درمان پزشکی داشته باشند.

به همین دلیل، افرادی که حساسیت یا آلرژی به غلات دارند، باید از مصرف این نوع پودرها و مکمل‌ها پرهیز کنند و اگر هرگونه علامتی از واکنش پوستی مشاهده کردند، باید به پزشک خود مراجعه کنند.

 

نظرات در مورد پودر لاغری الن بیوتی

ترکیبات اصلی پودر الن بیوتی شامل عصاره پودر چای سبز و زعفران می‌باشد. همانطور که گفته شد مصرف عصاره چای سبز می‌تواند باعث احساس سرگیجه و کاهش جذب آهن بدن شود. اما برخی مصرف کنندگان مدعی هستند که با مصرف این پودر اشتهای آنها کاهش پیدا کرده است. شاید در کوتاه مدت مصرف این دارو با سرکوب اشتها همراه باشد اما مصرف طولانی مدت آن می‌تواند به افزایش فشار خون و آسیب کبدی کمک کند.

عوارض پودر کمر باریک آذین

مصرف پودرهای کمرباریک آذین باید با احتیاط و با رعایت مواردی مشخص صورت گیرد. این پودرها ممکن است برخی عوارض و نقصان‌های جانبی را به همراه داشته باشند، بنابراین برخی از گروه‌های افراد باید از مصرف آن‌ها خودداری کنند:

  • افراد زیر سن ۱۸ سال باید از مصرف پودرهای کمرباریک آذین خودداری کنند. زیرا اثرات و عوارض احتمالی آن بر رشد و توسعه بدن در این گروه سنی کاملاً مشخص نیست.
  • زنان باردار و در دوران شیردهی نیز باید از مصرف این پودرها پرهیز کنند، زیرا اثرات آن بر سلامت جنین و نوزاد ممکن است نامعلوم باشد و مشکلاتی را برای آن‌ها ایجاد کند.
  • افراد با ناراحتی معده: افرادی که به مشکلات معده مانند گرفتگی معده، زخم معده یا سایر مشکلات مشابه رنج می‌برند، باید از مصرف این پودرها پرهیز کنند، زیرا ممکن است عوارض بیشتری برای سلامت معده آن‌ها به وجود آورد.

مطالعه بیشتر: جهت آشنایی در خصوص لاغری شکم و ران در 5 روز و لاغری سریع ران و شکم در خانه باید چکار کنیم؟ کلیک کنید.

عوارض پودر لاغری طلای سبز

پودر لاغری “طلای سبز” یکی از محصولاتی است که برخی ادعا می‌کنند عوارضی ندارد ولی این ادعاها به ثبت نرسیده است. علاوه بر این، اطلاعات در دسترس نشان می‌دهد که تولید این پودر لاغری متوقف شده و همه نمونه‌های موجود در بازار احتمالاً تقلبی هستند. بنابراین، باید بسیار مراقب باشید که از نمونه‌های تقلبی این محصول استفاده نکنید.

عوارض پودر لاغری رویال

پودرهای شیمیایی لاغری بدن، به دلیل وعده‌های کاهش وزن سریع و آسان، مورد توجه قرار گرفته‌اند، اما عوارض جانبی و خطرات آنها نباید نادیده گرفته شوند. این پودرها می‌توانند عوارض جانبی متنوعی از جمله افزایش ضربان قلب، مشکلات گوارشی، اضطراب، بی‌خوابی، و وابستگی ایجاد کنند.

علاوه بر این، استفاده طولانی مدت از این پودرها می‌تواند به مشکلات جدی‌تری از جمله مشکلات قلبی، کمبودهای تغذیه‌ای، از دست دادن عضلات، نگرانی‌های سلامت روانی، و آسیب به کبد و کلیه منجر شود. به طور خلاصه، استفاده از پودرهای شیمیایی لاغری بدن برای کاهش وزن ممکن است به طور فوری نتایجی را فراهم کند.

اما باید به عوارض جانبی و خطرات بلند مدت آنها توجه ویژه‌ای داشت. بهتر است پیش از استفاده از این محصولات، با پزشک مشورت کرده و راه‌های سالم‌تر و پایدارتر برای کاهش وزن را بررسی کنید.

سخن نهایی پودر لاغری

شرکت‌های زیادی سالانه در حال تولید انواع مکمل‌های رژیمی برای کاهش وزن هستند و آن را به شکل پودر قرص در بازار ارائه می‌دهند. پودرهای لاغری‌ها حاوی مواد ترکیبات طبیعی و شیمیایی مانند کافئین، عصاره چای سبز، انواع فیبرها، کیتوزان، کارنیتین و… هستند.

ادعا می‌شود مصرف این پودرها می‌تواند باعث افزایش متابولیسم، سرکوب اشتها، چربی سوزی و افزایش انرژی شود. برخی از این داروها به دلیل ترکیبات خود عوارض جدی به دنبال دارند.

در ابتدا ممکن است همه چیز خوب به نظر برسد افراد وزن کم کنند و بدن عملکرد خوبی در راستای کاهش وزن داشته باشد اما به تدریج عوارض طولانی مدت شروع می‌شوند و در برخی موارد حتی می‌توانند تهدید کننده جان فرد باشند.

مهمترین عوارض پودر لاغری ایجاد مشکلات قلبی، ایجاد اختلال در عملکرد صحیح کبد، قرمزی و خارش پوست و کاهش بینایی است. این همچنین می‌تواند با سایر مشکلات گوارشی مانند اسهال و یبوست همراه باشد.

برای پیشگیری از چنین عوارضی شما باید به دنبال روش‌ها و تکنیک‌های اصولی کاهش وزن باشید. مراجعه به بهترین پزشک تناسب اندام در تهران کمک می‌کند تا شما از طریق راهکارهای علمی اصولی بتوانید رویای خود را در مورد کاهش وزن و لاغری تحقق بخشید.

دکتر حامد قدسی عضو انجمن بین‌المللی جراحان چاقی هستند که مدارک علمی خود را از دانشگاه‌های معتبر از جمله دانشگاه استراسبورگ فرانسه کسب نموده‌اند. دانش، تجربه بالا و سابقه کاری درخشان ایشان باعث شده تا امروزه بیماران زیادی بتوانند نتایج عالی و رضایت بخش از جراحی و کاهش وزن خود داشته باشند.

سوالات متداول پودر لاغری

1- آیا استفاده از پودر لاغری برای کاهش وزن موثر است؟

برخی از پودرهای لاغری می‌توانند تاثیر مثبتی بر سرکوب اشتها داشته باشند و کمی سرعت متابولیسم بدن را افزایش دهند، اما بدون رژیم و تمرینات ورزشی اثرات چندانی برای کاهش وزن نخواهند داشت و حتی می‌توانم برای سلامتی بدن مضر باشند.

2- آیا استفاده از پودر لاغری می‌تواند خطرناک باشد؟

برخی شرکت‌های داروسازی برای تاثیرگذاری بیشتر بر متابولیسم بدن ممکن است از مواد غیر مجاز در ترکیب پودر و مکمل لاغری خود استفاده کنند که این می‌تواند آسیب قلبی و مغزی همراه باشد.

3- مهمترین عوارض استفاده از پودر لاغری چیست؟

افزایش فشار خون و آسیب قلبی به دلیل بالا بردن غیر طبیعی سرعت متابولیسم و پمپاژ بیشتر قلب، از مهم‌ترین عوارض استفاده از پودر و مکمل لاغری می‌باشد.

4- آیا همه افراد می‌توانند از پودر لاغری استفاده کنند؟

ترکیبات موجود در پودر و مکمل لاغری ممکن است برای همه افراد به ویژه کودکان، نوجوانان، زنان باردار و افراد دارای بیماری خاص مفید نباشد و حتی عوارض جدی برای سلامت آنها به همراه داشته باشد. بنابراین بهتر است قبل از مصرف هر پودر مکملی با پزشک خود صحبت نمایید.

5- مهمترین ترکیبات موجود در پودر لاغری چیست؟

پودرهای لاغری شامل ترکیبات طبیعی و شیمیایی مانند عصاره چای سبز، گارسینیا کامبوجیا، کافئین، کارنیتین، کیتوزان، کروم اسید لینولئیک مزدوج، گلوکومانان و…هستند.

 

منابع:

https://lloydspharmacy.com/blogs/weight-management/what-is-a-fat-burner

https://www.menshealth.com/health/a19547146/weight-loss-supplement-side-effects/

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn
درباره دکتر حامد قدسی
متخصص لاپاروسکوپی پیشرفته و جراح چاقی، دوره تکمیلی از استراسبورگ فرانسه، عضو انجمن بین المللی جراحان چاقی IFSO

پست های مرتبط

6 دیدگاه دربارهٔ «عوارض پودر لاغری»

  1. سلام و عرض ادب
    ببخشید استفاده از پودرهایب لاغری عوارض بالای دارند؟ و اینکه عوارض پودر لاغری رویال چی میتونه باشه
    ممنونم اگر جواب بدین

    1. سلام سرکار خانم احدی
      استفاده از پودرهای لاغری ممکن است برای سلامتی شما خطرناک باشد
      بهتر است از مصرف این نوع محصولات خودداری کنید و برای کاهش وزن از روش های سالم
      و اصولی استفاده کنید. اگر اضافه وزن شدید دارید، می توانید با پزشک متخصص مشورت کنید و از
      روش های جراحی چاقی یا پیکر تراشی استفاده کنید.
      جهت دریافت مشاوره با شماره ۰۲۱۸۸۸۷۰۹۴۵ تماس بگیرید.

  2. سلام
    من 35 سال سن دارم دارای زمینه بیماری قلبی می باشم زونم خیلی بالا رفته
    عوارض پودر لیپو اسلیم برای من که زمینه بیماری دارم خطرناک است
    تشکر بابت سایت خوبتون

    1. سلام وقتتون بخیر
      پودر لیپو اسلیم یک مکمل غذایی است که همانطور اشاره شد برای کاهش وزن و کاهش چربی است.
      اما ممکن است برای برخی از افراد عوارض جانبی داشته باشد.
      برای شما که دارای زمینه بیماری قلبی هستید تحت نظر پزشک متخصص برای لاغری خود اقدام کنید
      جهت دریافت مشاوره می توانید با شماره ۰۲۱۸۸۸۷۰۹۴۵ تماس بگیرید.
      امیدوارم این اطلاعات برای شما مفید باشد.
      موفق باشید

  3. سلام خدمت آقای دکتر
    عوارض پودر یاسیناژ بیشتر است یا عوارض پودر لیپو اسلیم برای لاغری سریع؟

    1. سلام
      پودر یاسیناژ و پودر لیپو اسلیمیک مکمل های غذایی هستندکه برای کاهش وزن و سوخت و ساز بدن استفاده می‌شوند.
      هر کدام به نوبه خود دارای عوارضی برای کسی که قصد دارد لاغر شود به وجود می اورد بهتر است که هر اقدامی در خصوص لاغری تحت نظر پزشک متخصص انجام گیرد
      برخی از این عوارض شامل
      سرگیجه، تعریق، تشنج، افت فشار خون، و تشنج ،
      افزایش فشار خون، افزایش ضربان قلب، خشکی دهان،
      تحریک پذیری بالا، و مشکلات کبدی است.
      موفق باشید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *